DETTE BARE MÅ EG HA! – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av Strikkelisa

 

Åååå i desember satt eg meg store øyne og følgte med på NinaPetrine sine Snap`er da hun farget garn til nettopp dette sjalet og eg kjente allerede da at dette er virkelig noe eg bare MÅ ha! Aller helst burde eg hatt garnet også, men det var eg alt for treg til hehe Vil nok tro at eg har noe passende garn liggende på en av hyllene mine 🙂 Har noe deilig Færøysk ull som eg kunne har brukt, eller Kauni som eg har i flere farger. Aller helst kunne eg tenkt meg å strikket det i BT Loft *Sukk*

Tror ikkje eg vil bruke Nord garnet eg kjøpte på dette for eg kunne tenkte meg å strikke det
i 2 kontrastfarger og da ville eg hatt Okerfargen som en av dem 😉 

 

 

Designet av Strikkelisa

 

Da eg så denne blondekanten tenkte eg jo på skjebnen til DETTE SJALET, men heldigvis skal det KUN strikkes blondekant på den ene siden av sjalet og det burde jo gå greit?? Ikkje det??

 

 

 

VINTERVARMT SJAL
Bildene over
Med riktig strikkefasthet blir sjalet 195 cm på tvers

 

* * * *

God Morgen Fint Folk! *gjesper* Ahaa det ble en deilig natt med god søvn, men eg KJENTE at det igjen var minusgrader utenfor vinduet!! OMG det er kaldt altså! Spesielt når du ligger rett under vinduet, men eg har frisk luft når eg sover + at soverommet er ganske lite og oksygen må man ha hehe
Men ok, heller kaldt enn et klamt og varmt soverom midt i juli!

Det blir visst nok en temmelig ISKALDT her i dag! 0 grader og kraftig vind er meldt! Følte grader vil det si minst -7 så da skal ikkje eg ut! Foreløpig er det faktisk sol og det er EN ting hvis det er sol, vindstille og så minus, men når det er minus + den sure vinden me har her i vest, ja da er det som om SPIKER borrer  seg inn i huden din, altså midt i fleisen!!

 

Eg husker VELDIG godt Romjula/Nyttårshelga 1986……Eg var på treningssamling med Skiforeningen på Voss! Kjempegøy hadde me det, MEN! Det var -28 grader og MASSE snø! Unødvendig å si at DET var kaldt! HEKKAN! Når me kom ut om morningen for å ta Bavallen opp til toppen så frøs nesebora sammen og øyenvippene ble til IS! Det var tungt å puste og vondt å blunke! Takk å pris for Varmestua! Selv om det var bitende kaldt trente me i utforløypa til det ble mørkt og eg husker ennå følelsen av den varme dusjen når me kom tilbake til hytta og den følelsen når eg skled ned i soveposen og som regel sovnet før kl 19 hver kwell! Me var temmelig utslitt ja, men for en TID! Ville ikkje vært foruten! 🙂

Det samme sier eg om alle de tidlige morningene i helger og ferier eg trente i Ishallen! Jepp, eg drev med Kunstløp i maaangen år så eg likte veldig godt vintersport på mine yngre dager!

Nå foretrekker eg i grunnen varmegrader, det henger nok sammen med at smerter generelt blir verre når det er kaldt. Noe eg har merket veldig godt de siste årene. Da er det jammen godt eg er en strikkeentusiast og har muligheten til å pakke meg inn i ull fra topp til tå 🙂 Det var den der ullbuksa eg starta på som eg ikkje kom så veldig langt på…hadde trengt den nå…Nei, eg må nok ta for meg prosjekt for prosjekt og bare få ting ferdig rett og slett! Når eg nå er ferdig med sokk nr 2 skal eg strikke
erm nr 2 på “Sofies Mamma” og PLUTSELIG blir den også ferdig 🙂

 

Tro hva som blir det neste som eg tar inn i stua igjen?? Ja du, eg sjekket Fana Jakken min her om dagen, eg HAR strikket ALLE stolper og kanter, det er lommene eg holder på å strikke nå! Tenk så glemsk er eg! Tror derfor det blir det neste prosjektet eg tar inn i stua! Da kan eg bare SWUSJE ferdig lommene og klippe den opp, men så er det den der laaange, da helst Toveis OG delte glidelåsen eg må få tak i! Har aldri sydd i en glidelås før, men heldigvis kan eg sy den for hånd og de eg har spurt sier det er enkelt?? Er det noen triks eller noe eg bør passe på i den anledning??
Noen skikkelig “brølere” eg kan gjøre som bør unngås??
Kunne jo virkelig ha trengt den jakken i dag! Brrr det er kaldt her i stua når døra har vært på gløtt…

Eneste eg skal gjøre er å shaine litt på kjøkkenet slik at det kan lages Taco senere og så tar eg en skikkelig varm dusj som oppvarming før eg pakker meg inn og setter meg ned å strikker 🙂
Satser på at det blir en fredelig fin lørdag uten noen “forstyrrelser” MoHaaaa

KOS DEG OG HA EN
FABELAKTIG LØRDAG

Go`klem fra ei Vibbedille i KoseModus 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #norskstrikkedesign #norskstrikkeoppskrift #strikkelisa #vintervarmtsjal #ninapetrina #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg