MIA VOTTENE – NORSK OG UTROLIG FLOTT OG ENKEL OPPSKRIFT

Foto: Vibbedille/ Designet av Mari Linn Fredriksen

Eg fikk spørsmål i helga om eg ville teststrikke et par votter og en slik sjanse lar man jo ikkje gå seg hus forbi og eg satt å dibbet da eg ventet på oppskriften. Da den endelig kom kastet eg meg over garn og pinner, dette gikk jaggu fort! Vottene kan strikkes i både Lima og Nepal garn, eg valgte Nepal
og pinne 4,5 – gikk som eg drøm som sagt og allerede på mandag ble paret ferdig 🙂
Dvs eg også har en Julegave i boks Ho Ho Ho Ikkje rusk før man får det midt i øyet!

Oppskriften er ikkje vanskelig, den er godt forklart og dette er vottene de aller fleste klarer å strikke,
det er bare å kaste seg rundt, få oppskriften i hus og Vips-Vaps så har du enda flere julegaver 🙂

 

 

 

Foto: Vibbedille/ Designet av Mari Linn Fredriksen
 

 


MIA VOTTEN
Bildene over
Dame størrelse

(Størrelsen bestemmes også av garnet)

Mine i Nepal ble fra der vrangborden slutter 20 ca lang og bredden ble 9 cm, 
Mari Linn kunne fortelle at i Lima ble de 18 cm lange fra vr.bord og 8 cm brede,
men som vanlig så er det DIN strikkefasthet som spiller en sentral rolle 🙂

Mari Linn har også en annen vott, samme type, men med annet mønster. Den skal eg også strikke bare i Lima fordi mottaker har ganske liten hånd. Votten heter Lea Votten og du finner den HER!

Dvs at her har du 2 flotte votter som absolutt kan egne seg som supre og lekre Julegaver <3
Bedre enn det kan det neppe være når me nærmer oss Jula med stormskritt!

 


Det er flere Go`Biter på trappene ser du og eg føler meg veldig priviligert! Hvis eg er fornøyd med ukas innsats skal eg premiere meg selv på fredag med å få disse FANTASTISK spennende vottene på pinnene! Sannheten er vel den at uansett ukeinnsats så kommer eg til å starte på disse for eg sliter NÅ med å ikkje starte! Har funnet frem en KNALLGUL hespe med deilig ullgarn fra
Holen 🙂
Målet frem til fredag er å ha strikket MINST 8 rapporter på Shetland Sjalet
og det er absolutt mulig! Åååå men eg GLEDER meg kan du tro!

Jadda, oppskrifta er NORSK og eg skal så mer enn gjerne dele den med deg og dele min begeistring som eg er overbevist om at eg får, bare vent, eg kommer til å bli helt salig på tastaturet haha
Det første paret eg strikker av disse blir KUN mine!!

Men nå? Ja nå skal eg snart avgårde og hente Dib på skolen og kjøre at til Colosseum Tannklikk for sjekk av reguleringen. Det nærmer seg virkelig timen for å få den av, men me vet ikkje heeelt når!
Om 2 uker ca har han gått med regulering i 2 år + han hadde et halvt år med bøyle først. Den siste tiden har han vært flink med strikke så det forventes skryt for god egeninnsats i morgen 🙂 Exciting!

Når me er tilbake står det ei diger gryte med kraftig Kyllingsyppe à la Ali på komfyren og putrer,
en skikkelig deilig høstmiddag! Der etter er det bare på med pysjen og frem med strikketøyet 🙂
Kjenner på meg at dette garantert blir en deilig dag 🙂

KOS DEG MASSE OG HA EN
FORTSATT FLOTT DAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #norskstrikkeoppskrift #strikkeoppskrift #norskstrikkedesign #strikkedesign #votter #mittens #miavotten #leavotten #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg