LUKE NR 9 – JULETRE ORNAMENTER – 4 GRATIS HEKLEOPPSKRIFTER

Erangi Udeshika

 

Selv om du ikkje skulle ha tid nok til å starte på gaver på nåværende tidspunkt vil eg tro du har mer enn nok tid til disse! De er hekle på et blunk! Ja f.eks i kaffipausen du unner deg mellom baksten 🙂 Skikkelig kjapp og fin Juletrepynt 🙂 Er jo også perfekt til de som har alt! Ja for disse skal jo pakkes bort det meste av året. Hekle 4-6 stk, legg de i ei lita eske og pakk inn = Lekker Julegave 🙂 Gjør seg også fint som pynt på Julegavene du har pakka inn, ja i tilfellet treet ditt er smekk fult av dingel dangel 🙂
Ser du? Mange grunnen for å hekle litt smått inni mellom 🙂

 

 

SANTA ORNAMENT 
Bildet over

 

 

 

 

 

 

Erangi Udeshika

 

CHRISTMAS BAUBLES

 

 

 

 

 

 

 

 

Erangi Udeshika

 

CHRISTMAS TREES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Erangi Udeshika

 

CHRISTMAS BELLS

 

 

 

 

 

 

* * * *

Ok, planene er klar for dagen; Skal starte med å klippe opp Sitron og Lime flesket og få de på Pynteglassene! Ja!! Ali gikk i garasjen sent i går kwell og han fant glassene! Ho Ho Ho Når det er gjort har eg lyst å lage Risbollene og såååå vil eg lage Beatels Stenger (Heter også Brune Pinner) –
Klarer eg dette er eg virkelig GOD!
Håper ikkje Ali skal kokkelere så alt for mye for eg trenger plassen ALENE! Han er som kokkere flest og tar fort stor plass hehe Da begynner det som regel sakte men sikkert å koke i pappen hos meg 🙂

På strikkefronten er eg i god gang med ei lue, eg strikker nok en “The Lighthouse Hat”, men eg har tegnet et mønster til den siden lua i seg selv er så enkel 🙂 Genialt! Er ca halvveis på mønsteret og det ser veldig bra ut så langt så eg må skynte meg med baksten slik at eg kan strikke 🙂

Eg har sittet å gått gjennom litt gamle innlegg på FB bare for å se hvordan eg tidligere har ligget an med Julebaksten og i 2012 STARTET eg faktisk nettopp 9.desember og eg kom i mål! I dag er det jo den 9. og eg har nå i allefall Krumkakene i boks både til oss og mor mi 🙂 Ja og FruktFlesket er jo for så vidt også ferdig 🙂 Kjenner at eg MÅ få bakt litt i dag ja 🙂

Uka som gikk har vært sånn rotete på en måte siden Amira kom hjem med flyttelasset sitt på mandag, da blir det fort en del andre ting som må gjøres i steden for, men nå er i allefall det meste av rotet borte fra “fellesarealet” og det som er på rommet hennes har eg egentlig ikkje bry med Ho Ho Ho

DibHassan skal selv få rydde rommet sitt, og det er nå på tide å få gjort! Ali eller eg skifter på senga, men resten får han gjøre selv for det klarer han helt fint om bare viljen hentes fram 🙂

Men du? Hvor er du i løypa i forhold til Jul? Er du f.eks i havn med Baksten
og hvor mange sorter baker du? Gavene da? Er du kommet i mål?

Me er i grunnen i mål med gavene, men fortsatt litt å strikke igjen + noe er på vei i posten.
Problemet med meg er at eg venter i det lengste med å pakke de inn! Skulle ha lært meg å gjort det etter hvert, men eg sitter som regel med ALT sammen i siste liten, gjerne også når mottakerene sitter
i stua å venter på gavene sine Ho Ho Ho

Men NÅ må eg komme i gang med dagens gjøremål om noe skal bli gjort!

KOS DEG OG HA
FINE LØRDAGEN!

Blir spennende finale i The Voice i kwell!

Go`klem fra den evige Optimisten Vibbedille 🙂

#strikk #hekle #knit #crochet #pattern #strikkeoppskrift #hekleoppskrift #freepattern #gratishekleoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Ikke begynt å bake enda, men når jeg starter er det fort gjort. Baker ikke så mye. (Psst, hviske, kjøpte smultringer på julemessa 😉)
      Strikker på sokker som skal være ferdig mandag. Bursdagsgave!
      I rute?? Nei, det er jeg aldri😂

Siste innlegg