VARME JULEGAVER – NORSKE OG GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER

Caroline F.A

Jadda, i dag er eg virkelig i votte-modus! Eg er ferdig med votten eg startet på i går og det er gøy
å strikke votter! Ja enten de er enkle, avanserte, store eller små 🙂 Fine gaver, ja det er det i allefall
og det er gøy å samle til deg litt gratis oppskrifter, men husk likevel å ære den som æres bør, nemligen designeren 🙂 Det er slettes ikkje fritt vilt å dele på gratis oppskrifter ser du, neida, LINK til oppskriftene om du ønsker å dele 🙂 Husk at det heller ikkje alltid er lov å selge et ferdig strikke produkt, sjekk hva det står som kreterier i oppskriften eller spør designeren selv. Ikkje verre enn det 🙂 


 

TRETOPP VOTTENE
Bildet over
Damestørrelse

 

 

 

 

 

 

 

 

Maja V. Rød

 

MAJIUS VOTTER

 

 

 

 

 

 

 


 

Marianne Braastad

 

KAISA VOTTER
One Size

 

 

 

 

 

 

 

 

Stine Strikkehikke

 

UuuuHU VOTTEMØNSTER
Str Nyfødt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WMagerøy/ Designet av Bitta Mikkelborg

 

MARGARET MITTENS
Str medium dame

 

 

 

 

 

 

 

 

Jorid Linvik

 

JORID`S CHRISTMAS HEART
One Size

 

 

 

 

 

 

 

 

Popsinune Design

 

PRIKKETE BARNEVOTTER
Str ca 5-8 år

 

 

 

 

* * * *

Det må eg bare si; DERE er helt utrolige! Mangen av dere har tatt hys på fremmede som dere skal sette sammen en strikkegave til og dere gjør det uten å blunke! Vit at dere kommer til å gjøre en forskjell for veldig mangen! Selv om du gjerne ikkje syns det er så mye så vil dette gjør en forskjell for en som ikkje har råd til å kjøpe Julegaver. Ingen kan hjelpe alle, men ALLE kan hjelpe litt <3

Du skal også vite at det har kostet den som ønsker hjelp utrolig mye! Mangen sliter virkelig i hverdagen og det er knalltøft å si det høyt! At flere av disse ber og at de holdes anonyme skal me respektere
og ved å sende slike gaver gir me oss selv en streng taushetsplikt og den skal på alle måter holdes! Sett deg selv i samme situasjon og tenk hva du hadde følt? Det ER forbundet mye skam med det
å være fattig i dag og DET er skam det! Sånn skulle det ikkje vært! Me kan alle gå i oss selv og tenke over hva me kan gjøre for å lette litt på sløret, det må da være nok å være fattig om man ikkje skal gå med krummet nakke og føle på skammen og være flau over egen situasjon?? Det er GROTESK!

Det er utrolig at “Makta” i landet kan ta mer fra de fattige enn det de gjør!
Det er så mange sørgelige tilfeller der ute og mangen som man aldri vil få vite om!

Til deg som ønsker å sender gave(r), ja du kan ta kontakt med meg og eg vil formidle dette.
Fint om du som giver f.eks setter sammen en oppskrift og garn som passer til for da er det bare å sette i gang å strikke/hekle uten at man selv må tenke ut hva man skal strikke. Når ting virkelig veldig uløselig og vanskelig kan det å få en fiks ferdig strikkepakke med ett gjør dagen litt bedre 🙂
Pakken skal på en måte inspirere til å nettopp strikke en gave uten at det koster noe.

Til deg som ønsker hjelp: Du kan sende meg en mail ([email protected]) eller kontakte meg på den måten du selv ønsker. Det som kan være godt for oss givere å vite er til hvem du ønsker
å strikke/hekle. F.eks små/store barn, farger/kjønn eller om det er til voksne 🙂
Eg vet at terskelen for å be om hjelp kan være kjempehøy, men kanskje dette er det du må gjøre for at desember og ikkje minst januar skal bli litt lettere?

En annen ting; Har DU en venninne/venn som du vet sliter?
Da er du velkommen til å ta kontakt så kan me ordne en koselig garnpakka 🙂


*

Selv skal eg starte på Shetland Triangle Sjalet nå, har gjort klar diagrammet så det er bare å legge opp
Ja eg bare MÅ få det på pinne, den votten eg strikket gikk jo kjempefort så mulig eg legger opp til den andre i kwell eller i morgen 🙂 SWUSJ! Så er paret ferdig 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN KWELL

Go`klem fra ei Takknemlig Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #norskstrikkedesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg