ENKEL RIBBESTRIKKET HALS – 2 GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER

Espace Tricot

 

Stilig hals, Hæ?? Eg falt for denne altså! Det som er så deilig med denne er at den strikkes i Merino! DET blir mykt og godt det! Du kan f.eks bruke Baby Merino fra Drops, strikkes hele veien med dobbel tråd og pinne 4,5 – Det går kjipp kjapp det 🙂 Deilig måte å bruke flere farger på, ja det blir jo som om du strikker med et ferdig farga melert garn 🙂 Triks og miks med farger du liker aller best 🙂

 

 

FLYING SOLO
Bildet over
One size

 

 

 

 

 

 

 

 

Espace Tricot

 

Denne halsen la eg ut i fjor vinter også, men måtte ta den med fordi den er sååå enkel,
men akk så lekker! Ren og pen rett å slett 🙂

 

 

ON THE C TRAIN COWL
One size

 

 

 

 

* * * *

Helga må i grunnen bare nytes etter beste evne, ja for på mandag, da er det rett tilbake til regn og stiv kuling fra sør/øst! Den vindrettningen herjer skikkelig her hjemme! Ja du vet når bosspanna danser polka? DA blåser det hinsides! Har me terrassedør litt på gløtt så regner det helt bort til sofaen! JISES!
Nå først på dagen skal det snø en del, men så er planen at det skal bli opphold og sola skal titte frem!

Ja du vet, eg snakket om å ta en tur ned til sjøen i dag?? Hmmmm revurderer det gitt! Med 6 effektive kuldegrader frister det fint lite å gå ut i det hele tatt! Det er så vondt å bli kald! Tviler vel egentlig på at eg får Ali med meg, men på den andre siden hadde det vært kjekt å prøvd å fått tatt noen skikkelig bilder av genseren min! JEPP, “Sofies Mamma” er FERDIG!!! Eller, eg har gjort en TABBE!!

Må rekke opp litt…..etter at eg hadde felt av arm nr 2 oppdaget eg til min forbannelse av vrangborden og halsen på bolen var strikket med vriddrett, mens eg på armene hadde strikke vanlig rett….IRRITERENDE!!! JA EG VET!!! Eg må og skal REKKE OPP, men fyyy så kjipt….
HELDIGVIS er det kun 3 cm på hver!

Skal BARE først…..men eg satser på å få tatt bilder nå i helgen mens været er brukende til noe!
Ååå men eg kjenner eg blir irritert altså…ENDELIG ferdig liksom….Jaja

Men nå først, ja før eg gjør noen ting som helst skal eg ha meg en lang og varm dusj! Burde ha vasket håret, men det gidder eg ikkje nå – får surre det i en topp og glemme det for dagen. En ting eg i allefall skal gjøre er å sende en mail til frisøren min! Nå er det jaggu på tide! Utsetter det hele tiden liksom for når formen ikkje er helt på topp så frister det ikkje med en bytur, selv om noen timer hos frisøren bare gjør godt og det er så himmelsk etter på!

Lurer også litt på om eg ikkje skal svinge til en liten Give Away her på Bloggen?
Tja siden det er så kaldt liksom 🙂 Får se hva eg finner på 🙂

KOS DEG OG HA EN
DEILIG LØRDAG

Go`klem fra ei litt sliten Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #cowl #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Falt for den første halsen – nydelig. Men, det må vente. Jeg var på sykehuset i går og opererte høyre hånd, så håndarbeid blir nok vanskelig en stund fremover. Men oppskriften er lagret. Ønsker deg en fin helg.

    2. Gunn Kristin: God Bedring <3 Du får bruke tiden til å sanke fine oppskrifter og glede deg til du igjen kan strikke 🙂 Ha en skjønn lørdag 🙂

Siste innlegg