HUMULUS – BLIR EN SKIKKELIG HERLIG GENSER


YES! Eg er ganske sikker på at eg kommer til å blir skikkelig fornøyd med denne genseren!
Liker fargen veldig godt og dette er vel en noe mer “voksen” farge enn det eg gjerne kunne ha gått for! Det var sånn skikkelig impulsiv handel da eg så denne fargen, eg bare visste at noe må eg strikke, men eg visste ikkje hva! Ikkje bare det, men eg traff galant helt perfekt når det kommer til størrelsen! JuHuuu Eg har en helt egen evne til å strikke ting FOR store, men denne blir helt perfekt. Det eg gjorde, og det er veldig viktig, var å lese oppskriften skikkelig FØR eg i det hele tatt la opp.
På den måten fant eg ut maskeantallet på bolen etter ermdeling. Eg har strikket en genser
i Rubin
(Ganske likt garn) tidligere og da tok eg utgangspunkt i det maskeantallet fordi den genseren er super i størrelsen. Der med ble det str M1 på denne Humulus og strikkefastheten min er ganske nøyaktig 20 m – Helt etter oppskriften!

Som eg har nevnt noen ganger nå så er eg ganske sikker på at eg har for lite garn av hovedfargen! Visste det i grunnen da eg kjøpte det st det var for lite til evn en genser, men eg regnet med at det ikkje ble noe problem å få tak i!! HAHA!! I dag tok eg en telefon til Gjesdal, for eg har jo ALLTID trodd at det var de som leverte garnet til Nille, men der tok eg jaggu meg FEIL!! Hun kunne fortelle meg at de hadde leveringsavtale med Nille frem til 4 år siden, men da begynte faktisk Nille å produsere sitt eget garn! De beholdt navnet Østlandsgarn, men nå slutter de med denne produksjonen så eg sliter med
å få tak i fargen eg trenger! Kanskje du har?? Det er Fargenummer 252 og brun melert 🙂

Tidligere hørte eg at det var Sandnes Garn som skulle inn på Nille, men hun på Gjesdal, ja hun mente det var de som igjen hadde fått en avtale med Nille så dette kan jo bli spennende! hehe
GLEDER meg til å se hvilket garn som dukker opp i hyllene der ja 🙂

Men du, tilbake til Humulus på bildet over her, mønsteret på den er Isabell Kraemer sitt og du kan kjøpe det HER – Ja den er engelsk, men akk så enkel!

 

 

Da eg sto opp ca halv 9 i morges ble eg nesten blendet av soloppgangen! WOW for et fantastisk lys! Skikkelig ROSA! Eg var jo ute på terrassen før eg i det hele tatt hadde fått på meg ullsokkene og tøflene og det var som å trokke på glasskår så kaldt var det! det var hele 7 minus!! Woop Woop!!

Pakket meg godt inn i teppet og satt å koset meg en times tid, men du vet, Ali var jo i full sving her i heimen så eg bare satte i gang eg også! Jaggu fikk eg gjort litt også, ja t.o.m vasket over alt i stua så nå er det sååå rent og fint atte 🙂 Venter kun på siste tørk av det siste stativet i gangen så er det tomt for denne gangen 🙂

Da Ali svingte deigen på kjøkkenet hoppet eg rett og slett i dusjen for eg skal ikkje kjøre på trening i kwell! JuHuuu Dusjet lenge og vasket håret – SÅÅÅ deilig start på en mandag! Etterpå var det varm lunsj i form av Manaish! Mmmm så deilig! Det minner om minipizza KUN med ost, litt salt og sesamfrø
SKAMDIGG! Siden har eg i grunnen sittet å strikket og nå for ca 3 min siden fikk eg SMS fra PostNord! GARNPAKKE er levert på Joker og eg sitter bare her å dibber! Vil så gjerne ned å hente den! JuHuuu

Det er Okerfarget Alaska og eg er sååå spent på fargen kan du tro!! Planen er å strikke LøvfallKardigan og eg vurderer å ha det som et OL-Prosjekt!!! Har i grunnen meldt meg på “LøvfallStrikk Along” og eg tror prosjektene må være ferdig innen Påske en tid(?) så en kombinasjon da med dette og OL vil eg tro, får se hvor langt eg kommer på Humulus og Garnsituasjonen 🙂

Tja, eg får vel egentlig bare strikke videre og bare nyte denne skjønne ettermiddagen 🙂
Første gang på lenge at eg har slappet av på en mandag!! hehe

KOS DEG MASSE DU OGSÅ!
NYT DAGEN OG KWELLEN

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikkinge #knit #pattern #strikkoppskrift #humulus #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

4 kommentarer
    1. Genseren blir skikkelig fin. Jeg har kjøpt mønsteret og håper på at en vakker dag så er den på pinnene mine også 😊. Det er jo så mye fint og folk er så flinke, så fristelsene der ute i Instagramverdenen er så store. Er det rart man har mange prosjektet 😂🙋

    2. Veit du kva? Eg lager ingefærshot etter di oppskrift. Nå lukter det ganske intenst her, blir liksom litt frisk følelse i nasen. Skal bli spennande å sjå korleis vi evaluerer dette forsøket 🙂 Du skal få ein tilbakemelding!

    3. Ingefærshotten blei god den! Forfriskande – skal bli interessant om dette blir så avhengighetsskapande at eg fortsetter å lage det.

    4. IngSta: Ja den smeller godt på en måte hehe EG har laget for 2.gang nå, men dempet sitronen og tok mer appelsin – ble godt 🙂 Eg gleder meg til den shot en hver morgen 🙂 Våkner til på en måte 🙂

Siste innlegg