MORSOM OG SNAISEN JAKKE – GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Amy Christoffers

 

Ikkje sant denne så gøyal ut?? Ja både å strikke og ikkje minst å bruke! Strikk den slik du liker aller best, ensfarget? Striper som på bildet? Tynnere striper? Lage din egen “dekor”? Ja, rett og slett gjør hva du vil, så enkelt og så greit! Litt sånn lekent prosjekt dette her 🙂 Orginalt strikkes denne i Lettlopi med en strikkefasthet på 18 m/24 row, men siden me nå går mot en (forhåpentligvis) varmere årstid er det gjerne et annet garn som kunne friste mer?? Det første som popper opp i mitt hodet er at
denne hadde vært super å hatt i LIN!! Ahaa så svalende og deilig da!
Dessuten SER jo denne jakken veldig sommerlig ut 🙂

 

Forslag til annet garn er f.eks Alaska, Big Merino, Bomull Lin, Big Delight (For den fargeglade)
Drops You #8, Nepal, PT Sumatra, Vamsegarn, Chiri Alpakka, Pickles Summer Wool

Da har du jo en idè om hva garn som kan egne seg og det finnes et hav av andre, men UANSETT hvilket garn du måtte velge, ja så vet du nok hva eg mener? STRIKK EN PRØVELAPP! Du bruker gjerne 20 min på det, men hvor lang tid er du SUR om du strikket et plagg for så å finne ut at det ikkje passer?? Nettopp! Derfor skal du strikke en (kjedelig, ja eg vet) prøvelapp 🙂 På den måten ender du gjerne også opp med et garn du i utgangspunktet ikkje trodde kunne passe til
det prosjektet du ønsket å strikke 🙂

 

 

 

SALTWATER BAY
Bildet over
Opp til 183 cm rundt brystet
Gratis Strikkeoppskrift

 

* * * *

Tja, hva skal eg si? Halvveis i uka og straks helg IGJEN + litt over ei uka til VINTERFERIEN!!
Kunne i grunnen tenkt meg en dag fullstendig på lading, meeen omstendigheten vil ha det til at det er mye bedre at eg vasker/rydder badet(IGJEN)!!! Ali tok mangen grep her i heimen i går mens eg koset meg hos frisøren + at han tar flere grep i dag! Eg nøyer meg med badet da, men egentlig så MÅ me raide Dib sitt rom også! Ja eg VET han blir 16 og KAN absolutt rydde selv, men av og til må me foreldre ta en omgang for å komme tilbake til 0 punktet. Dvs skrelle ut ting som ikkje er i bruke
og gjerne klare å frigjør litt plass! DET er faktisk sånn som ganske mange tenåringer ikkje “ser”
og skjønner ikkje alltid problemet med det me syns er rot, regner med at noen av dere er enig i det??
I det daglige rydder han selv, det er sånn eg kaller for overfladisk rydding, nå trengs det litt i dybden 🙂

Men anyway, eg er halvveis på mønstert på genseren, var ganske trøtt i går kwell så det gikk sakte, men eg koset meg og nøt som vanlig hver eneste maske 🙂

Ble jo FRISTET i går kan du si! Som me vet så starter jo OL ganske snart og da bør man jo ha en NYTT prosjekt for å kose seg med under sendingene! Ikkje sant?? Hadde eg tenkt meg om så hadde eg spart Humulus til da, men i min iver gitt det meg hus forbi! Hmmm syns det er litt GALE å starte på ENDA noe nytt bare pga OL, men kanskje et lite Langrenns Prosjekt er på sin plass? *Titter i taket!*

Humulus er jo et PERFEKT Tv-Prosjekt når mønsteret er ferdig så da kan eg jo også strikke den ferdig mens eg ser på sport, det forteller i allefall fornuften meg *fniser* Men men, det er ennå en liten stund til OL starter så eg får tenke og vurdere, har uansett printet ut HELE Programmet for HEEELE OL!
Ja det ble faktisk 15 sider hehe Trenger bare en runde med markeringstusj så er eg klar!

Ok, eg må neste snu hjernen og manne me opp til ei vaske økt her! BARE litt kaffi til og gjerne en sigg så blir eg nok klar! Satser på at 1 t holder! Kan få gjort MYE på en time hvis eg får jobbe uforstyrret!

I dag skal eg trekke en vinner av Bårevottene så har du ennå ikkje delta,
ja så kan du gjøre det HER!

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE DAG!

Go`klem fra ei Optimistisk/Spent Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg