JULESHOPPING OG GAVESTRIKK I GO`STOLEN

Anna Johanna

Trodde i grunnen i grunnen eg var ferdig med vottestrikking til Jul….MEN, det var helt til denne Go`biten dukket opp i dag! Ingenting er bedre enn en rykende fersk oppskrift som faller i smak!
Som vanlig begynner hodet å spinne på “Garn, pinner og farger” mens eg stålsetter meg og strikker iherdig videre på Julegaven eg har på den nåværende pinnen. Det er virkelig vanskelig
og eg vet du kjenner til følelsen!

Vil tro at disse går fint an å strikke i Finull på tynne pinner, orginalgarnet er 195 m på 50 gr
og du finner det HER! Det var en fint fargeutvalg også!

 

 

 

AADA
Bildet over
Str Medium og Large

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Her er lua eg strikker på i dag, veldig enkel med en flott effekt! Lua er designet av
MarionR Design
og du kan kjøpe oppskriften til den HER! Norsk Strikkeoppskrift! Eg strikker den i Alaska og samme farge/garn som eg strikket de forrige Bårevottene i 🙂 Det blir da et sett i Julegave. Lua strikker eg på pinne 5 så i teorien er jo det fort gjort, men pga teknikken går det litt tregt på noen av omgangene
og kjenner eg har bare lyst å speede opp, men eg får bare smøre meg med tålmodighet 🙂
Fin blir den i allefall så eg krysser pinnene for at den ikkje blir for stor

 

 


Ellers, opp i all Gavestrikken er eg så utrolig stolt av at eg klarer å holde det ryddig rundt meg her
i stua, eg vet at han Ali setter stor pris på det! Det er mye bedre for meg også for eg har så mye finere oversikt og det blir ikkje kaos slik som det ofte har lett for å bli 🙂 Opp i kurven her er det KUN Julegavestrikk og etter hvert som ting er ferdig blir det vasket og hengt/lagt inn på “Nødvendelig Rommet” mitt. Ja det rommet fungere SUPERT til å gjemme bort Julegaver og eg gleder meg til eg skal sitte på lammeskinnet der inne å pakke inn alt sammen 🙂

 

Som eg ved flere anledninger har sagt så er det utrolig hva man kan gjøre sittende i en Go`stol!
Nå i ettermiddag f.eks har eg fått unnagjort en del av Gaveshoppinga hehe Jepp, ikkje bare det,
men årets Juleantrekk er også i boks, kjøpte det på nett så klart og nå er det på vei hit!

Årets Juleantrekk blir i tradisjonens tro: Julepysj på oss alle 4 🙂 Årets Jul blir det 16. i rekka hvor me er alene HELE Jula kun i ført pysj og det er virkelig NYDELIG! Har aldri angret på valget me tok etter
Jula i 2001 🙂 Det beste me har gjort 🙂 Åååå men me kan KOoOSE oss <3

Det bruser i hjerte mitt når eg snakker om det! Har du f.eks grunner som gjør at du kunne tenkt deg
å gjøre det samme? Det kan f.eks være alt fra anstrengte familieforhold til at det bli mye styr med små barn, da vil eg bare si: GJØR DET! Du kommer ikkje til å angre! Det er verre å angre på det motsatte! Ja at du Jul etter Jul har sittet i middagsselskap 3 dager til ende uten å virkelig ha koset deg!
Om ikkje annet så prøv en Jul og se om det ER noe for deg og dine 🙂

 

Det er helt genialt med netthandel når det kommer til Julegaveshopping syns eg! Ikkje minst slipper du å styre ut i storm og hagel, slipper å lete etter parkering, slipper å gå, stå i kaos og slipper å stå i kø for å betale. Nop, eg har sittet i fred og ro, drukket kaffi, shoppet og koset meg uten stress og fjas 🙂 JA eg vet at kaoset er en del av FØRjulestiden og at det har sin sjarme, men når energi og form ikkje strekker til, ja da vil eg spare på den når eg kan og bruke den på ting som eg ikkje kan gjøre på nett, ja som baking og pynting 🙂 Dessuten er det 0 problem om f.eks en gave ikkje skulle falle i smak! De aller fleste nettbutikker lar deg nå bytte varen i sin fysiske butikk, men OM man skulle være nødt for å sende noe i retur er det såååå mye mindre stress enn hva du må gjennom på en kjøpesenter før Jul! hehe Print ut returseddel, pakk inn, klistre på lappen og når du kjører forbi posten hiver du den inn –
HELT GRATIS! Hva er problemet liksom??

Sitter i grunnen bare å klapper meg på magen eg! Me har nettopp spist en nydelig middag! Ali overgikk seg selv med oksesteika han laget! SALLAN det smakte himmelske! Deilig hjemmelaga peppersaus, tyttebærsyltetøy, gulrøtter, brokkoli og bakte poteter on the side! *METT*

Eg tok på meg Julepysj eg etter dusjen i dag og sitter her under ulltepper og kose meg virkelig
i stormen som herjer ute! Nå kl 20 tenke eg å se hva dette programmet “Julenatt hos Prøysen” er og
kl 21 skal eg sjekke ut en Thriller på FEM! “An officer and a Murderer” hørtes ganske spennende ut!

Da håper eg også du har hatt en fine dag og at kwellen blir bare herlig!

KOS DEG OG NYT
STRIKKETØYET

Go`klem fra ei Fornøyd og Mett Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #norskstrikkeoppskrift #julegavestrikk #diy #julegaveshopping #nettshopping #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Hvis noen skulle være interessert i Tukuwool Fingering men ikke ønsker å betale for toll og importmoms, så selger jeg både dette og Tukuwool Sock i nettbutikken min 🙂
      Mvh,
      Christine
      God som Ull

Siste innlegg