DEILIG JULESNOP OG JULEKAKER – OPPSKRIFTER I GENERASJONER


Da er eg i mål med noe og skuldrene senker seg i tankt med at blodsukkeret stiger! Ho Ho Ho
Dette er noe av det kjekkeste eg vet å lage, ikkje bare er det gøy å lage, men mangen vil også ha FruktFlesket som eg lager 🙂 I år ble det CA 5,5 kg ferdig flesk! Jammen glad en har tannprotese
*ler meg ihjel* Dvs 0 hull! hahaha Eg spiser i grunnen lite av dette,
men alle skyter og sier det er supersnadder! hihi

 


Det aller meste av flesket står nå i kjøkkenvinduet i sånne fine Juleglass, ja det er jo pynt i seg selv 🙂 Kjøpte Cellofanposer på Nille og har nå gjort klar noen små FørJulsgaver eller bare sånn eg gir bort for kosen sin del. Et eks er at han Ali har lovet en ansatt på Rema en pose og ei herlig nabodame pleier eg alltid å gi litt til 🙂 De får fort bein å gå på kan du si 🙂

 

Kanskje DU har lyst på en herlig pose med ca 200 gram deilige søtsaker!?? Mmmmm Ja litt sånn Julekos som du gjemmer for omverden ned i strikkekurven? Ja, vettu? Eg skal sende deg en pose eg <3 Klart eg kan! Hvis du ønsker en slik pose fortell meg hva din Julekake/snop favoritt er 
i kommentarfeltet og i morgen sånn i kwellingen trekker eg en heldig vinner
og eg sender Flesket ASAP (Dvs på mandag) Fin deal det vel??

Hvis du har lyst å lage dette selv finner du oppskriften HER!

 

 


Etter at Flesket var i boks så bare fortsatte eg med Beatels Stengene!
Å du milde hekkan de ble GODE! Jammy! Farlig Farlig!
Oppskriften på disse kan du plukke med deg
HER!

 

 


Forrige helg laget et skikkelig gode Krumkaker, ja oppskriften er eldgammel og det er de samme som bestemor laget da eg var liten 🙂 Unødvendig å se at de ble himmelsk herlige!
Oppskriften på disse finner du
HER!

Ved å bruke linkene eg legger ut på kakene har du også muligenheten for å snappe til deg andre kaker eg baker 🙂 Siden eg la ut sååå mye av det eg bakte i fjor bare linker eg til kakeinnleggene fra da!
Er ganske tidkrevende å sitte å skrive oppskriftene og det er jo unødvendig når de ligger der fra før 🙂 Tiden trenger eg jo til strikkinga mi 🙂

Nå skal eg bare kose meg her i Go`stolen sammen med strikketøyet 🙂 Amira kom nettopp fra jobb
og skal være hjemme her sammen med ei god venninne! Åååå men eg har savnet dette 🙂
DibHassan tok en tur ned til en kamerat 🙂 Senere blir det deilig Lammesteik til middag 🙂

Gleder meg masse ti “The Voice” i kwell og eg holder en knapp på Andrea!!

KOS DEG OG HA EN
EVENTYRLIG KWELL

Go`klem fra ei Avslappet Vibbedille 🙂

#christmas #jul #julesnop #julekake #krumkake #juleflesk #fruktflesk #beatelsstenger

26 kommentarer
    1. Min julekake/snop er risboller. Venter som regel til siste uka før jul før jeg lager de for ellers er det fritttil jul 😊

    2. Min favorittjulekake? det må bli Krumkaker og Risboller.
      De minner meg om barndomsjul 🙂
      Har bestilt meg smaker så jeg kan prøve på fruktflesk selv, men hadde vært så moro å om jeg vant og fikk smake på en mesters fruktflesk 😉
      Ha en finfin strikkekveld 🙂

    3. Krumkaker er nok min favoritt julekake, og på en sterk annenplass har jeg serinakaker 🙂
      Fruktflesk snopet, så bare så fristende og godt ut 🙂

    4. Mine favoritter er nok kokosmakroner, men spiser også veldig lite julekaker.
      Men hadde vært supert å prøve fruktflesket. 😀
      Ha en super strikkekveld!

    5. Ååå dette ser helt herlig ut❤ Krumkaker er min favoritt😙 En en fin kveld til deg og dine

    6. Absolutte favoritt er potetmelstopper(kvitkaka), men er alt for glad i alle de tørre julekakene. Godt til kaffen veit du. Flesket ditt har jeg sikla på i årevis 😂

    7. Så koselig å se bilder av baksten din! Tenkte å prøve meg på noen av oppskriftene dine.
      Min favoritt i julen er ordentlig god julemarsipan! Ha en fin helg! ☺

    8. Favoritten er sjokoladecookies, snickerskonfekt og min egenutviklede konfekt.
      Jeg lager også sånn fruktflesk men vurderer å prøve din oppskrift i år. Hva gjør du for å unngå at det bli en sånn hard hinne oppå når det stivner?

    9. Jeg spiser ikke så mye julekaker men colakjeks er nok den som har fulgt meg siden barndommen og som må lages dobbel porsjon av. Jeg blir superinspirert av alt du rekker å gjøre i julestria. Ønsker deg og familien en superfin adventstid. Klæm

    10. Aldri en jul uten T-stenger eller brune pinner som andre kaller det 😀
      Nå måtte jeg bare kommentere her, har jo frist SÅ med det derre flesket ditt i flere dager nå 😉
      Kos deg videre med baking og juleforberedelser. Må snart få gang i bakingen her også…henger skikkelig bakpå, men da får jeg bare senke krava 😉 (selv om det er noen slag til som bare MÅ komme i boks 😉 )

    11. Soline: Det gjelder å røre bittelitt av gelantinen ut om gangen og la det smeltet helt. Når du heller det i formene, hvis det blir hvitt skum på toppen ta en gaffel og pisk forsiktig oppi formene før det stivner slik at skumme sprer seg (noe vil forsvinne) 🙂

    12. Faktisk så kommer nok ma’amoul til å bli min nye julefavoritt etter at du presenterte dette i september. Det lukter så himla godt i huset i bakeprosessen. Har laga dette 3 ganger i haust og vurderer ein 4.gang før jul…

    13. Kransekake og risboller, det er fast tradisjon for jula hos oss.
      Skulle svært gjerne smakt på fruktflesket da 😋😋😋

    14. Colakake er favoritten. Vil gjerne smake juleflesket ditt jeg:)
      Ha ei flott førjulstid:)

    15. Krumkaker, kransekake, brune pinner og en type coockies med sjokolade og mandler er noe jeg bare må bake til jul. Pepperkaker er selvfølgelig også noe jeg må ha. Ikke at det er så mye som blir spist, men det er noe med lukta og kosen med å bake som gjør at det blir julestemning i huset. Gode og fine tradisjoner 😊

    16. De kakene jeg må ha til jul er havreflarn, serinakaker og julebrød. Jeg koser meg nå i adventstiden med kaker til kaffen.
      Er veldig imponert over alt du får gjort nå før jul og ønsker deg en fortsatt fin adventstid.

    17. Min absolutte favoritt er sydens julekake tror jeg den heter. Fant oppskriften i ett ukeblad og har fulgt meg siden. Den inneholder aprikos dadler fiken rosiner mandler og hasselnøtter. Bindes sammen med litt melk og egg og stekes. Sarah Bernard og tyske skiver er også populære makeskiftet.

    18. Min beste jule snop er Rocky Road og sjokolade stenger 🙂 Ha ei fin advent!!!

    19. Hei
      Det beste er brune pinner og smultringer😁 Ha en fortsatt fin advent🎅

    20. Hei
      Det beste er brune pinner og smultringer😁 Ha en fortsatt fin advent🎅Hilsen Grete Lill

Siste innlegg