DA BLIR DET STRIKKEKOS I JULESTUA


Ok, dette føles deilig! Det er fortsatt November og me har Jul i stua, dvs at det blir nærmere 5 deilige uker med Jul før pynten igjen pakkes ned 1.Januar 🙂 Det tok meg ca 6 timer i dag for å vaske og pynte stua 🙂 Har hatt det ganske gøy underveis takket være en skikkelig god Huawei høytaler som eg fikk med da eg kjøpte den nye mobilen min. Det har ljomet med Julemusikk her i hele dag og ingen av naboen var nok i tvil om hva eg holdt på med 🙂 Står litt pynt igjen i gangen og det skal fordeles på kjøkkenet, gangen, badet og ute. Er det bra vær i morgen skal Ali, saga og eg opp i skogen å skjære ned litt gran til å pynte med ute – DET blir koselig det 🙂 PLANEN er å prøve å komme i havn alle veier FØR me tar helg på fredag – er jo lov å håper, ikkje sant??

 

Tok meg en tur innom Ravelry for å se om eg kunne finne en koselig Juleoppskrift
og jammen fant eg noe vettu:

 

Pia Kammeborn

Disse sokkene er strikket i Opal, men du kan f.eks også bruke Regia, Fabel og alt annet sokkegarn som er ca 400 m pr 100 gr og pinne 2,  da får du disse utrolig lekre Julesokkene 🙂

 

 

 

CATCH A FALLING STAR
Bildet over
Engelsk og Svensk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 


Salongen ble jo ganske koselig da, var litt i tvil om hvordan siden me hadde andre møbler i fjor Jul.
Nå måtte veldig mye av Julepynten få nye plasser – ikkje alltid bare bare det 🙂

 

 


Guriland, nå er det snaaaaaaart 20 år siden eg strikket disse og noen andre Julenisser! Hvert år når eg tar de frem får eg så lyst å strikke flere! Disse fant eg i et slikt Julehefte som henger uta på et uke blad en gang på midten av 90`tallet 🙂 Kjempegøy å strikke nisser 🙂

 

 

Nå har eg dusjet og tatt på pysjen og skal bare sitte her å NYTE alt eg har gjort i dag!
Planen er å starte på nok ei lue, kanskje den også blir ferdig i kwell?? Da blir det 2 luer på 2 kweller, sånt kan eg virkelig like 🙂 Har ennå noen gaver til som skal strikkes + en MÅ få gang på den pyntinga av tøflene 🙂 Utsetter det hele tiden, tja, eg vet liksom ikkje HELT hva eg skal gjøre
og hvordan eg skal angripe de. Får tenke litt til på det 🙂

 

Men nå, NY kaffi og frem med pinner og garn 🙂
Ja du, HAHA eg har virkelig kost meg på Snapchat i dag! Har det ikkje mer morsomt enn man gjør det til selv hehe Du finner meg som vibbedille der om du vil bli med meg gjennom dagen 🙂

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE KWELL

Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille 🙂

strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #svenskstrikkeoppskrift #julestrømper #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg