DANSK STRIKKEDESIGN – NYDELIG FLOTT JAKKE

Design: Lone Kjeldsen

 

Eg nevner veldig ofte at Norske uavhengige strikkedesignere er absolutt på Topp i verden! Det er min mening, men eg har også en stor forkjærligheten til de Danske strikkedesigneren! Lone Kjeldsen fra Danmark er en designer eg liker veldig godt! Åååå hun har virkelig mye eg liker og eg har de aller fleste oppskriftene og denne jakken er eg også så heldig å ha i mitt eie!

 

Jakken strikkes i det deilige færøyske garnet NAVIA UNO – du strikker hele Coat`en i dobbel tråd!
Her snakker me deilige fletter hele veien og du og du så herlig den blir! I str XL går det 800 gr garn
og det blir virkelig en jakke som varmer godt samtidig som eg vil tro den virker lett og luftig!

Noe av dette garnet er eg sååå heldig å ha i hyllene mine, men på langt nær nok til denne da,
men nok til å garantere at garnet er DEILIG!

Oppskriften er på Dansk og Engelsk

 

 

 

 

 

Design: Lone Kjeldsen

 

 

KREINERS COAT
Bildene over
S-M-L-XL
Brystomkrets fra 106 cm—> 130 cm

 

 

 

 

 

* * * *

Tja, hva skal eg si; Det er bare formiddag, men eg føler det er langt på dag! Har jo vært oppe og våken side kl 5! Formen holder seg stabil og god selv om kroppen er mørbanket! Har enn lå lenge ingen spesielle planer annet en at eg HÅPER å få satt en deig i løpet av dagen og at mor mi sine gaver kommer seg i lufta!

Ali har allerede vært ute og på butikken og nok en pakken med julegaver er hentet! Ho Ho Ho Eneste pakken som ikkje har kommet er den til Dib!!! Må ta å sjekke litt rundt det der tror eg! EG har konkludert med at OM Julegavene eg strikker ikkje blir ferdig så følger pinnene med!! Enkelt og greit! Dvs at eg nå kan roe ned og bli ferdig med det eg kan! Selv om eg er glad for at migrene kom i går
og IKKJE I Julehelga har eg uansett mistet en effektiv Bakedag! Eg hadde oddsen mot meg hva gjaldt migrene, ja for eg hadde det 28.oktober, 26.november og DA fryktet eg virkelig for Julehelga kan du si! Men nå har det seg sånn at syklusen spiller meg av og til et puss og sånn er det vel å være 47! Ho Ho

Tror bare eg tar dagen som den kommer, enn så lenge tar eg det helt KULI og strikker litt 🙂
Ute regner det og snøen smelter fort gitt…….resultatet blir jo da litt IS! *Skummelt*

Hvordan ligger du an i Juleløypa!?? Litt skummelt at det er Julaften NESTE søndag!
Tar du det som det faller seg eller er du typen som stresser? I tilfellet; IKKJE STRESS!
Jula kommer uansett og som regel så ordner alt seg til slutt 🙂

KOS DEG MED FORBEREDELSEN
OG HUSK Å NYTE DAGENE

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #danskstrikkedesign #lonekjeldsen #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #toppliste #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg