SHETLAND – EN STRIKKERS JULEGAVEØNSKE

Marie Wallin


NÅ er eg fullstendig ferdig DÅNET! Dette er jo virkelig et vakkert eventyr hvor Fair Isle er hovedingrediensen! Ikkje bare det, men det vil overhodet ingen ende ta! Det er så vakkert at eg får nesten tårer i øynene for eg kunne tenkt meg ALT! Skal ærlig innrømme at eg har ALDRI turt å starte på et så stor design med så mye mønster, men eg har så lyst! Er bare så redd for at eg skal
gi opp på veien, skjønner? Ja for det hadde jo blitt så trist…

 

Eg har også så inderlig lyst til å oppleve Shetland sitt ville landskap!
Det må jo vær fullstendig magisk å vandre der, ja, tenk seg å sette seg ned der med et strikketøy
i fanget, rett og slett bare nyte tilværelsen!

EN dag! *Drømmer*

 

 

 

BRESSAY
Bildet over
Opp til 127 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

Marie Wallin

 

FETLAR SCARF
One size

 

 

 

 

 

 

 

 

Marie Wallin

 

SKERRIES MITTENS
One Size – 19 cm i omkrets

YELL
Cardigan
Opp til 127 cm rundt brystet

Ingen av disse designene kan kjøpe enkeltvis, men disse 4 designene+enda flere som finnes i en bok!
En bok eg virkelig ønsker meg! Ja til Jul f.eks! Dette er boka du bare må ha,
selv om du ikkje vil strikke noe av det kan du nyte alle de vakre bildene!

 

Boka kan du kjøpe HER + du kan se en flott Slide Show med alle designene som
finnes i boka og eg må si man får MYE for pengene 🙂

 

Tja, kanskje en Julegave fra Julenissen?? Hvem vet 🙂 

 

 

 

 

 

* * * *

Jadda, da er det Høstferie! JuHuuuuu Nå skal det koses, men først tannlege og SUS 🙂
Deilig å tenke på at me fikk hjem HelgeKosen i går kwell etter at me hadde vært på skolen!
Det var forresten veldig vellykket på skolen og alle var skikkelig flinke kan du tro 🙂
 

*


Sett bort fra alle kommentarene som har kommet på innlegg om “Hvis-Kopi-Genseren-Man-Helst-Ikkje-Bør-Nevne” har eg litt eg har lyst å si, nei, eg har ikkje behov for å forsvare meg, men eg ha i grunnen fått noen heftige mail (Selvfølgelig anonyme! What else liksom!) Men likevel!

Mange mener det er feil å kopiere noe som allerede er designet, og JA, det er eg enig i! Eg er selv veldig streng både når det kommer til deling og bytting av oppskrifter. Eg linker ALLTID til oppskriftene og har aldri lagt ut en direkte utenom mine egne (De få eg har) Finner det litt vanskelig å forklare hva eg egentlig mener, men eg støtter likevel Anett Opheim og ser i grunnen ikkje at problemet er så stort som det er blåst opp til å bli! Hadde ikkje dette dreid seg om en masseprodusert, maskinstrikket genser (Som i tillegg fikk Tv Tid!) som er til de grader overpriset hadde det vært anderledes! Eg er ganske sikker på at om man leiter seg gjennom mønster på “Mohair” gensere fra 80 og 90 tallet, ja så vil det dukke opp mangen som like godt kunne ha vært ideèn bak dagens mest omtalte genser!

Dette er heller ikkje unikt, det har skjedd før, uten for mye stå hei, men denne gangen var det en ekstremt dyr genser som tydeligvis bare er for noen. Helt greit, alle kan ikkje få alt. Selv hadde eg ikkje tatt meg råd til denne, men eg kjøper ei heller strikka genseren fra H&M til 199,- Prinsipp sak!
Skal eg ha en strikka genser strikker eg den selv.

Det er 2 målgrupper for denne genserer, de som over hodet ikkje kunne tenke seg en kopi
og de som ikkje tenker merke og glatt kan strikke en selv. Tviler på at Ganni mister noen kunder,
den er forresten utsolgt over alt!

Eg vet hva eg mener og i det ser eg ikkje problemet, men likevel så vanskelig å forklare uten at det eg skriver blir plukket fra hverandre til å bety noe annet. Om det er noe trøst så er oppskriften til Anett Opheim ganske dårlig, men kan du strikke så fikser du det for å si det sånn. Om eg strikker den er en annen ting. Etter litt Googlesøk i går ser eg at flere nettbutikken selger den i garnpakker…

Eg tenker at så lenge Ganni/Danmark ikkje har nektet henne å gjøre det hun gjør er det jo uansett lite me andre kan gjøre, da tenker eg som så at de er ganske trygg på markedet sitt.

Men Ja, tror eg lar det bli med dette for eg klarer ikkje helt å forklare det eg “har på tunga”
og hva eg mener uten at det kommer feil ned…Uansett hva man skriver og mener blir det misforstått…

Nå må eg rett og slett sette opp giret og komme meg i klærene og ikkje minst starte
OppVekkinga av DibHassan, ja for det kan jo ta sin tid hehe!

 

 

KOS DEG OG HA EN
SUPER FREDAG!

Go`klem fra ei FerieKlar Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #knittingbook #strikkeblogg #shetland #fairisle #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger 

0 kommentarer

Siste innlegg