WOW FOR ET SJAL!! – STRIKKEOPPSKRIFT

Marias Garn

 

BÆæææ Du snakker meg om å falle PLADASK!! WOW! Dette sjalet er akkurat i mi gate og er det noe eg har MYE av så er det nettopp Tynn Alpakka! Det å strikke på denne måten, dvs Intarsia Metoden er skikkelig kjekt! Eg har strikket på denne måten før, nemligen DENNE JAKKEN!

Har sett noen statuser ang dette sjalet på Facebook fra ei som holder på å strkke det og i dag satt eg å tenkte på det og da var det bare å lete! Du vet, det som leter, DEN finner!

 

 

 

 Marias Garn

Sjalet kan som nevnt strikkes i Tynn Alpakka eller f.eks 2 tråds Ullgarn, tynt garn altså.
Denne oppskrifta må eg bare ha! SKikkelig gøy + det er en flott mulighet til å bli kvitt litt garnrester, 
det er jo noe me alle har liggende?? Vel, etter ryddinga i garnet i sommer har eg faktisk veldig lite, men med ca 7-8 kg Tynn Alpakka skulle eg være godt rustet 🙂

 

 

BÄRTIL
Bildet over
Str 90 cm X 220 cm
Svensk og Engelsk Strikkeoppskrift

* * * *

Selv om været har vært toppers i dag har det vært en ganske sløv søndag! Litt over kl 5 måtte eg bare kapitulere å snofle meg ned på sofaen en times tid og eg sov som en stein! SÅÅÅ deilig! Nå er det kaffi og litt sjokolade som gjelder! Jepp, blodsukkeret må stabiliseres når man våkner hehe

Har hatt en fin start på “Hverdag Glede” prosjektet mitt og eg skal straks bare fortsette, men først må eg fylle opp kaffikanna med noe nye edle kaffidråper 🙂 Skal NYTE kwellen og Kose meg med Farmen og sikkert en film etter hvert. Greit  å lade opp til ukas lengste dag: MANDAGEN!!

Brrr det ble jaggu meg kaldt igjen nå til kwellen….Har begynt å blåse og da blåser det rett gjennom husveggen føler eg! Det var jo så stille og fint hele dagen jo…

Jaja, utover uka er det meldt stiv kuling og MASSE regn! Mye å se frem til med andre ord hehe

KOS DEG OG HA EN
PRODUKTIV OG SKJØNN SØNDAG!

Go`klem fra ei Uthvilt Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #svenskestrikkeoppskrift #intarsiaknit #sjal #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. For et herlig sjal! Må nok stramme tømmene nå, prøve å bli ferdig med noe av det jeg har startet på, og det som dukket opp da jeg ryddet før jul. Akkurat nå er det mange som ønsker seg helt vanlige ragger, så det er det som prioriteres i øyeblikket.
      Ellers har vi startet med oppussing av kjellerstua. Den er så mørk og har slitte møbler. Nå skal den bli lys og fin og litt nytt blir det nok også. Kan bli et koselig sted for barnebarna som vokser til stor, flotte ungdommer, og deilig når vi har overnattingsgjester.

Siste innlegg