VINTEREN ER FORTSATT LANG – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

StrikkeBea

 

Det er som eg har påpekt flere ganger bare nå etter Nyttår: Selv om butikkene BUGNER av Primula
i alle vårens farger så er VINTEREN såååå langt fra over! Se på bare her i Tananger; -3 grader,
men SOLA er på vei og det er vindstille! Kaldt og FANTASTISK vintervær, men er du ute å går uten deilige votter ja så er det neglesprett på gang før du aner! Da kan eg virkelig anbefale et par votter

(gjerne lekre som de over her!) i herlig Lima fra Drops 🙂

I denne oppskriften får du hele 3 diagrammer inkl et med kun 2 farger, det er jo greit å øve seg med før du gir deg i kast med 3 farger for deg som ikkje er så dreven 🙂 Votter som de aller fleste kan begi seg
i kast med 🙂 Om du ikkje selv bruker votter så er det supert å ha et par på lur om det PLUTSELIG skulle dukke opp et behov for en gave, ikkje sant?

Det som er extra spennende med disse vottene er at du får en flott mulighet til å strikke Latviske fletter! DET er lekkert det! JuHuuuu Det er liksom bare noe man må kunne for å tilføre det lille ekstra om man vil stæsje opp. Ja eg har strikket det flere ganger, men husker ikkje hvordan akkurat her og nå,
men ser eg det i en oppskrift så er det “PLING” på plass i hjernelappen:) 

 

 

VINTERGLEDE
Bildet over
Dame og Herre størrelse

 

 

 

 

 

 

 

 

StrikkeBea

 

 

VARME FLETTER
Str medium og kan lett justeres

 

 

 

 

 

 

* * * *

YES! Årets første fredag! Ohoooooo SÅ deilig! hihi Trenger jo ikkje handle en gang i dag hvor deilig er ikkje det da?? Kan baaare slappe av og chillle om eg vil 🙂 Bedre fredag finnes ikkje 🙂

Dib skal være igjen på skolen noen timer i dag pga gruppearbeid som skal fremføres på mandag så eg slipper rett og slett å styre ut i dag, så deilig! 🙂 Eg har faktisk startet på et nytt og herlig prosjekt
og eg har i grunnen ganske frie tøyler hva angår garn så eg koser meg eg 🙂 Tenkte du skulle få se hva eg strikker, men må bare komme litt lengre først så kanskje i løpet av dagen? Blir så fint atte!

Eneste planen eg har akkurat her og nå er stell av håret haha Jepp, må jo være fin når det er fredag! Har jo som vanlig sovet hele natta med litt fuktig hår og dermed blir det en del jo å fikse, men men
Det er dessuten på tide med ny og deilig frisørtime! Skulle jo ha vært der i desember, men eg hadde overhodet ikkje noe overskudd av energi til å bruke på det da. Skal se om eg ikkje får det til denne måneden, ja det gjelder å plukke ut en GOD dag! Det er herlig med en ByTur i ny og ne så eg krysser fingrene for at det flotte været fortsetter 🙂 Regner med at det blir litt stell av de små grå og bare godt stell generelt slik at håret fått et pust i bakken med NY glans 🙂 Det er så deilig 🙂

Etter at eg har hatt en liten time med egenpleie er nok sikkert badet også ganske ryddig! Ja er ikkje det rart?? Eg mener, hva gjør DU når du f.eks pusser tennene?? Joa, greit, du pusser tennene, men hva gjør du i mens du pusser de?? Ja ikkje sant, du rydder?? haha Me damer har en enestående evne til
å virkelig multitaske på de rareste måter og områder! Eg står f.eks å vasker både do, vask og speil mens eg pusser tennene, ja rydder litt på hylla og samler de tomme dorullene Dib skyter rundt seg fra doskåla! haha Hva søren skulle vel mannfolk og barn gjort uten oss?? Eg bare nevner det *humrer*

Tja, da er det vel bare å gå og rydde/vaske badet da? (Stelle seg selv!)
Vel tilbake i Go`stolen skal eg KOoOSE meg med det nye prosjektet og så satser eg på en fredelig fredag uten noen form for “Planer” som blir plantet i hodet mitt, Tok du`an?? hehe

KOS DEG OG HA EN
EVENTYRLIG FIN FREDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #pattern #norskstrikkeoppskrift #votter #mittens #limagarn #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg