STRIKK EN JULEGAVE PÅ ET PAR TIMER – OPPSKRIFTER

Prem Knits

 

Her har du Julegavene du strikker på et par timer ei lita kwellsstund, eller på vei til Julemiddagen 🙂 Dette går fort ser du, pinne nr 9 dominerer og gjør virkelig susen!

Hvis du bruker garn som er 100 m på 50 gram som f.eks Cascade220 eller lignende garn strikker du
med 2 tråder, sett pinnene i høygir og VIPS så har du ei deilig myk og varm lue 🙂 Eg har en del Cascade220 på hylla og det frister litt å prøve selv om eg slettes ikkje liker pinne 9!! OMG! Må først finne ut HVEM eg kunne ha strikket en slik lue til!? Hmmm har nemlig ikkje tid å bare strikke for å teste nå, nei, det er bare å sette opp giret på de gavene eg skal strikke 🙂

 

 

 

BRAIDES CABLE BEANIE
Bildet over

 

 

 

 

 

 

 

 

Prem Knits

 

XOXO Beanie
One Size

 

 

 

 

 

 

 

 

Prem Knits

 

BIG BRAID BEANIE

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Prem Knits

Eg må virkelig si at det friste ganske mye å strikke ei pute!! Selv om me nå egentlig har sofaen full av puter som me hadde glemt me hadde (Nye sådan) så frister det sykt å få litt freschere puter!
Kunne seriøst tenkt meg minst 6 slike RØDE puter til Jul! Ja til eg skal pynte! *Drømmer*

 

 

BRAVEHEART CABEL PILLOW
2 størrelser

 

 

 

 

 

* * * *

Dagen i går ble jammen ikkje så verst, har faktisk fått strikket over en halv vott og vel så det så disse er kjappe når du først har fått de i fingrene! Like gøy å strikke vott nr 3 som den første 🙂 Ble ganske så delikate i Lima i motsettning til de gule som ble mer røffe på en måte. Garnet i seg selv har stor innvirkning på uttrykket på vottene og eg har tenkt å prøve med flere garntyper 🙂 Kanskje strikke i tynt garn og få det til å bli barnevotter?? Så gøy det hadde vært da 🙂

Har egentlig ikkje så mye planer i dag annet enn å VASKE HÅRET! Halle min! Eg skulle vaske det
i helgen, men tror du søren ikkje det var tomt for balsam!?!? Mitt hår kan ikkje vasket uten for da er det bare ei stor floke etterpå! SÅ da me hadde kjørt Dib på trening i går kwell fikk eg kjøpt det og en skikkelig hårvask trengs nå altså! Eg gadd ikkje kjøre innom butikken på lørdag ser du hehe

Utover det har eg planer om å sitte her å planlegge litt i hodet og få skrevet litt “MÅ-GJØRE” lister!
Ja ting som Bør/Må gjøres frem til Julepyntinga skal i sving og når de forskjellige tingene fremover må handles og ting som skal gjøres, det er i grunnen mest for at eg selv skal se at det er plenty av tid!
Regner med at han Ali har kontroll på maten som vanlig så den lista får me skrive sammen 🙂 Noe må handles denne måneden, ja som en del av Kalendergavene 🙂 Skal sjekke i hobbyhyllene når det gjelder slike Brune poser som eg pleier å bruke til kalenderen, etter som eg husker observerte eg ganske så mange slike små poser! Tror eg har mer enn eg aner som fint kan brukes 🙂 Det er eg sikker på at DU også har!?? Ta eg sjekk og få oversikten, jo mindre trenger du å handle vettu 😉

Vettu? Eg har ennå ikkje vært innom Nille etter at de tok frem alt Julestæsjet!!! Eg drøyer og drøyer – eg har virkelig bestemt at INGENTING sånn Julepynteting skal kjøpes for me har så mer enn nok! Eneste unnskyldningen eg har for å evn kjøpe litt er fordi eg putter det i kalenderen! Ho Ho Ho
Til nå kikker eg bare i vinduene for eg benytter ALLTID muligheten når Mimosa sine Kubbelys kommer i rødt og koster 5 eller 10 kroner! Da kjøper eg ei eske så har me HELE Jula 🙂 Mimosa kubbelys er de eneste eg liker å brenne! De brenner rett ned uten å få de enorme “leppene” som henger og drypper!

Åååå nå kjenner eg at eg begynner å bli litt GIRA her eg sitter så eg tror heller
eg går å dypper hodet under dusjen og får kjølet det ned litt hehe
Her gjelder det å holde lysten på samme linje som fornuften!

 

 

KOS DEG OG HA EN
SUPER TIRSDAG!

 

Go`klem fra ei noe ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #kjappeluer #tjukkepinner #luer #hat #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg