LUKE NR 5 – STRIKK TIL ULLUNGEN – GRATIS OG NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Strikkezilla

 

Hvis det er en ting eg virkelig liker så er det å strikke til de små, det har du sett mer enn en gang her inne på bloggen 🙂 Små votter kan man jo nesten se på som en bruksvare når det kommer til de minste! Husker selv da mine var små; ja etter hvert måtte eg jo omtrent LIME vottene fast på ungene for det var alltid en som forsvant titt og ofte. Løsningen når du strikker votter er jo å tvinne en tråden mellom vottene og træ dem på innsiden av jakken 🙂

 

Dette er i grunnen 2 like votter, ja de over og de under her, men de over er tovet oppskrift og de under er vanlige ullvotter 🙂 Da er det opp til deg om du vil strikke safe
eller inngi deg på risikosporten Toving *ler*

 

 

 

ULLUNGENS TOVA VOTTER
Bildet over
Str 1–> 6 år
Strikket i Lanolin Ull fra Dale

 

 

 

 

 

 

 

 

Strikkezilla

 

 

ULLUNGENS VOTTER
Str 1—> 6 år
Strikkes f.eks i Sterk eller CottonMerino

 

 

 

 

 

* * * *

Ok, dagene fyker av gårde og det er som regel kwell før man får sukk for seg og nå er det på tide å få hjem alle ingrediensene til Julekakene. Ali ville gjøre det i går kwell mens Dib var på trening, men eg var så sliten at eg måtte bare kapitulere. Det er den delen av Julehandelen som eg virkelig liker så eg er ganske sliten når eg sier nei til det! Kanskje me får det hjem i løpet av ettermiddagen? Uansett har me en del ting i skapet som det fint kan lages Julegaver av, ja de fleste har jo ting som smør, sukker, bakepulver etc i skapet hele året, trenger nødvendigvis ikkje mye ekstra. Likevel er lista over småting eg trenger blitt ganske lang hehe Men men, for min egen del tar eg det ganske Kuli enn så lenge!

I går fikk eg strikket ferdig Bølgehalsen, den er vasket og ligger til tørk, så i går kwell fikk eg strikket en rapport til på Shetland Sjalet og det skal eg også strikke på i dag 🙂 Kjenner på kroppen at eg skal ta det litt med ro i dag! I går våknet eg med tett øret og da blir man litt sånn surrete så eg skal ikkje styre med noe voldsomt tenker eg, blir vel å fortsette å vaske klær hehe Evighetsprosjektet 🙂 

KOS DEG OG HA EN
DEILIG DAG!

Her i vest er det i dag meldt Uante mengder med nedbør!

Go`klem fra ei ganske sliten Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #freepattern #gratisstrikeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #norskstrikkedesign #strikkezilla #ullungen #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstesstrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger #

3 kommentarer
    1. Fine votter. Jeg har faktisk aldri forsøkt å tove noe i hele mitt liv … men tenker stadig på det. :))

    2. Flotte votter! Sliter med den tommelen jeg altså! Blææh! Har jo fått det til før, men men.. Måtte kaste den votten jeg hadde laget her om dagen. Jeg ble sint, og ødela alt.

    3. Åh, de vottene må jeg få lagret!
      Her har jeg nettopp resignert og kjøpt gave til treårig nevø. Hadde store planer om genser, men etter å ha strikket -rekt opp – strikket- rekt opp siden september har jeg gitt opp. Drops Baby Merino er altså et garn jeg ikke greier å få til å se fint ut strikket. Så bytta jeg til babyull da… la opp og startet før det slo meg at vi alt var i desember. Var liksom ikke dette jeg tenkte å bruke desember på. Så genser blir det sikkert til neste år, men nå er det kjøpeklær og bedre tid til baking og kos. Det eneste jeg mangler, er en nisse. En sånn som strikkes med strikkelise og har piperenser inni, så det skal jeg greie 🙂
      Kos deg i førjulsstria og ta livet helt med ro!

Siste innlegg