DET ER TROSS ALT JUL – FESTLIGE OPPSKRIFTER

Heidi Yates

 

Hvorfor ikkje bare ta den heeelt ut sammen med heklenåla og ha ei festlig 1.advents helg??
Sop sammen de gladeste fargene du har i en kurv, ta på deg pysjen og ullsokkene, finn favoritt heklenåla, pakk deg inn under teppet i go`kroken og ha ellers alt du trenger innen en arms lengde
og bare KOoOS deg! Nå kan du ha det skikkelig gøy! Ja det blir omtrent som med disse HYSTERISKE morsomme, fargerike, glittrende og av og til litt grusomme Julegenserene som nå selges ALL OVER! Eg kunne fint gått med ei slik lue, men KUN i desember!

 

Nå er alle disse designene heklet i Acryl (Nakkehåra mine reiser seg spontant!) men me kan gjøre det skikkelig og gå for GODT garn! Her kan du fint bruke NEPAL, ALASKA, eller f.eks dobbel
MERINO EX. FINE
(i dette garnet er jo fargene mye klarere + det blir kløfritt) Du kan også fint bruke Bomullsgarn for å få enda sterkere farger, bare husk at det må være tykt nok så beregn i allefall dobbel tråd 🙂

 

Dette er garantert ei lue du klarer å hekle på en kwell og TENK på hvor gøy du kommer til å få det,
er sikker på at du kommer til å sitte å humre for deg selv! Eg hadde garantert fnist hele kwellen!

 

 

 

Heidi Yates

 

 

SNAPPY HOODED SNOWMAN
SCARF WITH MITTENS

Bildene over
En str som passer fra barn til voksen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Heidi Yates

 

 

HOLIDAY PIGTAIL PALS BEANIE
Fra str 2 år til Voksen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Heidi Yates

 

 

SAMPLER MITTS TO MITTENS
Str Baby til Voksen

 

 

 

 

 

 

* * * *

Ok, i kwell er det ingen vei utenom! Eg pakke det eg har av kalendergaver! Det er på langt nær alle, men har da til en god uke vil eg tro? Kanskje eg finner noe når HelgeKosen skal hentes hjem?
Ja man vet jo aldri når man ramler over noe 🙂 Dessuten må eg huske å minne Ali på å hente “kalenderen” opp fra garasjen! Jepp, der er den parkert hehe det er bare ei tjukk smidd grein som henges opp etter røde sløyfer og pakkene/småposene knytes på – dekorativt nok det. Begge ungene hadde slike broderte kalendere når de var små, eller når Dib kom til verden og det skulle henges opp dobbelt så mange gaver måtte eg finne en annen løsning! Hele kalenderen hang jo som et rullegardin på veggen med 48 gaver på seg Ho Ho Ho DA ble det ei smidd grein altså! SMART!

Planer for dagen ser ut for at det blir en tur i skogen! Sola skinner fra skyfri himmel og det er faktisk STEINKALDT og flott ute! Akkurat slik en vinterdag skal være, dvs at eg kan få pynta på trappa 🙂
(Best å få det gjort for på lørdag er det 9 grader og regn….)

Det ble så koselig på trappa i fjor så eg tar en reprise på det! Masse lys og gran med litt nisser +
Juleduk på bordet ble utrolig koselig så det passer supert hvis det kommer ca 12,5 cm med snø 🙂
Ikkje mer! Lille Juleaften der i mot kan det GODT få lov til å snø ca en halv meter,
men det må bort igjen 3.Juledag 🙂

Selv om eg sannsynligvis kommer til å fylle godt opp vaskerommet er også planen å få alt skittentøyet fra badet og dit, det er eneste måten hvis eg skal vaske/pynte badet! Vaskeromsdøra KAN eg der i mot ha lukket til en hver tid, men planen er å få vasket 3-4 maskiner når alt er på plass 🙂
Det skjer nemlig store ting her i helga og da er det greit å være i mål med Jula! Mest mulig i allefall! Spørs om eg får tatt kjøkkenet i dag, ja hvis me skal handle + kjøre/hente Dib på trening forsvinner mye god arbeidstid, men da kan eg i fred og ro ta kjøkkenet i morgen. Når Ali har hengt opp gardinene er det bare en duk som skal på, opp med grytekluter og håndduker og VOLÀ! Gleder meg 🙂

Men, nå må eg komme i gang her! Vil ha mest mulig gjort før sola går ned i 16 tiden, da blir det mørkt og det er på tide å kose seg med strikketøyet 🙂

KOS DEG OG NYT
EN EVENTYRLIG DAG

Go`klem fra ei Optimistisk og Spent Vibbedille 🙂

#strikk #hekle #knit #crochet #pattern #hekleoppskrifter #jul #christmas #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg