STILL LIGHT TUNIC – TON i TON


Hva er vel bedre enn å sparke i gang en Samstrikk den helga det er bestemt av vestlandet skal regnes bort!? Det er jo helt supert skal vites, så her sitter eg i pysjen og nyter en skikkelig herlig lørdag 🙂
Det vet eg det er veldig mangen andre som også gjøre og ALLE koser seg med det samme, nemligen sin helt egen
Still Light Tunic 🙂 Noen strikker den for første gang andre har flere på samvittigheten,
ja slik som undertegnede! Mener bestemt at dette er Nr 7! Bare for å nevne det så mangler eg ennå litt på Nr 5 og 6 hehe Så ja, eg har min helt egen Still Light TurnusHvor greit er ikkje det liksom!?? SUPERT!

 

 

 

 

 


Nå tror eg at eg har truffet akkurat med pinnenummeret eg trenger for å få den slik eg hele tiden har villet hatt den! Strikker da altså i Kauni og de 2 andre eg har er strikket på pinne 2,5 og 3, de veier
466 gr hver så det gikk ca 1,5 nøste i hver farge (Nøstene veier 150 gr) -Strikket begge to etter størrelse Small. Denne som er på bildet over strikker eg på pinne 2 og 2,5! Ja det tar muligens litt lengre tid, men til gjengjeld blir den akkurat slik eg vil ha den og passe fast 🙂

Problemet som vil oppstå om du velger for tykt garn er at halsen blir for vid! De andre eg har i Kauni er ikkje FOR vide, men de er litt vide og denne tror eg blir perfekt på dette området 🙂 Alle størrelsene starter helt likt, der er antall ragløkinger som avgjør hvilken størrelse du velger 😉 

Du kan fortsatt bli med på Samstrikken om du vil, det er bare å “Joine” HER! Jo flere jo bedre 🙂

Men ok, måtte bare innom å vise frem mitt nye prosjekt, nå skal eg tilbake til å nyte denne lørdagen!
Er god og mett fordi Ali digget til masse Fahitas i dag + han bakte noen spesielle brød! NAM!

I kwell blir det dansing og strikking 🙂

KOS DEG OG HA EN
DEILIG KWELL

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #stilllighttunic #veeravalimaki #strikkeblogg #strikkeblogger #samstrikk #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Tusen takk for super hjelp med tunika hadde aldri begynt på denne uten din hjelp

Siste innlegg