NORSK STRIKKEOPPSKRIFT PÅ LEKRE SOKKER

Design av StrikkeBea

 

Eg blir som regel ganske misunnelig når eg ser noen har på seg denne type lekre sokker!
EG HAR INGEN!! hehe Ja eg VET, det er bare å strikke….Når eg får onnå på å strikke sokker finner eg 2 spreke farger og smeller samme noen striper, men eg har ALDRI strikket noe skikkelig LEKRE sokker før bortsett fra
DISSE da! Har forresten mang en gang planlagt å strikke et par til av de,
men det blir oftes med tanken….Uansett, eg burde hatt et par skikkelig lekre sokker i samlingen min! Sokkene over er forøvrig strikket i
DSA Sterk 
(<—ca 1/2 pris på garnet!!) så allerede der er sokkene deilige!

Hvis du har lyst å strikke votter og lue til sokkene over, ja så finner du det HER og HER!

 

 

 

CLOUDBERRY FLOWER SOKKER
Bildet over
Str 39-41

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av StrikkeBea

 

Disse sokkene strikkes også i DSA Sterk (<—ca 1/2 pris på garnet!) og hvis du vil strikke votter og lue til disse finner du det HER og HER! Du snakker meg om å få servert flotte gavetips på løpende bånd! Værse God og Takk Skal Du ha 🙂

 

 

 

HJERTEFLOM SOKKER
Str 38-40

 

 

 

 

 

* * * *

Ok, hva var de FØRSTE tankene om den nye Snapchat!?? Fikk du åndenød og pustevansker??
Eg oppdaget den nye oppdateringen i går morges når eg sto opp! Det første eg gjør når eg har fått kaffi i koppen er å sjekke SnapChat, så koser eg meg litt med det, men IKKJE i går! OMG! Eg bare klikket vilt og fikk ikkje til noe, ble litt IRRITERT fordi morgenrutinene ble rett og slett ødelagt! Ingen må kødde med rutinenen mine altså! Meeen, når eg begynte å våkne til og roet ned fant eg ut at ok, eg har
2 valg; Hoppe av og ikkje bli med på leken ELLER stålsette meg og få dette til å funke! Eg har alltid sagt at når det gjelder Pc/Mobiler SKAL eg følge med for å ikkje ramle utenfor, så eg satte meg til
og begynte å klikke, utforske og etter en stund var det i grunnen ganske logisk så når Amira kom hjem var det i grunnen veldig lite hjelp eg trengte for å forstå! Eg hadde “skreket” på en melding til henne da eg satt her helt frustrert på mitt første møte! hehe

Men du, angående den der Garn“krisen” eg har på Humulus…..Det ser ut for at det kan være GANSKE så vanskelig å oppdrive noen nøster om nå ikkje noen av dere har noen nøster i Stæshet(??)
MEN, nå er det ganske sjeldent at eg er fortapt bakom ei dør og eg trooor nå at eg har en løsning!
Pr nå er eg kommet CA 7 cm under ermene (har altså startet på min vei ned til vrangborden) Fra dette punktet har eg 3 nøster til rådighet som er forbehold bolen utenom har eg 1 nøste til hvert erm. Planen er
å strikke så langt eg kommer med de 3 nøstene på bolen, FORHÅPENTLIGVIS klarer eg å strikke den lang nok på de 3 nøstene, la oss si eg gjør det, ok? Da har eg 1 nøste til hvert erm, dette er nok IKKJE nok, men da har eg et “mønstertrix” som eg ser for meg blir bra, ja en form for overgang hvor eg skifter til mønsterfargen og ferdigstiller ermet! Trooor nemlig DET kan bli ganske fint??

*Det er nå du skal nikke og være enig*
Om eg ikkje har nok garn til bolen kommer eg til å prøve samme løsning også her. I hodet mitt er det fineste om eg kun har løsningen på ermene, men eg får se 🙂

Eg satt her å strikket temmelig fort i går, ja for eg er sååå spent på om det holder med 3 nøster ned til vrangborden!! Hadde vært KONGE om eg fikk strikket bolen ferdig FØR OL, ja for da kan eg egentlig kaste meg over The “MASTERPLAN” til helga!! Jepp, nemlige å legge opp til LøvfallKardigan`en!!
YES I KNOW, I`m CRAZY!!!! Elsker det! MoHaaaa Men seriøst?? Eg er ganske annige på å få ferdig denne Humulus altså! Åååå den kjennes sååå GOD ut, ja rett og slett vettu ka?? Østlandsgarn på pinne 4 blir alldeles vidunderlig! Tro det eller ei, men det ER sant!! Eg er såååå GLAD for at eg fikk tak i en del deilige farger før de gikk tomme på Nille! Nå venter eg egentlig bare i spenning på HVA de får inn der av nytt garn!?? Me gikk FORBI Nille i går og eg prøvde å SEEE inn i butikken og bort på hylla, men eg kunne ikkje se at det lå noe garn! Eg MÅ innom å spørre neste gang eg er på senteret!

Ellers i dag?? Hmmm tja, si det du! Nå har me jo i grunnen vasket OG ryddet nesten ei uka pga det der “besøket” vårt i går så det er i grunnen veldig lite å gjøre! Ja jo eg kan LAGE meg arbeid, eller det ligger jo for så vidt klask på gulvet inne på vaskerommet – det er liksom fritt frem for å vaske klær, meeen det frister mer med en FRI DAG! Woop Woop! Eneste me har å gjøre er å kjøre DIbHassan på trening kl 20, akkurat DET skal me “diskutere” nærmer kwellen….Det har nemligen kommet litt snø
i natt! Hvis det da er fare for at det er glatt i kwell, ja da blir det ikkje kjøring! Håper virkelig at me får kjørt for NÅ er det viktig at han kommer seg på hver eneste trening! Selv om han ikkje hadde planer om det er han allerede NÅ blitt godkjent for å gradere seg i MARS! Det er tidlig med tanke på at sist gradering var i desember! Han selv hadde ikkje planer om ny gradering før i juni! Men, her får han virkelig betalt for godt arbeid og iherdig trening! BRAVO! Klarer han gradering nå neste måned,
ja da er han nesten garantert at han får nye gradering i Juni! Da blir det fargeskifte og Rødt belte 🙂
Det Røde beltet må han ha i ca 2 år så kanskje han klarer målet sitt?
Det er å få det svarte FØR han er 18 🙂 Stas det!

Javel, tydeligvis eg skravledag i dag! hehe Tror eg må lage meg en kopp kaffi til før eg svipper innom dusjen og steller meg litt og SÅÅÅ skal det strikkes JuHuuu

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE FLOTT DAG!

Go`klem fra ei Positiv Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #pattern #norskstrikkeoppskrift #sokker #lue #votter #norskstrikkedesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

6 kommentarer
    1. Jeg har en del nøster østlandsgarn i farge 252. Gi lyd fra deg hvis du fortsatt trenger.

    2. Kate: SUPERT! Eg ser hvor langt eg kommer så gir eg deg beskjed. Trenger jo ikkje sende mer enn nødvendig 🙂 Eg gir deg beskjed 🙂

    3. Var innom min lokale Nille butikk å kikka etter garn til deg. Det var helt tomt for Østlandsgarn. Eg spurte hva slags garn de får inn, å ho sa det var fra House of Yarn😊

    4. Lette også etter garn til deg her, men de var tomme for den fargen. Fikk forøvrig samme beskjed: at det er House of Yarn som kommer i hyllene 😊

    5. Kjersti: Takk skal du ha, så snilt 🙂 Blir spennende å se hvilke garntyper det blir JuHuuuu Lurer på hva “folket” da sier om Nillegarn!?? haha

Siste innlegg