NYDELIGE KNESTRØMPER – NORSK STRIKKEDESIGN OG OPPSKRIFT

Design av Wenche Roald

 

Vettu ka eg samler på??? Oppskrifter på Knesokker! Det er sååå mange flotte og disse kom absolutt inn i den kategorien!! Den første Knestrømpe oppskrifta eg kjøpte var i 2007, strikkes i tynt Regia, pinne 2 og syyykt mye tynt flettemønster!! Eg blir ennå i ekstase når eg tenker på de, men det blir med tanken i grunnen….Eg startet en gang….det ble med det åsså strikket eg heller et par skikkelig KNALL noen i Opal! De går helt opp på låra! ELSKER de! Men nå kunne eg tenkt meg disse for de var absolutt noen som falt i smak her 🙂 Det at de kan strikkes i PT5 er et stort + eg elsker det garnet 🙂

Var utrolig lekre i grått og hvitt, men eg ser jo ABSOLUTT muligheten til å leke litt med farger!
Ahaa det hadde vært kjekt 🙂

 

 

 

UNDER BJØRKEN
Bildet over
Str Dame 36 —> 41

* * * *

Jaja det kan være det samme med været for eg skal nikose meg med Stafetten, Skiskytinga og Hopp
i dag og det skal eg gjøre mens eg KnuseKoser meg med LøvfallsJakken! Jepp, eg kom i gang i går kwell, men helt uventet sa det BOM stopp på pinne 3 i diagrammet, men med GOD hjelp inne på LØVFALLsamstrikken fikk eg hjelp og det sa PLING i hodet – SELVFØLGELIG, og da gikk det hele som en drøm så eg har masse KOoOS på gang her i dag 🙂 Alaska er jo berre et sååå deilig garn
å strikke i og når eg i tillegg hadde Ibenholt pinne 5 ledig ble det supert 🙂

Ali har FULL kjøkkentjeneste i dag gitt! Han har selv valgt å lage Fahitas og i og med at han lager den bra bunn, ja, så tar det virkelig TID! Han lager både hvitløksaus og avakadosaus on the side og me spiser det med både lefse og baguetter 🙂 Det smaker himmelsk, men egentlig, så er det lite eg spiser for eg blir ganske dårlig i magen….dette har eg ikkje sagt til Ali hehe Neida, det gjør eg ikkje, han blir da lei seg og vil begynne å styre med 2 middager hver gang han lager dette og det syns eg er helt unødvendig når det er så mye jobb. Eg klarer meg alltid likevel så det går greit 🙂 Ungene der i mot, Åååå de elsker denne middagen og spiser til det TYTER ut ørene 🙂 HERLIG!

Men nå?? Nå må eg skynte meg med en runde på badet og gjøre meg helt klar til stafetten for nå skal eg hoppe, hyle og strikke 🙂 YES! Blir en super lørdag dette 🙂

HÅPER DU OGSÅ HAR EN FIN DAG!
KOS DEG OG NYT DEN!

Go`klem fra ei GIRA Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #pattern #strikkeoppskrift #løvfalljakka #alaska #norskstrikkedesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg