IMPULSIV GARNSHOPPING OG DEILIGE STRIKKEOPPSKRIFTER


Ok, det ble slettes ikkje en slik overraskelse som eg hadde tenkt meg…..Nille i Tananger hadde nemligen IKKJE fått inn mer garn slik som mailen eg fikk sa, var veldig utplukka farger og heller ikkje helt det eg så for meg….Vet IKKJE hva eg hadde tenkt ang fargene i hylla,
men garn skulle eg nå ha med meg UUUUansett!

Må jo være fornøyd med 1 kilo som absolutt KAN brukes til NOE, men HVA??

 

 

 


Var i grunnen veldig vanskelig å gjengi fargene, ingenting å utsette på den for det er en lekker
Brun Melert både i lys og mørk + noen nøster med Lime som ble med bare fordi….

 

 

 

Det som VAR, eller forsåvidt ennå er, er å strikke HUMULUS. Da trenger eg ca 14 nøster i bunnfargen – her har eg kun 9 i hver av de brune! Mulig hvis eg tømmer de 4 hyllene eg har med Østlandsgarn at eg finner noen flere. Men, kanskje eg heller kan strikke DENNE i dette garnet i steden for?
Eller
DENNE? DENNE har eg strikket 2 stk av og går ikkje av veien for enda en hihi

Jaja, anyway så skal garnet ligge å modnes litt og kommer eg over noen flere nøster i en av de brune fargene, ja så snapper eg de med meg! Kanskje du har noen nøster??
Brunmelert Nr 14 eller 15 (Helst nr 15 da den er mørkest)

* * * *

Kan skrive under på at det var en SKIKKELIG Iskald affære å gå ut i dag! Pakka meg godt inn i vinterjakke, ullsjal og 2 hetter. Står utenfor skolen og venter på DibHassan som har hatt gym i de 2 siste og HVA ser eg?? Joda, den unge mannen kommer ut i KUN shorts og jakke! OMG! Det er liksom 1 grad, storm i kastene og sludd ute!?? Skulle virkelig tro at de unge til tider har en kortsluttet hjernehalvdel og et snev av fornuft! Eg bare ristet på hodet og sa noe slik som dette: “Ikkje klag når halsen verker og er hoven!” “Jaja”, mamma – “Det går så fint atte bare du skrur på setevarmen
Dette + ankelsokker i Converse er vel ganske vanlig blant de unge i dag? Uansett vær og vind!

Eg? Joda, eg har igjen pakket meg inn i tjukt pledd med ullsokker på og har ikkje tenkt å fryse for det er det verste og vondeste eg vet! Dib har ikkje helt bestem om det blir trening i kwell så enn så lenge lever eg i det uvisse OM eg må ut både en og 2 ganger til….frister ikkje for været skal visst nok øke på!
Bare ta en titt HER, det blir og er ganske heftig!

Nå går det styggfort ut mot tåen på sokk 2 altså og det gribler etter å strikke på noe annet! Har ikkje strikket på annet siden eg startet på de forrige helg! Burde jo absolutt vært ferdig, men eg sitter ikkje pal å strikke for noe dilling blir det jo i løpet av en dag hehe

I morgen skal Dib og eg en kjapp tur til Milo sin Dyrlege, på tide å handle inn årets doser med Ormekur
og Flåttkur! Her spises det mus og fugl over en lav pote så det er bare å sette i gang! Passer fint å ta turen i morgen fordi han skal til Colosseum å sjekke reguleringen, nå nærmer det seg virkelig dagen for å ta den av! Eg er like spent hver gang om me får beskjed når den skal av! Eg kan virkelig SE at tennene, bittet og kjevene er kjempeflott og det er virkelig verdt pengene selv om det er RÅDYRT! Behandlingen hans kommer totalt på rett i overkant av 100.000!!! SYKT! Jammen godt at det finnes denne % ordningen gjennom NAV, men likevel er det mye å betale.

Men ok, nå er det på tide å bare nyte ettermiddagen og så håper eg egentlig at Dib har LITT for mye lekser og at det ikkje blir mer ut i dag MoHaaa

KOS DEG OG HA
EN FLOTTERS ETTERMIDDAG
OG KWELL

Go`klem fra ei Avslappet Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #isabellkraemer #østlandsgarn #garnshopping #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Vi fikk beskjed at vi kun skulle gi ormekur om vi så tegn til at pus hadde det, pga resistens. Så vi fikk ikke resept sist. Men flåttkur er gull verdt! Lykke til 🙂
      Håper Dib snart er ferdig, og at resultatet blir perfekt 🙂

    2. Line: Eg så tydelig tegn på det i morges så det er bare å kjøre på hehe Flåttkuren venter eg med til slutten av februar begynnelsen på mars, men handler inn alt i morgen slik at det er i hus 🙂

Siste innlegg