DEILIG BARNEGENSER I HERLIG TYNN ULL – DANSK STRIKKEDESIGN

Design av Lone Kjeldsen

Vet`kje helt hva som skjer, men det er nok en kommende barnLYSTbølge på gang her
i strikkekurvene!! Ja eg må bare si det med èn gang! Hvis du skulle være på jakt etter en herlig barnhagekjole/hverdagskjole som i tillegg er litt festlig(?) Ja da RÅDER eg deg å klikke deg fort inn
HER, ja for Lone har noen herlige og morsomme kjoler! (Hilsen hun som elsker striper!)
Kan jo nevne at eg har ALLE de kjolene og MANGEN planer, så det så 🙂 Åsså strikkes flere av de
i sånn tynn herlig ull, ja Holst Supersoft kan faktisk også brukes og eg vet jo at du enten har blitt
smittet og kjøpt det garnet allerede eller så har du planer om det!

Ja du? Digge DU litt sånn gøyale kjoler? Med striper ganske? Ja til deg selv f.eks?
Har sagt det før og sier det igjen, men Lone har en deilige en og den finner du HERGRATIS!

Ellers er alle oppskriftene på Dansk 🙂

 

 

 

Design av Lone Kjeldsen

 

Den deilige genseren på bildene her er strikket i KNUDEGARN, dette er ull fra Økologiske sauer som beiter i områdene rundt Rubjerg Knude Fyr (Danmark) Sauene stortrives i dette værbitte landskapet noe som merkes på ullkvaliteten 🙂 Når sauen er klipper fraktes ulla til Hjelholt Uldspinderi på Fyn.

Garnet inneholder en del Lanolin og plagget blir etter hvert veldig mykt og godt 🙂 Når naturen tillater det farges garnet med planter fra nærområdet-Tanken er å gjenskape naturens fargenyanser i garnet-
Høres jo helt HIMMELSK ut spør meg 🙂 *Drømmer*

 

 

FESTIVE
Bildene Over
1–> 6 år

 

 

 

 

 

* * * *

JuHuuuu MANDAG og FRI! Hekkan sååå deilig! Selv om eg er i skikkelig FERIEMODUS og det er deilig KoseStrikke-Vær ute skal eg brette et stativ med håndklær og gjerne sette på en ny maskin før eg parkerer ræva i stolen og strikker! Woop Woop! NÅååå nærmer eg meg vrangborden snart, tror eg!
Vurderte å prøve den på i går, men tenkte som sååå; Hvis eg prøve den og den kun rekker halvveis på valken så er det sååå DEMOTIVERENDE så eg strikker enda litt mer for da kan eg heller si;
JØSS, nå trenger eg jo bare å strikke ca 2 cm til!” MYE kjekkere, ikkje sant?? *Ler hjertelig*

Som eg nevnte i går så var jo mor mi her og hu kan ver litt festlige kan du sei! Hun har en spesialitet kan du si; Si at me sitter å ser 21-Nyhetene, ok, hun har sett 18.30-Nyheten hjemme før hun kom.
Hvis eg ser Nyhetene liker eg å høre HVA de sier på TV, ok? Det hun da gjør er å fortelle meg høylytt hva den enkelt reportasje dreier seg om etter hvert som de dukker opp på skjermen
og etter på spør hun meg i tillegg gjerne:
“Fikk du med deg HVA som egentlig hadde skjedd??*
Nei, sier eg for du skravla jo hull i hodet mitt!!

Akkurat som i går, me sko jo se Finalen i Farmen, eg sa at eg håpet at han Pål vant, ergo kom me innpå han Pål, ikkje sant? I steden for å HØRE hva som blir sagt på Tv (Noe som både er vesentlig OG spennende!) Forteller hun om hva han Pål gjorde og sa i et annet Tv Program han deltok i og IKKJE MINST hva det sto om han i Se&Hør, ERGO? Eg fikk med meg en liten del av det som ble sagt,
men eg skjønte jo etter hvert at han PÅL VANT! JuHuuuuu

Så ja, mødre kan være ganske herlige i den alderen derane altså! *ler meg ihjel*

Må snart ta å vekke han DibHassan for han skal jo til frisøren i dag! JuHuuu Glede meg til se hvordan han klipper seg på håret! Eg spurte om han visste hvordan han ville ha det. Han visste ikkje, om ikkje frisøren visste det?? Vel sa eg, du må jo sikkert forklare litt som kort/langt her og der! Å ja svarte han, tror bare eg sier hun kan gjøre som hun vil!!! Som sagt; SPENNEDE! hehe

Men men, selv om du ikkje har ferie så håper du får en herlig dag!

KOS DEG OG NYT DEN!

Go`klem fra ei spent Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #danskstrikkedesign #lonekjeldsen #banestrikk #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg