SJAL OG HALS FOR NYBEGYNNERE – 2 GRATIS OPPSKRIFTER

Jane Hunter

Det er alltid behov for noe enkelt, ja som du kan ha i bilen f.eks eller andre steder/situasjoner hvor du ikkje har sjans å tenke noe særlig, ELLER må bedrive notering 🙂 Da er dette sjalet og halsen supert – Jepp, det går rett og slett av seg selv 🙂 Mangen ganger er også det enkle det beste/fineste 🙂

 

Sjalet er også supert for de som er ferske strikkere og som har lyst å prøve seg på et sjal. I og med at dette sjalet er strikket Top/Down er det greit at det i seg selv er uproblematisk for da lærer du måten det strikkes på 🙂 Senere når du kan måten det strikkes på kan du avansere med selve mønsteret 🙂

 

Det som også er gøy her er at du trenger KUN 1 nøste! 1 nøste —> 1 sjal = En gave??
Garn som er foreslått i oppskriften er f.eks 1 nøste med
Kauni, Shepherd Sock Multi eller Zauberball

 

Det er flere garn du kan bruke også – bare det er 4 ply og 400 m på et nøste så har du det 🙂
Eg har et slikt enkelt sjal av 1 nøste
Opalgarn og det er nesten utslitt! Pinne 3,75 er foreslått.
Hadde jo sikkert også blitt lekkert i
Drops Delight (Er bare 350 m da av 100 gr, men men) !
Ååååå DEEE lekre fargene det er i mangen av de nøstene!! Eg burde strikket meg et!
Er så heldig å ha 1 nøste i hver av ALLE fargene!!!

 


 

SIMPLE SHAWL
Bildet over
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Jane Hunter

Denne halsen hekles enkelt i 2 tråder og 2 nøster, da f.eks 1 nøste Drops Tynn Alpakka og 1 nøste Drops Baby Alpakka SilkAhaaa det må jo føles helt magisk ut!

 

 

 

MODIFIED V STITCH COWL
Smal versjon
GRATIS Strikkeoppskrift

* * * *

Ahaaa Fredag, HelgeKosen er i skapene, kjøpte nytt Ungdomskort til DibHassan i går og han tar bussen hjem—–> Shill hele dagen på meg gitt! Tenker eg bare centrer vaskefilla rundt i stua mens eg selv tar meg en dusj, Jepp og han Ali, han støvsuget i går og kjøkkenet er ganske så respektabelt 🙂
Tja, da kan man jo egentlig bare legge beina høyt og rett å slett TA HELG!

Vel, eg kan jo melde om en ganske så givende gårsdag! HEKKAN for en kwell! Eg kjørte en skikkelig vemmelig og stor Berg og Dalbane!! Det er noe eg alltid har sagt at eg ALDRI skal gjøre! Jaja det er en første gang for alt og resultatet ble en mage som veltet seg feil vei og hjerne som danset polka på innsiden og eg ble hås av å hyle!! Amira er så DYKTIG og vant VR-Briller og en S8+ så det var bare
å sette seg godt til rett i Go`stolen og la det STÅ TIL! Å du hildrande du kan du si! Umulig å forklare om du ikkje selv har prøvd det, men GØY? JAAAAA!! Amira skal skaffe bedre og mer filmer me kan klikke med og bare ha en skikkelig abligøye kwell! Ali formelig lå å kravlet i sofaen! *ler meg ihjel*
Stakkar! Tror hjerte hans hoppet over noen slag der gitt!

Sånn ellers på værfronten skal det SNØ en del i dag og i morgen og søndag er det meldt 4-5 minus
og SOL! Det er jo nesten så me burde pakket oss inn og gått en tur! Det som irriterer er at det skal blåse frisk bris og tidsvis opp i kuling! DA blir det kaldt rundt låra altså!! Spørs om en hardbarka araber takler en spasertur ned langs havet da ja! Eg mener, han får jo hønehud når det er sol og bris på en flott sommerdag!! Tja, hvis eg Go`snakker med han fra i dag av så blir det gjerne en tur?
Selv om det er bitende kaldt så VET eg at det hadde vært så deilig etterpå! Får se om me i tilfellet blir enig om HVEM som skal måke/skrape bilen…

Aaanyway, ingen måking i dag da, eller, kanskje me (DVS Ali!) må ta å måke trappa ned til
naboen i dag? Hmmm har i grunnen glemt det hehe Me har alle hver vår trappeavsats

HAHA Hvis eg skynter meg å dusje så slipper eg vel unna med det meste hehe
INGEN her i huset får gå ut om man har dusjet hehe Ali sin regel!

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN FREDAG!

 

 

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #shawl #cowl #nybegynnerstrikk #hekling #crochet #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

8 kommentarer
    1. Nydelig sjal og hals.Her skal det strikkes og hekles.Tenkte og prøve meg fram med det garnet jeg har. Blir inspirert av deg til og prøve ting jeg ikke har gjordt før.
      Ha en super dag og helg.

    2. No fekk eg lyst til å strikke sjal! Så fint, og ingen ulempe at det er enkelt i tillegg. ☺ Takk for inspirerande blogginnlegg. God helg til deg.

    3. Hei så fint sjal. Har du oppskrift på norsk ? Kunne laste den ned påengelsk men den klarte eg ikkje a skjønne godt nok til a kunne strikke etter😊

    4. Jeg datt innom het på leting etter oppskrift på et sjal, men greier ikke finne oppskriften på det øverste??

Siste innlegg