4 BASIC PLAGG STRIKKET I TYNN ULL – DANSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

ByProjectHandmade

 

Enkle Basic plagg er noe alle bør ha i skapet, gjerne i flere farger og som passer til mer enn èn anledning 🙂 Dette er 4 plagg som man bør ha i garderoben, lette og helt plain som er kjappe å strikke
i deilig tynn ull! Kan like godt brukes om sommeren som om vinteren 🙂 HELT SANT!!

 

Garnet som er brukt i alle 4 er Blackhill Højlandsuld fra Garnudsalget, men om du var en av de som har hamstret Holst Supersoft, ja så er det samme type garn 🙂 Eneste forskjellen er at garnet til Garnudsalget har en stram lanolin lukt. Eg blir stram/vond i pannen av det når eg strikker med det
og det gjør meg vondt å kritisere et så deilig garn, men lukten ødelegger en del –
DERFOR bruker eg heller Holst Supersoft!

Den gule genseren over strikkes med dobbel tråd på pinne 4/4,5

 

 

 

HEMSEDAL
Bildet over
Opp til 117 cm i brystvidde

 

 

 

 

 

 

 

 

ByProjectHandmade

 

Denne strikker du med enkel tråd på pinne 2,5 mm

 

 

SIMPLICITY
Opp til 115 cm i brystvidde

 

 

 

 

 

 

 

 

ByProjectHandmade

 

Denne strikkes i dobbel Blackhill Silkwool, men du kan også bruke Tides fra Holst 🙂 

Da eg i mangen år drev med Kunstløp og dansetrening var slike topper et velbrukt plagg, men da i tynn bomull. Har alltid syns at disse er supersøte, ja me strikker de jo til babyer og eg kunne tenkt meg en f.eks over sommerkjolen, eller rett og slett til pysjbuksa og en liten topp 🙂 Kan brukes til det meste 🙂

 

 

WRAP IT UP
Opp til 105 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

ByProjectHandmade

 

Denne strikkes med en tråd Blackhill Højlandsuld/Holst Supersoft og en tråd Blackhill Superfine Alpacka eller du kan bruke Drops Lace 🙂 

 

 

BASICALLY
Opp til 100 cm i brystvidde

 

 

 

 

 

 

* * * *

Ok, da ramla hverdagen klask i hodet på oss igjen og det er full fart med skolen og trening!
Det er i tillegg MANDAG!! Ikkje bare det, men me falt helt ned på -2 grader og noen flere følte blå
i vinden og slik skal det nå fortsette ut over i uka….Vinteren kom jammen tilbake….Brrrrr Det POSITIVE med det iskalde været er at SOLA skinner og det er jo et stort +!! Deilig 🙂 Uansett minusgrader eller ei, om 10 dager er det 1.mars og du vet hva DET betyr!??? Årets FØRSTE VÅRDAG! JuHuuuu På tide
å bedrive litt jakt i blomsterbeda nå, ja for kanskje Snøklokker og Krokus allerede har brutt jordskorpa?? Eller, det gjelder vel ikkje for deg som har metervis med snø rundt huset…..hihi
Off nei, nå var eg litt slem her på morgenkwisten, regner med at både du og mangen flere begynner etter hvert å bli drittlei alt den snøen?? Har jo tross alt hatt den en stund nå.

Nå etterpå skal eg bare stelle meg litt så skal Ali og eg ut på tur, ja turen som me ikkje fikk gjort på fredag pga av alt det andre me endte opp med å gjøre 🙂 Ali har en del ting han trenger fra Jula og eg er sikker på at eg også finner meg noe! Butikken med det RARE i! Me må også en kjapp tur innom Kiwi og HVA ligger rett ved siden av Kiwi?? JOooo NILLE! Og hva skal skje på Nille i dag?? JOooo de får inn det NYE garnet og eg er så spent! Jo eg har sett det på Pc`en til Nille, men eg har ikkje sett hvilken blanding det forskjellige garnet er og DET er eg spent på og ikkje minst prisen 🙂

I går fikk eg koset meg ganske så godt med Løvfall Jakken Mmmm den er deilig å strikke og eg skal ha en fin dag i dag også, selv om me må ut å kjøre i kwell igjen! Satser på at eg kjøre til og at Ali henter!
Dvs eg kan ta meg en dusj og likevel få en fin kwell 🙂 Det er pyton å kjøre frem/tilbake og liksom bare sitte på vent…derfor gleder eg meg til fint vær og lyse kwellen! Da kan me går tur i Hafrsfjorden mens DibHassan er på trening 🙂 Det er så koselig, men nå er det både for mørkt og for kaldt!

Anyway, eg må nesten hoppe i klærene slik at me kommer oss av gårde 🙂

Nå har kanskje du Vinterferie?? Ahaaa NYT den hele uka!

KOS DEG OG HA EN
FLOTT MANDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #danskstrikkedesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg