LEKKER ISLANDSK KOFTE – GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Steinunn Birna Gudjonsdottir

 

Denne kofta er laget av sammensatte ornamenter fra tidlig 1700 tallet! Så spennende da! Ble jo faktisk veldig lekker! Den er strikket i uspunnet Islands Ull, du kan ta en titt på det HER, men det er absolutt mulig å strikke den i “vanlig” garn også 🙂 Ca strikkefasthet er 19 m på pinne 4,5 mm, dette gir deg jo ganske mangen muligheter. Gir deg et stikkord: Prøvelapp, Prøvelapp og Prøvelapp 🙂 Går kjappere
å strikke en liten lapp enn det er å rekke opp ei halv kofte fordi størrelsen ble feil, ikkje det??

 

 

Steinunn Birna Gudjonsdottir

 

 

RUSTY
Bildene over
opp til 114 cm rundt brystet
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

* * * *

Ser ut for at været har roet seg noe i dag, det er i allefall ikkje så heftig vind som i går! I går kwell var det helt sinnsykt ute! Det brakte og herja skikkelig så det var deilig å slippe å farte ut! I dag der i mot skal Dib og eg ut. Først tannlegen rett etter skolen og så fyker me litt utover Jæren til Milo sin dyrlege.
Foruten flått og ormekur håper eg de har noe snadder som me kan kjøpe til KoseKlumpen vår 🙂
Alltid kjekt å handle med litt Go`saker til han når me har vært der, han blir helt VILL!!
En aldri så liten RoadTrip i dag altså 🙂 Satser på at det ikkje fryser for da snur eg hehe

NÅ er sokkene ferdig!!! JuHuuu så deilig og nå håper eg de passer perfekt til mottaker og at de gjør god nytte for seg 🙂 Fikk skyllet de i Milo i går og nå ligger de til tørk inne på “Nødvendelig Rommet
Da er det store spørsmålet?? Hva skal eg strikke på i dag?? MoHaaaa Deilig følelse, men eg trooor eg skal prøve å være litt voksen og fattet haha Først skal eg rydde tilbake garnet som er igjen fra sokkene og sååå bør det jo bli erm nr 2 på Sofies Mamma!! Nå er det seriøst på tide at den blir ferdig!!
Vil tro det blir en skikkelig deilig og varm Kosegenser strikket i
Air 🙂

Nå blir det et kattevask før eg setter i gang, blir nok litt strikking før eg henter Dib på skolen 🙂

KOS DEG OG HA
EN HERLIG DAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

3 kommentarer
    1. Så fin kofte … Alltid kjekt med nye oppskrifter … Ja nå må du sette gearet inn på Sofies Mamma. Jeg strikket en i fjor etter inspirasjon fra deg, og har hatt masse glede av den. Min begynner å bli slitt så kanskje jeg bør vurdere en ny 😜

Siste innlegg