TYNNE VOTTER – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Tina Hauglund

 

Mmmm deilige votter! Eg ELSKER votter! Alle typer votter er herlige, men til hvert sitt bruk liksom 🙂
Tykke store votter når eg bare skal ut loffe og ingenting er så nøye, men om eg KLER meg litt hvor eg kanskje har på meg kåpe eller finere jakke, ja da syns eg det passer bedre med “nettere” votter,
ja eller hansker 🙂 Tynne litt inntil sittende votter kan jo passe nå om dagene når de ikkje trenger
å være så varme 🙂 Likte veldig godt disse vottene og tror søren meg eg skal znappe til meg oppskrifta!

 

Vottene strikkes på pinne 2-3 mm og har en strikkefasthet på 27m /10 cm, dvs eg KAN klare
å få det til med Opal garn, noe eg har mye av og det kunne fort ha blitt ganske så spreke og ikkje
minst lekre votter 🙂 En garnkombinasjone eg liker utrolig godt er Opal + 1 tråd Tynn Alpakka
som matcher litt 🙂 Det blir nok sikkert noe for tykt til akkurat disse vottene,
men du kan jo skrive det bak øret for noe annet 🙂

 

 

 

Tina Hauglund

 

 

VONIKA VOTTER
Bildene over
Str S-M-L (15-17-19 cm i omkrets)

 

 

 

 

 

 

 

 

Tina Hauglund

Tenk å bli født med Selbu på armer og bein!?! Ahaa det ER virkelig lekkert! Disse strikker du i Babyull og pinne 2-3, størrelsen reguleres etter hvilke pinner du bruker 🙂 En søt liten gave til et lite nurk,
kanskje i adventskalenderen? Sååå Koselig 🙂

 

 

MINI SELBU
Str 3—>12 mnd
GRATIS Oppskrift

* * * *

Ble en ganske så hektisk dag i går! Eg hadde planlagt å ta handelen alene siden Ali er syk og lå å sov, men han sto da opp etter hvert og følte for en luftetur og ble med 🙂 Handlet først og hentet Dib på skolen halv 3. På vei hjem svippet me også innom Joker å hentet jakken eg hadde bestilt 🙂

Vel hjemme fikk eg nå varene på plass og nye lekre blomster i vasen, Ali svingte litt Kibbe til middag mens han SAMTIDIG svelget 2 hakka hvitløksfedd med sitron! ANGST!!! Der og DA bestemte eg meg for at eg skulle kjøre Dib på trening ALENE! OMG, DET stinker etter å ha ligget å ulme i magen i stund!
Fant ut når eg prøvde jakken at den var noe for kort å armene, kastet meg på telefonen og ringte Cubus/Kilden! JuHuuu de hadde et nummer større inne og la den av til meg 🙂

Nærmere halv 5 sank eg ned i go`stolen for en liten time før Dib skulle på trening, Ali putta eg under dyna sammen med varmeflaska. Ble ikkje noe avslapping, neida, eg fant ut at alle kaktusene trengte vann og det er litt dill når de skal dusjes, rennes av og dusjes igjen + eg hakka 1 Ingefær –
fikk kokt og silt den på småflasker 🙂 Nå skulle virkelig forkjølelsen til pers!

Etter hvert kjørt Dib og eg på trening, eg fortsatt til Kilden 🙂 Fikk byttet jakken og inspisert PysjKolleksjonen for høsten! Knuget VisaKortet hardt i lommen, lukket øynene og gikk ut av butikken før hjertet tok over styringen foran hjernen!! OMG det var ganske lekkert ja! Tok meg heller en tur på Coop Mega og der fikk en kjøpt et helt nett med Avakado (NAMMY) og litt deilige dusjsåper o.l
Utrolig hvor tregt 2 timer går når du prøver å få tiden til å løpe! VILLE HJEM!!

Tok den lengste omveien tilbake til treninga og det ble ca 40 min med Candy Crush før Dib var klar for Take Off! Vel hjemme var det bare å få kokt kaffi, vrengt av seg klærene og hoppe i dusjen! Etterpå var det bare å få på seg ren pysj, svelge en Avakado og dale godt ned i Go`stolen og strikke 🙂
Var ganske så utslitt og eg er ganske amøbe ennå! Godt det er fredag!

DAGENS SPØRSMÅL:
Hvorfor lager MENN så utrolig mye LYD når de er forkjøla!??

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE FREDAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #gratisnorskstrikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #votter #miniselbu #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg