HOLD KOSEDAGENE HELLIG!


Seriøst?? Eg tok meg skikkelig vann og over hodet hva angikk planene mine for dagen *ler* Sånn er det når hodet vil sååå mye mer enn resten av legemet. Er ikkje å legge skjul på at gårsdagen tok på
og eg føler meg ganske delt på midten. Men opp kl 7 måtte eg anyway som sagt og me kjørte avgårde litt over 9 for eg skulle jo til legen. Der var det meste på stell og reseptene ble fixet med et par tastetrykk 🙂 Mens eg var hos legen tok Ali å plukket med seg HelgeKosen fra Mega – Så greit liksom så slipper eg i allefall det! Meeeen når alt ser stille og rolig ut og me EGENTLIG skulle rett hjem kommer det en telefon og VIPS så måtte me på Senteren å handlet for andre…..Eg følte meg fullstendig drenert! Men men OMSIDER kom me oss da hjem og eg fikk varene på plass mens Ali startet på middagen -. MMmm deilige Fiskeboller i hvis saus!

 

Tok en kjapp kaffi før eg entret badet! NEI ikkje for å rydde hehe Det er utsatt kan du si!
Men for å kunne kose meg litt der inn fikk eg alle våte håndklær i vaskemaskinene og bosset ble tømt. Så var det å vaske håret da! Ikkje så lett med en kropp som var shaky og en rygg som var delt i 2,
men eg kom i havn og fikk avsluttet med en lang og skikkelig varm dusj, deilig deilig 🙂
Herlig å ta på seg rene og nøytrale koseklær, Julepysjene er pakket bort 🙂


Jammen tar det på å rydde bort hele Julen på èn dag! Man bruker jo i grunnen flere på å pynte?
Men om man ikkje skal ramle ned alle trappene og klaske i kjellergulvet er det viktig å ta PAUSER!
Det betyr ikkje at eg bare legger meg ned å puster, neida, da trenger eg ME TIME!
La meg være i fred og i ro, ikkje “plant” planer i hodet mitt som f.eks:
HVIS du skal ut å kjøre kan du da bla bla bla for meg?
Det er det verste eg vet for da vet eg har noen sitter å venter på at eg skal ut en tur, skjønner??

Nei, hviledager og ikkje minst KOSEdager er veldig viktige! Når man har stått på hodet en eller flere dager da må man rett og slett hente seg inn igjen hvis ikkje går man tom! Det å gå på akkord med seg selv er ikkje godt for verken noe eller noen! Man må lytte til kroppen og eg vet at ingen blir syke eller ødelagte pga rotet som venter på å forsvinner så derfor NYTER eg heller en ren,
ryddig og fresh stue i steden for 🙂

Hvis du har mye du skal gjøre en uke f.eks, bestem på forhånd at den og den dagen da skal du BARE Kose deg og ingenting annet, da har du en gulrot der fremme og du får skikkelig kvalitetstid på å samle ned og lagre litt energi. Det er det eg skal i dag! Målet mitt er å få ryddet/vasket badet før helga, men om det ikkje går, ja så gjør eg det når eg kjenner at det er ok å gjøre 🙂 Joda, det er andre som kan gjøre det for meg, men eg LIKER å vaske å stelle så det får bare vente 🙂

I går kwell fikk Ali og Dib Julepynten ned i garasjen og i dag hang Ali opp gardinene så egentlig er det ganske ryddig, men det MÅ vaskes hehe Hybekaninene har fått masse barn hehe

Det eg skal gjør nå før eg tar fatt på strikketøyet er å slenge meg på sofaen!
Åååå men det skal bli deilig med en time eller 2 🙂 

 

 

 


Eg er ganske straks ferdig med erm Nr 1 på Sofies Mamma og eg skal være kjapp med å starte på erm nr 2 🙂 Nå er det jaggu på tide at denne blir ferdig, den er supermyk og eg vil jo bruke den NÅ!

Men OK, da håper eg at din dag har vært fin så langt
og at du får en behagelige og koselig strikkekwell 🙂

NYT DEN!

Go`klem fra en sliten og optimistisk Vibbedille 🙂

#metime #avslapping #bortmedjulepynten #tahensyntildegselv #egentid

2 kommentarer

Siste innlegg