TOVA VOTTER – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

StrikkeBea

 

Noe som er skikkelig lekre og kjappe Julegaver er tova votter! Tjukt garn og tjukke pinner, Smokk Sokk ferdig Gave 🙂 Egentlig så tover eg veldig lite, syns rett og slett at det er skummelt, men eg har da fått det til når eg har prøvd 🙂 Garn som er godt å tove av er Fritidsgarn, Pt2, Pt3, Finull, men eg vet også at man fint kan bruke Nepal/Lima/Andes, Østlandsgarn, Safir, Vestlandsgarn – Bare garnet er 100% ull
og ikkje superwash behandlet er det bare å prøve, trikset er å strikke løst – altså bruke en god del tjukkere pinner enn det du normalt ville brukt 🙂

 

 

CLOUDBERRY FLOWERS
Bildet over
Str M

 

 

 

 

 

 

 


 

StrikkeBea

 

HJERTEVENN VOTTER
Str M

 

 

 

 

 

 

 

StrikkeBea

 

Disse ble eg forelsket i og kjøpte oppskriften tvert! MEN, eg har ikkje Fritidsgarn som de strikkes i så eg får vel improvisere da? Har mye garn som KAN funke, blant annet har eg en del SelbuGarn
som eg må sjekke ut 🙂 Spennende!

 

TWISTEDDREAM
Str S og M

 

 

 

 

 

 

 

 

StrikkeBea

 

Disse syns eg også var skikkelig flotte! Så det blir vel de neste eg må ha tenker eg 🙂

 

LOPISTAR TOVA VOTTER
Str S og M

 

 

 

 

 

 

 

 

StrikkeBea

 

STJERNEVOTTER
Str M og L

 

 

 

 

* * * *

Ok, så regner me bort i dag også, skulle egentlig har vært en kjapp tur på butikken siden me GLEMTE å kjøpe salat i går! Men, siden den ikkje skal brukes før i morgen satser eg på bedre vær da!

Har i grunnen hatt det ganske så avslappende frem til nå, ja eg er ferdig med lua og har t.o.m sydd på en dusk! Ble så fint atte og eg vil tro den passer siden den har veldig god stretch 🙂 Nå har eg fått rydda på plass alt som var i den kurven som å legge på plass garnrester og pinner 🙂 *Flinke*

MEN, POOOM som lyn fra klar himmel føler man seg med ett utnyttet! Rart hva en telefon kan gjør, men eg klarte virkelig si NET det passer ikkje! Så da får me se hva som skjer! Eg skal i allefall uansett kose meg i kwell for DA er det Direktesendinger på “The Voice” 🙂 Spennende!

 

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE KWELL

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #tovavotter #strikkebea #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogger

4 kommentarer

Siste innlegg