LØVVERK LUE – NORSK STRIKKEDESIGN OG OPPSKRIFT

//Inneholder Sponset Link
Marianne J. Bjerkman

Det er søren ikkje måte på hvor mye lekkert det dukker opp i strikkeverden om dagen, da også av norske herligheter, se bare på denne deilige lua! Marianne J. Bjerkman har mye lekkert på RavelrySiden sin, ja det er bare å slippe seg løst 🙂 Du vil finne noe som passer til alle og en hver

Luen over strikkes i Sterk fra DSA og da kan eg jo tipse om at Garnius har salg på Sterk nå! Du finner det HER! Ellers så kan eg jo nevne noen rimelige varianter som er enkle å få fatt i for de fleste: Karisma, Lima, Merino Ex. Fine, Puma, Safir Garn, Rubin og Sportsgarn 🙂 Strikkefastheten er
22 m/10 cm og dette faller f.eks inn under Garntype B hos Drops 🙂 Hvis du vil ta steget uta for landegrensa og ned til det herlige GarnLandet Danmark så kan eg jo mer enn gjerne anbefale både
SOFT MELANGE ECO WOOL og BLACKHILL SILK WOOL 🙂 Her snakker me ei deilig lue 🙂

 

 

 

LØVVERK LUE
Bildet over
Str S/M Dame/ L/XL Mann
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

* * * *

Jadda, det ble både litt strikking og hekling både på Dib og meg i går kwell. Eg fikk han nå til å skjønne “gangen” i måten man hekler på for å få en flat runding som skal danne bunnen i ei sittepute. Etter han ble fratatt den tørre kjipe heklenåla fra skolen og fikk ei sprek ei fra meg går det mye lettere og han fikser fastmasker meget bra må eg si 🙂 Litt start og innimellom hjelp trenger de fleste i begynnelsen 🙂
Siden eg bruker høyre armen når eg hekler gikk det fint siden sprøyta ble satt i venstre. Men, ja eg kjenner at eg skal ta den med ro og heldigvis sitter eg ganske så i ro når eg strikker rolig, dvs det går meget langsomt her i Go`stolen og nå er eg i gang med tommeløkingene på 2.vott. Tror det blir å legge opp til ei lue etter at 3.paret med Bårevotter er ferdig 🙂

 

Planen ellers var å vaske håret, men det tror eg må drøye en dag, ja for DET er tungt og det kreves at eg løfter armene noe mer enn hva som er behagelig. Dette minner meg på at OM eg skal få meg en frisørtime før Jul, ja da er det på tide å sende en melding til Eirin på Floke 🙂

 

Værmessig er det noe kaldt i dag ja, -2 og heldigvis sol, men så plutselig skal det snu og det skal fremover plaske ned og gradene skal stige til hele 10 grader! Er det mulig liksom, og folk lurer på hvorfor de går og snufser og er småforkjøla hele tiden!??

 

Anyway, eg får shaine meg etter beste evne i dag og bare samle håret i en dott og se dagen an,
eg skal i allefall strikke og kanskje får eg votten ferdig 🙂 Det går kjapt fra der eg er nå 🙂

KOS DEG OG HA EN
GOD KOSE DAG

Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #norskstrikkeoppskrift #norskstrikkedesign #garntips #lekkerlue #strikklue #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogg #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Så nydelig lue 🙂
      Jeg sier ikke dette for å være frekk eller slem, men når du nevner (og linker til) Floke som du har et samarbeid med (blir sponset av) så skal det merkes øverst i innlegget.

    2. Anonym: Det har du helt rett i og eg er veldig påpasselig med det, denne kom med sånn i siste liten og da er det lett å glemme, men nå er det fikset 🙂 Takk skal du ha 🙂

Siste innlegg