KJEMPEFINE VOTTER – GODE JULEGAVER – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Mari Linn Fredriksen

Votter som strikkes på litt halvtjukke pinner og litt tykt garn, ja DET går fort det! Tja, la oss si et par effektive kweller så har du virkelig en lekker gave klar til å legge under treet 🙂 Noe bedre, eller?

Eg må si at uten å ha planlagt det så har eg faktisk allerede nå en del ting eg har strikket som kommer til å bli Julegaver! Så deilig! Man sparer virkelig peng på det gitt 🙂 Ja hvis man virkelig verdsetter det man strikker og IKKJE føler man MÅ ha en tilleggsgave fordi man tror at det man strikker ikkje er bra nok! SLUTT MED DET! Det DU strikker ER bra nok! Noter det bak øret med èn gang! JALLA!

Selv om man som ufør kun betaler halv skatt i desember er det jammen ikkje mye til overs når “Kunstnerlønna” skal vare fra ca 12.desember og helt til 20.januar!
Eg må virkelig si eg er på god vei allerede 🙂

Blir spennende å se hvor mange gaver eg klarer å fixe 🙂 Er DU med?
Eg skal i allefall gjøre mitt, ja med å f.eks Tipse deg om kjappe og flotte Julegaver
som du kan strikke på 2-3 kweller. For hver gave du strikker jo mer penger sparer du 🙂

 

 

 

LEA VOTTEN
Bildet over
Str Dame
Strikket i Nepal

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto: Tove I.Dybdahl / Design: Bitta Mikkelborg

 

FLETTVERK
Str medium Dame-Medium Mann
Kan også strikkes i Nepal

 

 

 

 

 

 

 


 

Foto: Sissel Moe-Forås / Design: Bitta Mikkelborg

 

MOT NORD
Str Medium Dame – Medium Mann
Kan strikkes i DSA Sterk, Pt5 O.l

 

 

 

* * * *

Jaja, eg VET det er mandag, men for meg er det søndag i dag og skal prøve å nyte den som en søndag også, sett bort fra at Dib skal på trening i kwell kommer det nok til å gå helt fint 🙂

Litt tilbake til det å strikke Julegaver; De aller fleste strikker/heklere har som regel en del garn hjemme. Om du har mye eller lite kan du gjøre det samme. Sett deg ned og få en oversikt over hva du har av materiale som du kan strikke Julegaver av. Skriv f.eks ned hva du kunne tenke deg å strikke til den enkelte, ta lista med deg og sett deg ned sammen med garnet du har. Begynn så med prosjekt 1, finn garn som kan brukes, legg det i en pose evn også sammen med pinner. Slik fortsetter du nedover lista. HVIS det er et nøste eller 2 som du må kjøpe vil det likevel være en mindre utgift enn å kjøpe en gave.
Få en oversikt og så er det bare å sette i gang i den ene enden, legg alle egoprosjekter til sides og eg er sikker på når det er 30. november, ja da har du ganske mange gaver i boks! Noe av det viktigste er at dette IKKJE blir stress, ja for da er det ikkje kjekt! Kos deg med dette og VIT at
det du strikker er så mye mer verdt enn hvilken som helst kjøpegave!
Dette har eg gjort før og eg skal se hvor langt eg kommer i år.

Av flere grunner så har me i år mindre gaver å gi bort enn før noe som fikk meg til å innse at eg faktisk KAN klare å komme i havn med årets gaver KUN ved å strikke, eg må bare legge alt det andre til sides noe eg gjør uten problem bare for å ha litt mer å rutte med. Er drittlei av å ha en knalltøff januar!
Den er som regel kald og mørk nok som den er, ikkje det?

Hva med å starte i dag? Ja få deg en oversikt over hva garn du har, så skal eg gjøre mitt for å finne passende oppskrifter, kom gjerne med ønsker for hvilke oppskrifter det ønskes,
eller hva du trenger tips om 🙂

Nå skal eg sette opp farten her, skal kun sette på en maskin med klær, ta et raid på badet og så skal eg fortsette på mine gaver, tror dette kan bli veldig kjekt eg 🙂 Nå slipper eg å ha dårlig samvittighet for egoprosjektene som ligger på vent, de får bare vente litt til – Rett og slett 🙂

KOS DEG OG HA EN
FLOTT OG PRODUKTIV DAG!

Go`klem fra ei Gira Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #julegaver #strikkeenjulegave #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

7 kommentarer

Siste innlegg