LUKE 17: SKJERF TIL EN MANN – 6 STRIKKEOPPSKRIFTER

Valentina Georgieva

 

Fikk spørsmål om eg kunne finne noen fine sjerf til menn, da også helst på norsk 🙂 Klart eg kan kikke meg litt rund, men faktisk, det er ikkje sååå mange fine/spesielle sjerf til menn syns eg! I allefall ikkje på norsk! Vel, du kan sikkert søke opp “sjerf for menn” på Drops, men ut over det er det ikkje så mye som skiller seg ut! Et sjerf som eg virkelig liker er DETTE til Stephen West! Det strikket eg som en Julegave for noen år siden og det var skikkelig flott og virkelig kjekt å strikke! Anbefaler det, selv om oppskriften er på engelsk er det slettes ikkje vanskelig 🙂 Sjerfet eg strikket kan du se HER!

 

 

 

MENS`s SCARF “CABLES”
Bildet over
En størrelse

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Julie Hoover

 

DUNAWAY
2 størrelser
NORSK Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

Purl Soho

 

MEN`s MINI HERRINGBONE SCARF
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

Interweave/ Ann Budd

 

BASKETWEAVE SCARF
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

Lisa Savage

 

GARTER ZIGZAG SCARF

 

 

 

 

 

* * * *

Ok, nå er det ikkje så vanskelig å skjønne at eg foretrekker når Julaften er på en lørdag?? For i dag når det er 3.søndag i advent, ja da hadde det ennå vært neeesten 2 uker til Julaften! Tenk du, 6 dager extra liksom! Skulle virkelig likt å hatt det i år! Men men, eg fikk da gjort ganske så mye i går og sier meg mer enn fornøyd med det og har nå tenkt å gjøre en innsats i dag også 🙂

 

Selv om planen kan endres eller utvides er det foreløpig plan å lage Delfia Kake, mor mi sin favoritt
og hun må vel nesten få den da?? Ho Ho Ho Kjøpte også inn kremfløte så kanskje eg koker karameller? Det er ikkje noe HokusPokus + det lager seg jo nesten selv hvis bare den som er innom kjøkkenet i ny og ne rører en omgang i gryta 🙂 Eller, hmmm egentlig er det vel Dib som spiser det mest og han har jo reguleringen ennå…..Husker nå at det irriterte han i fjor ja….Kanskje eg skal la være?? Jaja får se, hvis eg lager det kan eg pynte til noen glass og gi bort 🙂
Alle liker vel fløtekarameller?? Ho Ho Ho

 

Ellers har eg USA-Special i bakhodet, superenkel!! Klask alt i en bolle, rør for hånd Swusj opp i ei form!
VELDIG lite arbeid, men masse smak og så frustrerende herlig! Tror eg tar å satser på denne og Delfia kake eg så kan eg jo kanskje sette karamellene på kok i kwell!? Tja, tror eg satser på det!

Har også planer om litt marsipan! Kjøpe for sikkerhetsskyld 1 kg! Det kan blir noen kule av det ja! Uansett så pleier eg ikkje lage det før siste uka så det passer fint! Kjøpte også noen poser med kokos….Ali elsker Kokoskake og det er det faktisk en del år siden eg laget….
Eg syns de er litt kjedelige? De er jo også i grunnen veldig enkle så kanskje?? Hmmm syns den ene kaka etter den andre popper opp i hodet nå i morgentimene!! Det var de 6 extra dagene eg skulle hatt vettu for eg har litt igjen på strikkefronten også….MEN eg fikk faktisk strikket en del på halsen eg holder på med i går kwell! Satt å så på den Juleaksjonen og koset meg! Har vel innsett at Shetland Sjalet må gis over nyttår!! Eg prioriterer disse smågavene nå for hun som skal ha sjalet får også votter og lue 🙂
Men ok, hvem vet? Kanskje eg finner igjen Turbofarten en av de nærmeste dagene??

Anyway, nå skal eg bare svelge resten av kaffien, komme meg på badet og ta på “BakeKlær” og forklè for så å rusle en tur ut på kjøkkenet! I natt var det hele 8 minus her!!! Det er ikkje hverdagskost skal eg hilse å si og i løpet av dagen skal det SNØ + det skal REGNE til kwells! Kan virkelig bli artige tilstander på veien rundt omkring så me får bare holde oss hjemme tenker eg!

Have a Nice day!

KOS DEG OG HA EN
SKIKKELIG BEHAGELIG SØNDAG!

Go`klem fra ei Vibbedille ved Godt Mot <3

#strikk #knit #pattern #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkeoppskrift #sjerftilmann #sjerf #scarf #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Kjekt at du deler så mange oppskrifter her i desember 🙂
      Eg har forresten ein giveaway på bloggen min no. Stikk gjerne innom 🙂

Siste innlegg