ALENE ELLER ENSOM I JULA? -EG SKAL VÆRE HER!

Desember og Jula står for mange som et rent marerittet! Det skjønner eg veldig godt for jammen har me mange krav, forventninger og press rundt oss hele året, men jaggu henger det tungt over oss
i desember også! Da er det ikkje enkelt å verken være alene, ensom eller fattig! Det nytter ikkje en gang om du snur på krona 2 og 3 ganger, kronene rekker ikkje til, ikkje om man skal følge trenden
å sprenge kortene med et forbruk som kunne har vært nok til å leve for ut både mars og april!
Det er vanvittig hva som konsumeres og brukes i denne Julemåneden! Heldigvis spiser ikkje me mer enn normalt haha Me spiser ikkje mer, muligens litt anderledes og det gjelder jo for de fleste derfor skjønner eg ikkje denne VANVITTIGE mathandlingen! Me bytter ut den vanlige hvitosten med en Edamer f.eks, ellers er det stort sett det samme på skiva, de samme grønnsakene i kjøleskapskuffa.
Eneste forskjellen er at me har en del kaker som me baker.

På Julaften og 1.juledag har me kalkun og 2.juledag har me Lammelår, begge deler er kjøpt inn (tidlig)
på Tilbud og eg gleder meg ihjel til de 3 dagene! Etter da, trengs det ikkje mat før på nyåret hehe

 

Når det kommer til Julegavene så mener eg fortsatt at det er TANKEN som teller og IKKJE mengden! Før, ja da eg var liten f.eks og gikk på handel med mine foreldre var det GØY og koselig å handle gaver. Man leita etter NOE som passet hver enkel mottaker, ja noe me mente kunne passe og som mottaker ble glad for! Nå er det omtrent bare om å gjøre å få ordnet gavene, stapp noen sedler i en konvolutt og ferdig med saken! HVOR ble TANKEN av?? Skjønner?? Som du gjerne forstår så er eg ikkje noe fan av pengegaver til Jul, det er gaver som er greit til bursdager. En del av Jula forsvinner jo på denne måten? Så kjedelig med masse konvolutter under treet da!??! Hehe Snart ligger ikkje de der en gang, neida, da er det noen tastetrykk på Vipps under Julegaveutdelinga som gjelder!

Når det kommer til å være alene eller ensom så er det en forskjell. Om man er alene betyr det ikkje automatisk at man er ensom, mange syns det er greit å være alene og ønsker å være alene. Dette skal respekteres, men om man er ensom er det vondt! Man kan være ensom OG alene, det måtte virkelig vært vondt, men husk at man også kan være ensom selv om det er mange rundt deg der du sitter
i stua og begge deler er veldig trist! Det kan være mange grunner til at man ønsker å være alene,
me feirer f.eks Jula alene, men nå er jo me 4 stk da som har trukket oss bort for styr og stell i Jula.
ÅJA, det blir hvert år stilt spørsmål til dette, men me liker det og har funnet ut at etter 15 år er dette det beste og riktige for oss, selv om mange stiller ? med det.

Har du mulighet som familie å dekke på til en ekstra på Julaften er det helt nydelig gjort og eg skulle ønske eg hadde den muligheten, men det er mange måter å være tilstede for andre på! EG kommer til å være PÅLOGGGET hele Jula på de fleste kanaler og trenger du noen å Chatte/melde med så sitter eg her i Go`stolen uansett dag! Vet at mangen av dere som er innom her på bloggen både er alene
og ensomme så har du lyst på en “prat”; Send meg en melding så kan me chatte 🙂

Ellers har eg et GODT råd! Ta det rolig nå de siste dagene! Ta deg TID til å se menneskene rundt deg! IKKJE STRESS! Husk det er DU som svetter, ikkje oss andre! Me var å tok selv mathandelen nå
i ettermiddag og butikkene KOKTE formelig! Ali og eg bare ruslet rundt og plukket med oss det me skulle ha, det var KAOS i kassen, men me hadde som sagt godt tid og selv om det var mangen foran oss som kavet i vei tok me det med ro. Han som sto i kassen var så lynkjapp da han seilte gjennom varene vår at det ble begått MANGE tastefeil og varene ble smoste i bunn av båndet! Eg måtte be han roe ned “For dette har du ikkje godt av sa eg!” Han smilte tappert og sa at alle hadde det så travelt
og derfor stresset han! Eg sa bare at ME har god tid så ro ned! Syns virkelig synd på de som står
i kassene på matbutikkene i disse dager!

Da me var innom Nille etter flere telys ble eg stående i skravle med ei ukjent dame i kø`en og det var virkelig koselig! Samme der, hun i kassa stressa og eg så svetten i pannen hennes! Nei vettu, me som kunder må virkelig ikkje ha så dårlig tid, me kan jo i det minste bruke en kø på å roe ned, ja for me står jo der uansett!? EN nyhet: Det er at det stort sett nok i butikkene til alle 😉 

Men nå er eg fullstendig klar for Juleferie! DibHassan skal kun noen timer på skolen i morgen å spise nok og få karakterene sim, etter det parkeres bilen og nei mer UT! Det GLEDES!!

Eg har t.o.m ryddet i Garnkurven her i stua og opp i der er det KUN 2 prosjekt! 1 sjal og 1 liten kjole og dette skal eg kose meg med i Jula hvis ingenting nytt dukker opp 🙂

KOS DEG OG HA EN
HERLIG KWELL

Go`klem fra ei Avslappet Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. God skrevet. Er så enig, så enig i at disse julegavene har tatt helt av. Selv om jeg personlig fortsatt tenker godt gjennom hva som passer til akkurat DEN personen. Ikke bruker vi så mye penger på gavene heller, men det er skrekkelig mange som skal ha gaver da! Slett ikke alle synes jula er så flott, men heller noen av de verste dagene hele året. Jeg har vært der … men det har heldigvis forandret seg igjen. 🙂 Fint tilbud å være pålogget her og der, om noen trenger det. God jul til deg og dine.

Siste innlegg