START DET NYE ÅRET MED ET PAR FLOTTE VENNER – HEKLEOPPSKRIFTER

Sophie Hurler

 

Noe av det kjekkeste eg hekler er Kosedyr Sofapynt! Ja, hvorfor ikkje? I steden for en haug med puter som du oftes må flytte på for å sette deg, kan du fylle sofahjørnet med hjemmehekla Kosedyr, altså Sofapynt! Kan også fint brukes som puter om behovet skulle oppstå, eller som arm/nakkestøtte, meget praktiske på den måten 🙂 Har du en veldig fiiiin stue/sofa, ja så velger du farger på
Dyrene Putene der etter, ikkje sant?

Eg GLEDER meg til eg skal rydde og pynte stua for våren (hehe) neste uke! Jepp, me har fått masse puter og flotte putetrekk av Amira som eg kan stæsje sofaen med 🙂 Da skal også noen av sauene eg har heklet få en plass i sofakroken 🙂

Dessuten er det skikkelig gøy å hekle og du blir garanter den mest populære tanta i distriktet!
Ingen puter som ungene kan skrukke til eller pelle for mye på, men fine Kosedyr som ungene heller kan leke litt med, ja for dette er skikkelig kvalitet og tåler godt å bli litt knusekoset med 🙂

Når eg hekler kosedyr så bruker eg f.eks Østlandsgarn og Safir, har figurer fra da ungene var små
og de er akkurat like finne den dag i dag 🙂

 

 

 

AGNES, THE GIANT SHEEP
Bildet over

* * * *

Oj, Oj, i dag sov eg HELT til kl 11! Fikk litt sjokk da eg sto opp og kom ut på kjøkkenet! Strømmen var borte og eg så for meg en oppvåking UTEN kaffi! Kikket bort til naboblokka og de hadde strøm!?!?
Kikket i sikringsskapet, men etter at me fikk digitalt skap skjønner eg ingenting så eg var nødt for
å vekke Ali og han fikset det med et klikk! Da ble det kaffi, men likevel så undrer eg på hvorfor strømmen var borte?? Har sett rundt i leiligheten om det var noen grunn til at dette har skjedd,
men fant ingen løsning på mysteriet i det hele tatt….Hmmm

Selv om eg var sent opp fikk eg flere timer for meg selv før resten av gjengen kom sigende
og bestillinger på Risengrøt rant inn så det var bare å svinge melk og gryter 🙂 Blir nok uansett ikkje middag og lammelår før i kwell så det var godt med litt vomfull 🙂 Kjenner at magen min slettes ikkje har godt av alle disse middagene så eg skal ta det med ro i dag!

Har både strikket en del og sett et par Julefilmer så alt i alt har dagen vært fin og akkurat passe sløv! Må være all maten som gjør at eg sover sånn og er så søvnig! Enten det eller så er kroppen helt utladet eller alle forberedelsene frem til Jul. Nå har eg fått tent noe lys for ute er det allerede bekmørk og det både blåser og regner godt! Ingen Julesnø i år heller….Utover kwellen blir det nok
både mer strikking og flere Julefilmer 🙂 

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN 2.JULEDAG

Go`klem fra ei noen trøtt og søvnig Vibbedille 🙂

#strikk #hekle #pattern #knit #crochet #hekleoppskrift #kosedyr #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg