GARNFARGING – EN NY DILLE??


Som eg fortalte før helgen så var Ranveig og eg på GarnfargingsKurs hos
Helle Slente (Det ligger flere bilder fra lørdag på siden hennes) og det var skikkelig gøy! Me fikk boltre oss i masse farger og lærte flere teknikker så NÅ kan kjøkkenet virkelig bli brukt til så mye mer enn matlaging! Godt me har en del gamle gryter i garasjen, NÅ kan de om sider komme til sin rett etter hvert.

Eg har farget garn for ca 10 år siden, den gang i Cool Aid saften som me fikk kjøpt fra Amerika,
men det kan ikkje måle seg med dette. fargene blir jo krystallklare!

Fargene me brukte er Cacas konditorfarge (Pasta og Gele) og det smalt i masse fargekomboer
i grytene, den ene vakrere enn den andre 🙂

 


Min hespe her er vridd sammen av 2 hesper à 50 gram, en som er farget i 2 rosafarger + en dæsj med svart og 1 i sjøgrønn som er melert med mørke prikker. Metodene me lærte var DipDye, SemiSolid, SpaceDye i gryter, SpaceDye på bord, Infusions m/pipette og PotLuck– SPENNENDE! Ja det var jo nesten rene kjemitimen noe som i seg selv er veldig spennende! Me manglet bare smell og røyk haha

 

Bor du i distriktet ja så bør du følge med på Helle sin siden (link i starten på innlegget) for det kommer flere kurs i hennes regi 🙂 Jammen godt det kun er en kjapp kjøre tur på E39 i 20 min for min del 🙂

 

Eg er i allefall glad for at eg har lært det! Hvis eg kommer til å farge litt så blir det nok mest sannsynlig til eget bruk og gjerne noen gaver. Det avhenger av hvordan dette kommer til å gå. Har en god del slike Pastafarger så eg kan egentlig bare sette i gang, men mange vil ha MER så eg må bestille noe flere farger og da blir det nok at eg prøver meg over Nyttår. For mye på gang nå fremover og tiden bør absolutt brukes på de Julegavene eg skal strikke 🙂

* * * *

Har vært å hentet Dib på skolen og puttet i han litt mat så nå er det plankekjøring og strikking på vottepar Nr 2 frem til han skal på trening 19.30 – Det der er ei MARA! hehe Eg liker ikkje vente på å gjøre noe, når eg har noe på tapetet må eg gjøre det med èn gang! Litt vanskelig dette da for eg kan liksom ikkje kjøre han på trening nå hehe Det er ca 1 mnd til Gradering så det er bare å stå på!

Ute er det bitende kaldt syns eg så her er det ull fra topp til tå og da er det deilig å gå ut når det kaldt, bare det ikkje blåser! Blir nok kaldere til i kwell så da blir det på med rompevarmeren i bilen!
Men du? Nå MÅ eg strikke! JA eg er hektet på Bårevottene til Pinneguri! OMG!
Paret eg strikker nå strikker eg i Lima, ja for de må nesten matchet sjalet eg strikker, men eg vil prøve diverse garn bare for å se forskjellige uttrykk i vottene. Eg har vasket de gule min nå og de blir så “satt” og flotte i strukturen kan du tro! Eg strikket de i ren ull fra Holen – DEILIGE!

KOS DEG OG HA EN
DEILIG ETTERMIDDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #garn #knit #yarn #dipdye #garnfarging #garnfargingskurs #helleslentedesign #merinogarn #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg