FERDIGE JULEGAVER – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER


Da begynner det virkelig å løsne litt på Julegavene! Gøy når noe blir ferdig og du allerede har ferdig planlagte gaver som bare ligger å venter på å komme på pinnene 🙂 Av og til blir det slik at NOE bare beholder du selv, enkelt og veldig greit! Det må jo bare skje når me tillater oss å strikke så mye fint, ikkje sant??

Ta f.eks denne lua og disse vottene, eg mener, eg bare ha det til vinteren, ikkje sant??
Ja det ble jo full klaff til den nye jakka mi, eller hva!?? Knæsj farger som gjør meg glad og det trengs med tanke på hvor lang og mørk årstiden er!

 

 


Det er
StrikkeBea som har designet både vottene og lua! Eg falt for begge deler da eg var inne å tittet på Ravelry 🙂 De strikkes orginalt i Lettlòpi, men eg har strikke alt sammen i dobbelt Finull som eg hadde liggende på hylla 🙂 Egentlig veldig enkelt å strikke og ikkje minst veldig bra oppskrift
og diagram, eneste som kunne være litt utfordrende var at det var omganger med både 3 og 4
farger samtidig! Tunga rett i munnen sa du?? Men eg kom i mål og det hele ble SUPERT! Gikk også greit med lua som ble litt stram, skylte den opp i hårbalsam og Volà, den glir elegant ned på hodet mitt!

Oppskriften på Lua kan du kjøpe HER og Vottene finner du HER!

 

 


Eg har virkelig fått dilla på flere ting om dagen! OMG som eg har strikket og styret, når noe er kjekt må eg prøve å nyte litt extra samtidig som eg VIL bli ferdig bare for å få starte på den neste! Her har eg virkelig KOoOSET meg med forskjellig garnkvaliteter så nå håper eg bare at alt sammen består “manndomsprøven”; Nemlig en rund i VASKEMASKINEN! Hekkan det blir skikkelig spennende!

 

 


Eg har strikket Ballsfjord Labber som også er designet av
StrikkeBea og for meg som elsker Rillestrikke har eg virkelig koset meg selv om det er veldig lite utfordringer med disse.
Det enkle er jo som oftes det aller beste 🙂

Labbene over har eg brukt Østlandgarn på de grønne og natur, Finull og Selbu Husflidgarn på de svarte og hvite, begge tøflene er strikket med dobbelt garn 🙂 

 

 


Dette er barnestørrelser og de blå er i Finull og Selbu Husflidgarn,
mens de grå er kun Selbu garn også strikket i dobbel garn 🙂

Nå straks fyker alle sammen i vaskemaskinen sammen med en dæsj Milo og i mens skal eg
kose meg med litt taco og prøve å ikkje bite negler! *Grøss*

Det eg gleder meg mest til er når de er tørre og forhåpentligvis vellykka! Da skal eg prøve etter beste evne å stæsje de opp og gleder meg til å vise deg om det blir som i hodet mitt! Eg har nemlig flere 100 meter med stilige pyntebånd, masse knapper og stæsj, tror det kan gjøre susen 🙂

Dette er ABSOLUTT en FULLVERDIG gave til noen som har det meste, ja for ALLE trenger noe varm på beina enten det er sånn eller sånn og denne herlige, enkle og GODE oppskriften kan du kjøpe
HER for en rimelig penge! Fyr løst og frem med pinnene 🙂

* * * *

Ok, lørdagen så langt har i grunnen vært helt herlig! Humør er upåklagelig og formen er absolutt inna for så nå etterpå skal eg som sagt nyte litt Taco 🙂 Me laget den sammen i dag, Ali steikte kjøttet og eg tok grønnsakene senere mens eg skravlet med Amira i mobilen. Herlig å gjøre ting når man har headsett på hodet og har en koselig samtale 🙂 Effektivt!

Eg er ganske YR her eg sitter for nå har eg et kjempedillemma, luksus så da! Planen er jo å starte på Shetland sjalet eg viste i forrige innlegget, men nå har eg fått oppskriften på vottene eg skal teststrikke og eg tror bare eg KASTER meg over de! Du ser det, EG vil veldig gjerne ha meg et par oransje votter så da blir også det mine! haha ser du problemet eller?? Ja det er FOR mye fint rett og slett! Er jo en reell fare for at eg sitter med masse lekkert tilbehør selv i desember og så er det magert på gavefronten haha Neida, blir flere votter eg skal strikke og DE skal bli gave, kjekt å ha prosjekter med litt forskjellige farger i kurven. Jepp, må jo ha en form for TurnusOrdning også i Julegave Kurven 🙂 Enig, sant??

Anyway, nå må eg skifte ut telysa eg tente i formiddag og fyre opp et lite bål for nå er det mørk
og nesten kwell! Ute plaskregner det så det var ingen fornøyelse å ta de første bildene her!

Men eg håper du fortsatt koser deg og at du får en magisk kwell!
Husk at i kwell Skal Me Danse, ikkje det??

KOS DEG MASSE!

Go`klem fra ei Takknemlig Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #lue #votter #ballsfjordlabber #toving #norskstrikkeoppskrift #norskstrikkedesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

3 kommentarer
    1. Du var bra fin i den lua—😀Kos deg inne i ruskveret og gled deg over at vi trøndera har gover—

    2. Hei!
      Jeg ser at du har omtalt mønstre av Isabel Kraemer på bloggen din!Har du strikket en genser etter hennes mønster, var mønsteret enkelt å forstå?
      Synes hun har så utrolig mye fint😊😊
      Mvh Rigmor Burmo

    3. Rigmor Burmo: Ja eg har strikket flere av hennes gensere og det er veldig greit å skjønne oppskriften 🙂 Egentlig veldig godt forklart, det er bare å gjøre akkurat som det står og ikkje tenke noe særlig over Hvorfor 🙂 Lykke til 🙂

Siste innlegg