5 FLOTTE VOTTER – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

 

StrikkeBea

 

StrikkeBea har virkelig stått på den siste måneden og designet opp til flere lekre og flotte votter!
Her har eg samlet 5 par som me kan KOoOSE oss med, hekkan me er HELDIGE!
Servert på et sølvfat og bare til å strikke i vei så mange par me bare orker!

Nepal, Lima og Fritidsgarn er noe de fleste av oss har i hus så du kan faktisk kaste deg over et par eller flere av disse Go`biten allerede nå i kwell! LUKSUS sier eg bare! Nyt og Kos deg 🙂

 

 

TAVLEVOTTER
Bildet over
Str Medium
Strikkes i Lima

 

 

 

 

 

 

 

 

 

StrikkeBea

 

 

LØVLI VOTTEN
Str Dame og Herre
Fritidsgan og Nepal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

StrikkeBea

 

 

LØVLI VOTTEN BARN
Str 1—> 6 år
Fritidsgarn

 

 

 

 

 

 

 

 

StrikkeBea

 

 

SPILDRA BARNEVOTTER
Str 1—> 8 år
Nepal

 

 

 

 

 

 

 

 

StrikkeBea

 

 

VIOLAS VOTTER
Str S-M-L
Lettlópi

 

 

 

 

 

* * * *

Endelig har Milo roet seg ned og har noe sovet lenge og rolig! Ormekur hjelper tydeligvis fort på at tingenes tilstand roer seg ned 🙂 I går sprang han inn og ut hele tiden så det klødde og kriblet nok vil eg tro både i rompa og i magen. Fikk kur tidligere i dag og så en ny en om 2 uker. Nå lærte eg i allefall at ormekur kan IKKJE tas forebyggende, det hjelpe KUN når katten allerede har fått mark i magen. Dvs i teorien: Han fikk kur i dag, spiser han en mus i morgen kan han få det på nytt. Milo har HELDIGVIS kun hatt mark 2 ganger (dette er 2.gang) og det er fordi at han stort sett tar fugl/mus med hjem og inn og da tar me jo dette fra han, men hva han spiser ute- Ja det er litt verre å kontrollere 🙂
Men nå er eg sååå lettet når eg ser hvor rolig han her! Flåttkur var ikkje nødvendig før tidligst neste måned så da drøyer eg det. I fjor finn han sin første flått i slutten av februar og da var det bare å kjøre på med kur og det fikk av hver måned helt til kulda kom 🙂 De hadde ikkje inne fòret han liker så godt, eller, dvs de hadde, men kun 10 kg sekk! Pga av plassmangel så satser eg på at de har det inne neste måned og da blir det enten 3 eller 5 kg – Får holde ei stund det 🙂 hehe

Gikk supert hos tannlegen også1 Hvis nå DibHassan er superflink med strikk til neste måned er det gode sjanser for at reguleringen forsvinner! JuHuuu Mangler fortsatt noen millimeter på sammensatt bitt på den ene siden! Nå gjelder det bare å minne han på dette sånn ca 30 ganger til dagen!!

Vel hjemme igjen ventet deg ei diger gryte med Fasoliè! Mmmm min favoritt når det kommer til Libanesiske gryter! Hekkan det er godt og man blir skikkelig god og mett av Hvite bønner 🙂
Hvis du kutter ut lammekjøttet så har du en fullverdig vegetarrett 🙂 Oppskriften finner du HER!

På strikkeefronten har eg nå seriøst veldig god gang på arm nr 2 på Sofies Mamma!! JuHuuu Ferdig med mønsterdelen og nå er det full fart rett ned på pinne 6 🙂 Det BØR gå fort!! Sjekket boka mi
og denne startet eg på i mai 2016!!! Lenge siden den TurnusGruppa var i stua sist haha
Men men, håper du har hatt en deilig dag og at du er klar for en herlig kwell??

Min dag har vært skjønn og eg har fått bekreftet nok en gang at det finnes virkelig snille
og GOD Strikkedamer “Der Ute”. Noen ganger blir eg bare satt ut
og så blir eg fylt med en LykkeFølelse!

KOS DEG OG HA EN
MAGISK KWELL

Go`klem fra ei GLAD Vibbedille 🙂

#strikk #knit #strikking #pattern #norskstrikkedesign #norskstrikkeoppskrift #strikkebea #deiligevotter #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer

Siste innlegg