LUKE NR 3: KOSELIG JULETRE STRIKK – NORSK OG GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Lena Kristine Kvile

 

Snart på tide å dra treet ned fra loftet eller å loffe ut i skogen med kakao i sekken og hogge et?
Tenker mange havner ned på Obs, Rema e.l og kjøper et ferdig hogget, men eg kan virkelig ANBEFALE en tur i skauen, ja, f.eks hvis du har en bonde i nærheten som driver med selvhoggst!?
Vet ikkje om det en gang er lov å bare gå ut i skauen å hogge ned et tre?? Anyway, noen har allerede pynta treet, men de fleste har ikkje kommet så langt – DERFOR passer det supert å starte søndagen med å STRIKKE et tre, ikkje sant?? Ja du må jo ha NOE å henge på treet ditt, kunstig eller ekte, samma det, pynt må det ha! Tenk å ha et Juletre KUN med strikka ornamenter og masse lys!?? WOW! Hadde blitt det Lekreste treet i mils omkrets spør du meg!

Designeren selv sier det tar ca en halv time å strikke og på den stunda anbefales det at du leker deg med struktur og farger, på den måten får du mange forskjellige trær! Husk: Ingen trær er like 🙂 

Tror ikkje det blir tre på oss i år, men me har en nydelig støpt Trollhassel som eg har pyntet + eg har tenkt å kjøpe et sånt lite fake tre til å ha på hylla i gangen! Savner det gamle så et nytt er på sin plass! Koselig når det lyser opp og da blir det å henge opp litt av de minste kulene 🙂 Så at Plantasjen har Juletre på 60 cm (tror det var det, eller var det 90 cm?? Jaja) til KUN 99,- kr og eg satser på å kapre meg et
Dvs eg bør jo strikke noen slike små trær selv 🙂 Vettu hva de også er søte til?? Knyte et tre sammen med Til/Fra lappene på Julegavene!! Skikkelig lekkert Julegave det blir da 🙂

 

 

STRIKKA JULETRE
Bildet over
Norsk og Gratis strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

* * * *

Javel, da er det første lyset tent og det er KUN tre uker til Julaften!! DERFOR Liker eg BEST når den første søndagen er i siste helgen av november, da får man liksom ei uke ekstra!  Når det er tre uker igjen pleier eg å være godt i gang med bakingen, men nå har eg ennå ikkje handlet inn til det!

Listene over hva som MÅ i hus er skrevet da, men lengre enn det er me ikkje kommet! Dagen i dag MÅ brukes godt med tanke på strikkinga! Har et sjal også som trenger en del oppmerksomhet for eg er KUN halvveis! WRÆÆÆL! Kan noen stoppe tiden eller gi meg den uka eg blir snytt for i år??
Samtidig som eg prøver å ikkje stresse over dette så vet eg at når eg først er i gang med baking pleier det å gå sånn Klakk-Klakk og før eg vet ordet av det har eg 10 sorter in the box! Ho Ho Ho Det gjelder bare å komme i gang og eg kommer til å boble litt til eg er i gang! Tror om eg har ingrediensene hjemme til å f.eks sette en deig med Smørkjeks?? Det er jo SÅÅÅ enkelt! Tja, må sjekke!

Hvem vet? Kanskje eg finner meg selv i melposen i dag? Ahaa DET hadde vært gøy!!! Det eg trenger til Krumkakene VET eg at eg har hjemme, ja om ikkje Ali tok de siste eggene!! Herregud, eg kan faktisk begynne å bake i dag uten å gå på butikken!?? Jøss, bedre enn det kan det neppe bli!

Ok, ser ut for at eg må stikke! Har noe eg sjekke i skapene!
Kommer innom senere for eg har en FANTASTISKE nyhet å dele med deg!
En sånn Varm om Hjerte Nyhet om du skjønner hva eg mener!

KOS DEG OG HA EN SKIKKELIG
MAGISK HERLIG SØNDAG!

Go`klem fra ei GIRA Vibbedille 🙂

#strikk #Knit # pattern #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikketjuletre #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Ikke å anbefale å gå ut i skogen å hogge seg et tre uten tillatelse, da kan det raskt komme på flere tusen i bot. Skogen eies jo av diverse, som er levebrødet deres.
      God søndag.

Siste innlegg