VEST ER STILIG – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Design av Kristina Larsson

 

Ok, nå må du høre; Om våren er det herlig å begynne å kle seg litt lett, mangen som meg har gjerne en sånn åpen frakk på seg og DA er det faktisk supert og ikkje minst stilig med en tynn ullvest på seg 🙂 Man slipper at det blir mange lag i armene under jakken samtidig som man er lun på bryst/mage 🙂
Når vesten i tillegg er Fair Isle mønster!!! JØSS! Ja eg dåner litt hver eneste gang, det er både lekkert OG stilig! Strikk i spreke farger eller noe mer neddempet og ton-i-ton 🙂 Det ER lekkert under en åpen jakke eller frakk, ja bare sånn rett over skjorta/blusen 🙂 Skal du konventere orginalgarnet til denne,
ja da kan du f.eks strikke den i tynn alpakka 🙂 Deilig eller hva??

 

Eg har lenge hatt veldig lyst på en vest, men eg får aldri gang!
TENK hvor herlig å slippe å strikke ermene!!

 

 

 

 

 

Design av Kristina Larsson

 

Åååå denne var faktisk utrolig lekker…..sukk….

 

 

STIGFJORDEN
Bildene over
Str S–> XL
Svensk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Design av Tori Seierstad

Denne vesten til Tori er jo kjempelekker syns eg, men nå er også eg veldig glad i farger så eg kunne hatt den akkurat slik som den er 🙂 Du må prøve å visualisere den i de fargene du liker 🙂
Denne strikkes i Finull og DER finnes det sprøtt mange farger og ikkje minst nyanser!
Du kan strikke den lekreste vesten i akkurat de fargene du liker aller best!

Eg vettu, ja eg kunne virkelig tenkt meg en lett og tynn vest strikket i Holst Supersoft!
DET måtte vært helt fantastisk spør du meg 🙂 Gudene skal vite at eg kan strikke uhorvelig mange vester av det Supersoft lageret mitt!! *ler hjertelig*

 

 

BLOMEKRANS
Str opp til 123 cm rundt brystet

 

 

 

 

* * * *

Jaja man vet jo av erfaring at dagen man planlegger om morningen ikkje alltid lar seg gjennomføre….
Når været skifter til minus sliter Ali som vanlig med hode/bihulene, det slår ikkje feil! HVER GANG!
Der med ble det da slettes ingen tur til Jula….Selv følte eg meg også ganske pjysk ut på formiddagen så me satte oss heller ned å fikk betalt regningene før eg fikk lokket Ali ut i frisk luft og en liten tur på Rema 🙂 Eg var nemligen tom for Ingefær Shot og nye ingredienser måtte handles inn så nå har eg kokt og fått på flasker klar til i morgen tidlig 🙂 Var virkelig deilig å få luftet seg og det er utrolig FINT vær ute og me kunne kjenne at våren er like om hjørnet!! Ja vettu?? Snøklokkene var jo begynt
å BLOMSTRE!?? Åååå men eg ble såååå GLAD!

Ali trosset hodet da me var hjemme igjen og laget ei diger form med deilig fiskegrateng! Å hekkan det smakte godt og DibHassan ÅD, han spiste ikkje hehe Etter det stupte Ali i seng og det er så vel fortjent siden han har vært full fart på beina siden kl 05! Ja han er alltid tidlig oppe,
sliter med å sove om natta og sover max sånn 3-4 timer 🙁

Nå skal me ikkje ut før i 19 tiden i kwell for å kjøre Dib på trening så eg tenkte eg bare skulle sitte her
å strikke frem til da, HVIS eg ikkje kapitulerer en times tid på sofaen!! Liker egentlig ikkje å kwile hvis eg skal ut å kjøre så eg får se hvordan ettermiddagen blir 🙂 Skal uansett bli herlig når det er kwell 🙂

Ja du?? NÅ er det garn på vei i posten slik at eg kan ferdigstille Humulus! JuHuuu
Hva skulle eg vel ha gjort hvis ikkje liksom?? Vil jo helst strikke den slik den skal være, men nå slipper eg å tenke på alternative løsninger og det er så BRA!!! Woop Woop!

KOS DEG OG HA EN
GOD ETTERMIDDAG OG KWELL

Go`klem fra ei noe trøtt/sliten Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #norskstrikkeoppskrift #svenskstrikkeoppskrift #vest #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger 

0 kommentarer

Siste innlegg