STRIKK DEG EN SKIKKELIG GLAD KJOLE!


Er det noe eg har lært så er det at FARGER gjør oss glad!! Du får en følelse som fyller deg av energi
og det får andre til å smile – Uten tvil! Ingenting bedre enn det! Eg kan godt kle meg i masse farger
og bare sprade ut! Noen ganger får eg gjerne litt “sånne” blikk, men da tenker eg bare;
“Du vet jammen ikkje hva du går glipp av!”

Egentlig har eg brukt denne kjolen sååå ALT for lite, ja det er nesten en skam! ENESTE eg ikkje liker med kjolen er armene!! De BLAFRER!! De er ALT for vide i ytterkant! I følge oppskriften skal det økes
uteover i steden for innover (som er vanlig på en erme). Har mangen gangen tenkt på å sy en søm
og klippe bort det overflødige, men pga min SKREKK for symaskiner hadde det sikkert vært bedre
å strikke nye ermer…..TILTAK begge deler!! Men det er i minste et tips til deg da om du vil strikke den,
vær Obs på ermene om du ikkje liker vide ermer 🙂

Slenger bare ut litt bilder eg fra dagens fotoshoot på terrassen! ALL info kommer etter siste kjolebilde 🙂
Må bare si det at det er BITENDE iskaldt ute! Kuling og som sagt litt fjoner i lufta!
Men hva gjør man ikkje liksom….??

 

 

 

 

 

 


Garanter at noen kommer til å spørre; Sjal/sjerfet er
Winter Berries, dessverre er ikkje oppskriften tilgjengelig på ravelry lengre….TRIST! Eg strikket mitt i Nepal på pinne 5

 

 

 


Slik ser kjolen ut orginalt. Dette var VM-Prosjektet mitt i februar 2011, det stripete startet eg på rett etterpå og var ferdig i mai samme år 🙂 Kjolen heter BLOMSTERKJOLEN! Det er PT-Design 102-1593, Oppskriften kan du se
HER og katalogen finner du HER-Heftet heter PT-Design 102 Voksen

 

Den grå kjolen er strikket i MITU og blomstene i Tynn Alpakka på pinne 2 mm. Den stripete er strikket
i
Peruvian Highland Wool (MASSE flotte farger!) på pinne 4,5 – Brukte ganske nøyaktig 12 nøster 🙂
Kjolen kan ABSOLUTT strikkes i
Lima!

 

 

 

Som vanlig på en lørdag har han Ali kokkelert deilig kosemat og det er nettopp det eg skal nå: Kosemaule! (Optimist!) Magen havna litt på kjøret i dag, men nå kjennes det ut som den roer seg
og da er det bare å fortsette lørdagen vettu 🙂

Åja, maten er Paella à la Ali og kineske rekechips som han steker selv! Woop Woop!

 


Ble litt kald på ermene her eg sitter med skyvedøra litt åpen så den BESTE KOoOSEgenseren ever er tatt på, ja og pysjbuksa! Digger den genseren, ubeskrivelig kvalitet! Fikk den av Ali til Jul og eg er kjemperedd for å få flekker på den så på med smekka når eg skal spise!! For interesserte så er det kjøpt på Zalando (Som opp under dameklær; Tommy Hilfiger)

Eller er det jo bare å GLEDE seg over sølv til Marit JuHuuuu og sølv til Heidi!!! Var det det hun het?
Anyway, eg KOoOSER meg nå med Skihopp og strikking – SPENNEDE!!! Skal bare hente meg litt mat så er eg igjen fullstendig KLAR her i Go`stolen og i KWELL skal eg synge!
JuHuuu Jepp, du vet; Kl 20 på TV2 🙂

KOS DEG OG NYT DAGEN
OG HA EN DEILIGE KWELL

Go`klem fra ei GLAD Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #ptdesign #blomsterkjolen #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

7 kommentarer

Siste innlegg