SHETLAND TRIANGLE LACE SHAWL – FERDIG – STRIKKEOPPSKRIFT

Foto: Vibbedille

 

Jaja aldri for sent haha Her er siste Julegave fra i fjor og nå er den klar for mottaker! Er en stund siden det var ferdig, faktisk 3.januar, men eg har jo jakta på den der blokkematta vettu og i går fikk eg tak
i den og da var sjalet på nåler fortere enn fort! Tørker fort
når det står i spenn så i dag kunne eg feste tråden. ALDRI fest tråder på et sjal som skal blokkes FØR blokking! Da ender du som regel opp med
å feste èn gang til og da med veldig korte tråder! *GRØSS*

 

 

Foto: Vibbedille

Sjalet har eg strikket i garnet NORD fra Drops, utrolig deilig garn! Var faktisk min deby og resultatet ble at eg slengte inn nok en bestilling så eg har nå en deilig farge som skal bli et sjal til moi!

Sjalet veier akkurat 122 gram, dvs du må kjøpe 3 nøster for å få det like stort som mitt.
Det måler 145 cm på bredden og det er 63 cm dypt.

Sjalet består av 3 deler; Neck, Body og Edging.
Neck strikkes 1 gang, Body kan du gjenta så mangen ganger du vil, eg har 12 repedisjoner på mitt
og så avslutter du med Edging når du syns det er stort nok 🙂

Sjalet strikket eg på pinne 3,5 mm

 

Foto: Vibbedille

Du kan bruke AKKURAT det garnet du vil, tjukt eller tynt, det eneste du må gjøre er å regulere Bodydelen med antall repetisjoner. Eg har f.eks strikket DETTE i tjukt garn på pinne 5 og det ble STOR og veldig godt noe mottaker satte pris på 🙂

Vettu hva det beste er med dette sjalet?? HA! Du kan strikke OG se på tv, du kan strikke OG skravle! Jepp, sååå lett er det å memorere, du aaaner ikkje en gang, ja og så ser det så komplisert ut!??
Dette er virkelig noe av det enkleste eg har vært borti! Oppskriften består BÅDE av en skriftlig del
og diagram så her er det fritt vilt etter hva du foretrekker 🙂

Det eneste du mangle nå er oppskriften og den kan du kjøpe HER!

* * * *

Sånn, i dette øyeblikk forsvant den SISTE isklumpen fra terrassen! Å du herliga london som det plasker ned ute! Deilig at eg bare kan være inne resten av dagen! Da eg hentet DibHassan i dag var eg nok litt vel OVERoptimistisk og hoppet i joggeskoa!!! Det var nemligen betraktelig mer is foran blokken og bort til bilen så eg var fint nødt til å strø sand foran meg mens eg gikk! Her snakker med
ca 10 cm klunk is, men nå håper eg den synger sitt siste vers og at det regner helt bort!

Utrolig trist og GRÅTT alt blir når snøen forsvinner! Husker da eg var liten: Me fikk snø lenge før Jul
og da snakker me MINST en halvmeter som lå mer eller mindre permanent. Ja, pappa måtte måke både før og eter jobb! Vinteren var virkelig et eventyr! Me hadde en vanvittig lang og flott akebake rett ved husveggen og slalomskiene fikk kjørt seg hver eneste dag vinteren gjennom. Ja for snøen?
Nei den tinte ikkje før de første Snøklokkene banet seg vei gjennom snøen! Det er jo DETTE eg savner! Snøen i seg selv er intet problem, nei ikkje å kjøre på en gang, men når det skal regne hvert 3.dag og + og – grader annen hver dag, ja da blir det hoppla hoppla på veien åsså den der SURE kulingen som blåser helt hemningsløst inn fra vest!?? DEN kunne eg vært for uten ass! Dette er også en av grunnen til at eg fortsatt savner Oslo! DER var det nemligen slik vinter som eg savner….
masse og stabil snø! Men men, den tiden er nok over OG forbi her på vestlandet,
regnet er kommet for å bli…

Jaja, det er bare å hente pleddet og sette seg godt til rette her i Go`stolen å strikke 🙂
I natt sov eg så mye som 9,5 time så ettermiddagskwilen får utgå uten protest tenker eg 🙂

Håper dagen din så langt har vært fin og at kwellen bli skjønn 🙂

KOS DEG!

Go`klem fra ei Vibbedille i KoseModus 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #shawl #shetlandtrianglelaceshawl #evelynclark #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

3 kommentarer
    1. Nydelig sjal😍 er oppskriften bare på engelsk, og er den evt vanskelig å forstå? Liker helst norske oppskrifter😊 Ellers syns jeg du har en herlig blogg😍 gleder meg hver dag til å lese om de små og store tingene du skriver om, så hverdagslig og herlig❤️😍

    2. Sjalet er utrolig fint! ☺ Takk for info om garnmengde m.m.! Ha en fin strikkekveld!

Siste innlegg