VINTAGE FINGERHANSKER – NORSK OG DANSK STRIKKEOPPSKRIFT

Design av Charlotte Kaae

Virkelig lekkert design fra Charlotte her må eg si! NYDELIG! Hanskene strikkes i tynn alpakka og er det noe eg har MYE av så er det nettopp det, du trenger kun 1 nøste!

Str Small og Medium får du ved å strikke på pinne 2 mm (DEILIG!)
Str Large og X-Large får du ved å strikke på pinne 3 mm, da er det bare opp til deg og hvor stor hånd du eller mottaker har 🙂 Eg eier KUN 1 par strikka fingerhansker og de fikk i gave, men eg står
virkelig fast på at eg SKAL, en dag strikke et par selv og disse seiler galant opp til en favoritt!

Oppskriften finnes både på Dansk og Norsk 🙂
Hvis du syns det går helt greit å strikke etter dansk oppskrift klikker du på linken under neste bilde
og vil du ha oppskriften på norsk, ja da bruker du DENNE LINKEN! Da må du kjøpe Utgave Nr 2/17 av Bladet Garn 🙂 Et blad eg forøvrig virkelig kan anbefale! Et lekker og flott blad med MASSE deilige oppskrifter i der i blant disse fingerhanskene på norsk altså 🙂

 

Design av Charlotte Kaae

SEEE såååå delikate de er da!?!


 

VINTAGE FINGERHANDSKER
Bildene Over
Str S/M-L/XL
Norsk strikkeoppskrift

 

 

 

 

* * * *

La meg bare si det sånn; Det er faktisk litt opphold i regnet nå! Jammen godt er det for fy søren me regna bort i hele går!! Meeen til gjengjeld skal det blåse opp i stiv kuling! Solen kjemper om sin plass inn i mellom og det fyker masse fjoner rundt i luften! Jepp, det er været sitt!

Eneste eg skal gjøre i dag er å skrelle noen reker! Jepp, det har eg fått i oppdrag siden Ali skal lage deilig Paella til i kwell + Rekechips 🙂 HERLIG! Da blir det Paella i morgen også 🙂 Dessuten har eg funnet frem den KULESTE Strikkekjolen eg har (en av de i allefall!) og DEN har eg tenkt å ta på meg!!
Style meg litt opp siden det er lørdag OG ferie 🙂

Ang strikketøyet…..kjenner at eg er LITT lei ensfarga strikk nå og eg er akkurat ved det kritiske punktet hvor det PLUTSELIG kan si stopp! Tvang meg mer eller mindre hele kwellen i går til bare å fortsette! Hmmm begynte å tenke på noe deilig garn eg har i hylla og fikk såååå lyst til å legge opp til noe tilbehør som eg tror vil bli lekkert til denne Humulus! Virkelig fare på ferde!

Sånn ellers, Hmmm, det er noe rart i halsen min!!! Kanskje du har opplevd det og kan fortelle meg at det er i grunnen ganske normalt!?? Eg har jo fjernet skjoldbruskkjertelen, etter den siste operasjonen
“falt” på en måte strupehodet frem i halsen, dette syns i grunnen ganske godt når eg ser meg
i profil. Følelsen eg har er som om eg har en genser med veldig stram halsen på meg! Ja det klemmer skikkelig ubehagelig i halsgropen….*Liker ikkje* Om det ikkje gir seg til snart tror eg at eg må ta en liten sjekk hos legen….*Er i grunnen ganske drittlei alle disse tilleggsskavankene som dukker opp*

MEN, utover dette SKAL eg har en flotters lørdag! Eg mener, eg klarer jo å puste så da er det jo
i grunnen greit hehe Verre er det med svelginga, men pytt pytt går fint å drikke! hehe
Satser på og håper det blir en rolig lørdag uten noen form for suprise! Eg føler eg trenger en HEL dag inni “Bobla” mi uten noen form for forstyrrelse sånn at eg kan styre med mitt stille og rolig 🙂

Tror bare eg får ordan med de rekene med en gang eg, ja så er det gjort! Selv om eg dusja i går kwell må eg bare innom der å våkne skikkelig før eg altså skal ta på meg den KULESTE kjolen ever!:)
Egentlig så har denne kjolen aldri fått en fotoshoot så KANSKJE eg beveger meg ut for en bilde eller 2
Me tastes etter hvert i allefall 🙂

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN LAURDAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #pattern #norskstrikkeoppskrift #danskstrikkeoppskrift #strikkeoppskrift #fingerhandsker #charlottekaae #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Veldig spent på den kjolen, syns du skal ta en fotoshoot 💖. Ønsker deg en fin og avslappende lørdag 🙋

Siste innlegg