HJELP FOR ET KAOS – NYTT PROSJEKT PÅ PINNEN


Dette er jo virkelig bakdelen med et herlig prosjekt som eg har gitt meg i kast med,
du kan si det blir en skikkelig FEST til slutt! Men du, siden eg skal tove dette kan eg ikkje da
feste 2 elller flere tråder sammen? Er det så nøye liksom? Ja eg tover lite og har ALDRI
tovet noe med masse farger/mønster før!

 

 

 


Ikkje sant disse ser deilige ut?
Eg syns de er litt sånn Indianer inspirert i mønsteret, men eg, ja eg slår til med….

 

 


…KNALL ROSA! Det er da OKTOBER så det blir min måte å markere måneden på
(Utenom at eg har støttet saken på andre måter i tillegg
<3 )

Det er ganske DILL å strikke med 3 farger samtidig og eg håper virkelig dette blir BRA etter toving, men det kjedelige er at eg kommer ikkje til å ha nok av det ROSA garnet!! Typisk, HÆ!??

Kjenner du til Olianna garnet?? Har et DIGERT nøste i samme rosa farge,
men vet du om det er behandlet?? Nei eg har ingen lapp på det…..

Oppskrift på disse vottene kan du kjøpe HER!
Eg strikker i dobbel Finull på pinne 4,5 og 6 🙂 Litt anderledes enn oppskrifta

 

 

StrikkeBea

 

Eg har også oppskriften på tilhørende lue og tanken er jo å ha den også 🙂
Må se først hvordan vottene blir når de er tovet 🙂

Håper virkelig ikkje at dette blir bortkastet arbeid….har skjedd før ser du hehe

 

 

 

LOPISTAR TOVA LUE
Bildet over
One Size

 

 

 

 

* * * *

Våkna for litt siden, har sovet hele 2 timer (SOM EN STEIN!) på sofaen! Å fy som eg har drømt!
Var jo nesten sliten når eg sto opp!! Trodde jo først det var morning og da er man temmelig i ørska!

Som vanlig var eg skikkelig SUUUGEN når eg våknet, men heldigvis stupte eg bare i kavringen i dag og ikkje i noe Fårikålgryte haha Har endelig fått meg ny kaffi i koppen så eg kvikner nok til sakte men sikkert skal du se og søndagskwellen blir nok ganske så bra 🙂

Planen er å bare fortsette på denne votten og heldigvis hadde eg lang pinne 6 og det er bedre enn
5 glatte pinner fra Knit Picks! Pinnen eg fant er Ibenholt og en av mine favoritter 🙂

KOS DEG OG HA EN
NOE FORBLÅST SØNDAG KWELL

Go`klem fra ei Ør Vibbedille 🙂 

#strikk #knit #pattern #norskstrikkeoppskrift #votter #lue #mittens #hat #toving #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Så herlige farger, den kommer til å bli SUPERFIN, tror nesten at jeg også MÅ strikke i de fargene, grått og rosa Med effektfulle gult og sort… Ja jeg må jo strikke i disse fargene jeg og.. 🙂 Lykke til med trådfestingen, det går nok raskere enn du tror. og lykke til med tovinga, gleder meg virkelig til å se den ferdig.. Ha ei fin uke!

    2. Når det gjelder festing av tråder når du skal tove, så tenker jeg at det vil gå greit med festing av 2 samtidig. Fordi hva ville forkjellen bli om du strikket med et garn som er nesten dobbelt så tykt? Tenker det går bra jeg 🙂 Sparer deg for mye kjedelig jobb og du halverer jo trådfestingen. 🙂

Siste innlegg