42 NYDELIGE KOFTER LEVERT PÅ DØRA!


Denne fredagen kan da neppe bli stort bedre, eller hva?? Se bare hva eg fikk levert på døra i dag?? Jøss!! Ei stor og deilig bok med hele 42 lekre og spennende kofter! Øynene går i flikk flakk
og tankene spinner rundt garnhyllene mine i en rasende fart og det letes febrilst etter en riktig unnskylding for å slippe ALLE strikkepinnene og bare kaste seg rundt og starte på noe nytt! OMG!

 

La meg ta deg ei uke tilbake i tid:

 


I forkant av StrikkeTreffet i Stavanger forrige helg var det en Fotokonkurranse som eg deltok
i
(Eg hadde jo glemt det eg) Etter treffet fikk eg en overraskende melding fra Monica (Fra Strikk & Drikk i Stavanger) om at mitt bilde kom på 3.pl og eg hadde vunnet bok fra Sandnes Garn:
42 Norske Kofter 🙂 SÅ GØY, ikkje sant??

Nå har eg sittet å bladd, bladd og bladd, frem og tilbake og disse FRISTER:

 

 

1. Gudbrandsdalen

 

2.Geiranger

 

3. Nøstebu
(Ikkje i rosa da!)

 

4. Elgseter

 

5. Nordkapp

 

6: Nordkapp

Liker denne Nordkapp best siden eg ikkje er så glad i Lus og mønster på hele,
for ikkje å snakke om disse fargene! Mmmm så lekker!

Har i grunnen INGEN kofter eg, ja foruten Mariusgenser, Fanagenser og Setedalsgenser m/broderi
(Denne prøver eg forøvrig å selge siden den er alt for stor og egentlig aldri brukt!)
ja eg er snart ferdig med Fanajakken, men siden eg har gjort så mye eget på den er det liksom ikkje ei kofte føler eg


Så ja, alt ligger i grunnen til rette for at EG kan strikke meg ei kofte, men HVILKEN!?? Det er jo sååå mange å velge blant. Tok et søk på Google, ja for du? Seriøst?? Finner det INGEN Siddis Kofte!??
Sandnes har jo sin egen, men IKKJE Stavanger!?? Er DET mulig!??

Dette er verken et sponset innlegg eller betalt reklame, men men,
hvis du kunne tenkt deg denne boka kan du f.eks kjøpe den HER!

* * * *

Har i grunnen hatt en fin/avslappende fredag så langt. Har også dillet og dullet hjemme som å rydde litt sporadisk rot, bretta klær, shaina litt på Dib sitt rom + vaska alle gulv. Tok det i slow motion siden hodet mitt lever sitt helt eget karuselliv! Skjønner ikkje hva greia er, men det har vært sånn ca en uke nå!

Hvis du er plaget med migrene kan du muligens skjønne det; Det føles som om eg har en vanvittig migrene bare HELT uten smerter! Altså svimmel og tåkete!? Skjønte du det? Eg måtte faktisk lese litt hva Krystall Syka er, men der sto det at svimmelheten varte ca 10-20 sek og kunne skje flere ganger, her er TÅKA/karusellen konstant! Eller dvs, i går var det ganske fraværende, men det er vært litt av og på i ei god uke og i dag f.eks kunne eg ikkje tenkt meg å kjøre bil så derfor kom Dib hjem med bussen.
Kjenner at hvis dette ikkje gir seg over helga må eg gjerne sjekke det ut….

Eneste som egentlig hjelper litt, men kun der og da er å sove! Sovner rimelig kjapt, men opplever samme svimmelhet når eg våkner, men da er eg jo i allefall litt uthvilt og orker å være våken 🙂
Så ja, NÅ har eg sittet, eller vært våken siden ca kl 9 så det ER på tide å hvile litt vil eg tro. Ali føler seg heldigvis litt piggere i dag og er i sving på kjøkkent, dvs MAT når eg våkner 🙂

Dib skal på Kino med kameratene sine og fyker nok ut dørene i 17 tiden, der er det SUPERHELT film på gang! Ikkje ofte han finner på lsike ting og eg syns det er så koselig når han gjør det 🙂
Regner med han er hjemme i 8-9 tiden i kwell så da blir det fredagskos 🙂


For at det ikkje skal være noen tvil om hvordan min kwell skal bli! *Ler hjertelig*

I mens får du også bare nyte dagen så lange og husk…..


KOoOS DEG MASSE!!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #strikkebok #42norskekofter #kofter #sandnesgarn #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

6 kommentarer
    1. Å den kofta på omslaget av boka var superfin.
      Tenk deg den i grønn toner.😍💚💚💚💚💚

    2. Nydelige kofter. Og det med en Stavanger kofte synes jeg noen strikkeglade fra Stavanger burde sette i gang med F. Eks. du som er så flink

    3. Flotte, inspirerende oppskrifter du presenterer hver dag – i første halvdel av innlegget – så er det dessverre mye sykdom/plager. Vet det er din blogg, og at du er fri til å formidle hva du vil, men for min del er det stopp nå. Det som var en inspirerende blogg om håndarbeid, og litt om positive hverdagsrefleksjoner, som ga en det lille løftet og glede i hverdagen som man så frem til, er helt borte, i en kvasiblogg, man ikke lenger helt forstår vinklingen på. Trist – men lykke til videre!

    4. He, he, veldig stilig overskrift da! og skiltet….:)
      Jeg ønsker meg en nancyjakke til, men ja, er mye fint….

    5. Jeg synes det er helt greit at du forteller om dagen din, og dine sykdomsplager er en av dem, så det er klart at du må snakke om det.
      Men var jeg deg så ville jeg gjort ferdig noen av “turnusen” før jeg begynte på noe nytt. Du har jo kofter og gensere i bøtter og spann om du gjør noe ferdig. Det er selvsagt lett for meg å si som er av typen som må ha ting ferdig før jeg begynner på noe nytt.

    6. Lisbeth: Ja eg burde absolutt fått ferdig noe hehe Men kofte har eg faktisk ikkje (Unnskyldning) 🙂 Blir nok ingen kofte på denne siden av jul nei, nå blir det et par tøfler og så står lommene på FanaJakken for tur for den blir god å ha utover vinteren 🙂

Siste innlegg