4 STILIGE OG SKJØNNER SOKKER – GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER

Marina Gvozdeva

 

Tja, hva skal eg si….? Det var de 32 NYE sokkeparene eg skulle ØNSKE eg hadde
liggende lainet opp her ved min side….Sukk

 

En dag skal eg våkna og KUN tenke på sokker og så skal eg være så fokusert at eg strikker KUN sokker i en helt måned og ALLE de 32 parene skal være i OPAL! Gudene skal vite at eg kan strikke minst 101 par av alt det Opalgarnet eg har! Eg spinker og sparer på det og eg får vondt innvendig når eg i det hele tatt vurderer å GI BORT et nøste!! Fikk t.o.m litt vondt i sjela da mor mi fikk ALLE
Harry Potter Opal nøstene og strikket sokker til DibHassan!! *Flau* Men NÅ der i mot er eg ganske så fornøyd med at Dib elsker og går barføtt og har fått DILLA på hvite ankelsokker, JEPP, for nå ligger ALLE Harry Potter Opal sokkene i MIN skuff og de er altså nå BARE mine! Joda, hvis Dib spør extra extra pent får han KANSKJE låne et bare, men det er bare så vidt! *Ler hjertelig*

 

 

DOUBLE STRIPE SOCKS
Str Small/Medium
(Hvis du er heldig er disse fortsatt gratis!)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marina Gvozdeva

 

 

MORIALTA WATERFALL SOCKS
Dame Small/Medium
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anne Berk

 

SIMPLY ARGYLE SOCKS
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yarnspirations

 

THE FAIR ISLE SOCKS
Skostr 5 —> 10

 

 

 

 

 

* * * *

Å ja, du! Eg glemte å si at eg var kjempefornøyd med klippen til DibHassan i går! Ble ikkje så kort som eg egentlig håpet på, men han har i allefall fått en Look som han ville og DET er jo det viktigste!
Litt sånn sleng lugg som han stæsjer opp med voks, ja han minner faktisk litt opp et Happy Lykketroll! *ler* Men for å si det sånn; Skal han “holde” denne frisyren må han jo klippe seg ganske ofte!
Jaja sånn er det, det er i grunnen derfor eg ente opp med sååå langt hår! Ja for frem til 2010 hadde eg ganske kort hår og det var søren meg DYRT! Ja HALLO, ca 700 kr + i måneden for å holde frisyren
i sjakk blir en del penger så til slutt så gadd eg liksom ikkje mer og glemte håret ganske lenge!
 

Plutselig var det nede på skuldrene og da gikk eg til frisøren og fikk ordnet litt på lengdene
og eg lot det vokse. En morgen da eg våknet hang det nede på rompa!! Helt sant! Det tok ca 5 år 🙂
Nå er eg jo så heldig og går til frisøren ganske ofte og steller/farger/striper det og eg er virkelig takknemlig for det er jo jammen dyrt!!! Ja me snakker et par tusen hver gang og det er mye penger!!

Ser ikkje ut for at DibHassan få så mye fri i denne ferien! haha I dag er det TANNLEGEN! haha
Bare reguleringstannlegen da så det gjør nå i allefall ikkje vondt! Det siste halv året har me vært spent HVER gang me går for de sier heeele tiden at det nærmer seg tiden for å ta den av! Hver gang mangler det fortsatt bare noen millimeter! Krysser fingrene for at hun sier i dag:
“Neste gang tar me den AV!” Og at me får en dato for nettopp det!! Nå har han hatt den på i 2 år
og 3 mnd + han gikk med dobbel plate (oppe og nede) 1 år før han fikk på strengen! Det ER lenge, men så var det også en del kaos i munnen hans og nå ser det fantastisk ut! Gleder meg til å se før
og etter bilde ved siden av hverandre! Ja eg tok bilder selv også 🙂

I morgen er det trening med Team Rogaland og han skal få kjørt seg noen timer! Han har fått godkjent for å allerede gå opp til ny Gradering neste måned så dette ER superspennede!! Han trener knallhardt og målet er NM i Oslo i november! JuHuuuu Er eg heldig blir det også tur på meg!

Etter tannlegen i dag skal han dra videre på Bowling med en kamerat og familien! Så GØY! Eg skal bare innom butikken og hjem igjen og DA blir det nok innspurt på bolen! Woop Woop!
Målet for dagen/kwellen er å felle av bolen! Jadda, nå har eg vært standhaftig og flink!

Men nå må eg nesten komme meg ut av pysjen og inn i litt normale klær, så gjelder det å vekke Dib
og få han på beina så kan dagen bare starte rett og slett 🙂 Me får skravles mer senere!
Du kan jo ta turen innom HER og blir med på en lekker liten Give Away 🙂

KOS DEG OG HA EN
MAGISK DAG!

Go`klem fra ei bitte litt Pjusk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #socks #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Hei!
      Trenger noen nye sokker, så takk for inspirasjon! Der var mye lekkert ☺
      Ha en fin dag!

    2. Kan egentlig ikke strikke sokker jeg. Men hadde en plan om at jeg skulle lære meg det i 2018. Har bare strikka noen baby/barnesokker som kan telles på en hånd i hele mitt liv. Og hver gang strevde jeg meg mest ihjel med den hælen! Men det er vel aldri for seint å lære noe nytt …

Siste innlegg