“SOFIES MAMMA” – ENDELIG FERDIG – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Endelig er den ferdig! I bunn og grunn en veldig kjapp og lettstrikka genser, meeen av og til tar det bare litt tid…..Tina Hauglund publiserte oppskriften mai 2016, eg sprang og fant garn og startet umiddelbart opp, men først i dag ble den ferdig! JuHuuu Ventet ei heller forgjeves! En deilig myk,
lun og kosete genser!  Skulle eg ha strikket en til hadde eg strikket den mindre! Ble litt lang fra halsen og ned til borden, men men denne skal eg bruke og NYTE!

 

Ble egentlig ferdig i går kwell, men SÅ! Så oppdaget eg til min forferdelse at eg hadde strikket vridd rett i vrangborden på bolen og vanlig på ermene!!! O`MY! Sånt funker ikkje i mitt hode så i dag var det bare å rekke opp og strikke en gang til og NÅ er eg sååå fornøyd 🙂

 

 


Siden eg slettes ikkje fikk han Ali med ut på tur til sjøen i dag utgikk en fin naturfotografering av denne Go`biten *Fniser*, men så lenge det er ganske mye snø på terrassen funker det veldig fint! Lyset blir nesten litt magisk når alt er hvitt! Ikkje sant at denne ser skikkelig myk og god ut??
Mangler bare en peis å sitte foran vettu hehe

 


I følge oppskriften strikkes denne i
Puno Alpakka fra Rauma, men siden eg bare stupte inn på Garnrommet den gang tok eg det eg hadde; nemlige AIR fra Drops – det er jo sååå mykt at det nesten kjennes bløtt ut! Den grønne blomsterborden er strikke i PT3 og det gikk ca 1 nøste. Totalt veier genseren 390 gram og den er strikket på pinne 6 mm og vrangborden på pinne 4,5 mm

 

Oppskriften til Tina Hauglund kan du kjøpe HER!

 

 


Da eg var inne på “Nødvendelig Rommet” og ryddet ut av kurven fra “Sofies Mamma” plukket eg med meg FanaJakken inn i stua, NÅ skal den til pers! Det eneste eg har igjen er å strikke lommeinnmaten, klippe den opp og sy i en glidelås! Småplukk som garantert kommer til å ta litt tid hehe
Det er i grunnen rart at det kan ta sånn tid når man så og si er ferdig!!! 

 


Men FØR eg kaster meg over FanaJakken skal eg bare…..


…KOSE meg med dette nøstet! Ååååå SEEE på den NYDELIGE fargen da!?!?! WOW! Dette er en hespe fra
Holen sitt eget garn! Himmelsk å strikke i og det ferdige prosjektet blir så deilig kan du tro! Eg har tenkt å strikke en HVERDAGS GLEDE! Jepp, det går an det ser du! Har nemligen tenkt
å overraske en person og da blir det en glede i hverdagen for vedkomne, ikkje sant?? Satser på at dette går kjapt! Det eg skal strikker er i allefall kjempegøy å strikke! Har strikket det før noen
ganger så eg VET hva eg går til 🙂 Gleder meg til å overraske!

Tja, da er det bare å finne noe på Tv/Netflix som eg kan kombinere med det eg skal strikke 🙂 Lasagnen er klar til å settes i ovnen om et par timer og salaten står i kjøleskapet så lørdagen blir nok bra den skal du se 🙂 Føler meg noe sliten så eg tar alt som det faller seg og føler eg for å duppe av en liten time, ja så er det akkurat det eg gjør 🙂

KOS DEG OG HA EN
DEILIG LØRDAGS KWELL

Go`klem fra ei Meget fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #sofiesmamma #tinahauglund #fanajakke #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

5 kommentarer

Siste innlegg