TRENGER DU EN NY KOSEGENSER?? – 2 DEILIGE OG GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER

Foto: Jacqueline Fluri/ Design: Stine Hoelgaard

 

Dette er sånn typiske lette og sinnsykt myke gensere som eg kan bruke absolutt hele året! Ja eg bruker f.eks Skappel genseren min også om sommeren! Når du er litt lett solbrent er du ganske frysen når mørket faller på og da er slike gensere helt supert! Rett på naken hud! SÅååå deilig! Åsså finnes det sååå mangen nydelige varianter og disse 2 burde eg jo absolutt hatt i samlingen min!
Den der patentstrikka under her var jo rålekkert!! JOooOSA var nydelig!

 

Den grå over her strikkes i SUPERSOFT og ALPAKA – av en slik blanding får du altså
drømmmmme genseren! Eg bare sier det!

 

 

 

GRÅ BLUSE MED SNONINGER
Bildet over
Str opp til 118 cm i brystvidde
Dansk og Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto: Jacqueline Fluri/ Design: Mayflower

 

Denne strikkes i EASY CARE BIG (merino)

 

 

 

LYSERØD PATENSTRIKKET SWEATER
Str opp til 117 cm rundt brystet
Dansk og Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 


 

* * * *

Tja tro hvor mangen medaljer det blir i dag?? Ganske mangen av de som sitter hjemme er mye mer storkravne enn de som går løpene! Me bare regner med at det blir Gull og noen får seg t.o.m til
å si “Jaja me fikk nå sølv/bronsje” NEI! Me VANT sølv/Bronsje! Medaljestatistikken er jo helt MAGISK!!
for en INNSATS og for noen atleter me har her til lands! De er helt enestående 🙂
Jepp, man bør virkelig være stolt av å være norsk <3

Vet i allefall at eg skal KOS meg hele formiddagen, sport og strikking er gull verdt da!
Må bare ta et kjapt overblikk på heimen å se at alt, eller det meste er på stell før helga 🙂 Ja, for i helga skal verken støvsugeren eller moppen frem så sant ingen knuser noe, kan også da godt være at det er KUN er kosten som lures frem 🙂 HELG er Plikt fritt! *ler*

Brrr det har vært ganske kaldt i dag og det var helt grusomt å krype ut av dynene, men heldigvis er det meldt sol utover dagen og noen få + grader så dette lover bra! Men du vettu??? Eg fikk GANSKE voldsomt sjokk altså!! Eg satt å sjekket langtidværet og neste uke, nærmere bestemt onsdag – da skal det være hele -9 gr og den følte temperaturen er da -17!!! Ka inni granskauen e d for noge tull!?!?
Her liksom?? I Tananger?? Herregud! Eg tror bare me på låse ned hele leiligheten, lage familieflatseng i stua foran TV`en og fyre opp altiBox sin peis hele dagen!!! Her gjelder det å holde varmen!!
Har jo masse ull me kan pakke oss inn i så me skal nok overleve! *ler seg ihjel*

I kwell er det igjen UT å kjøre, frem og tilbake- ja det er rett før bilen bare går på autopilot den veien nå! Tok en lett opptelling(??) på hvor mangen ganger enten Ali eller eg er ute å kjøre Dib i uka! Hvis me kjøre alle gangene uten at andre gjør det kjører me 15 ganger!! Det er ganske mye det! Rart eg syns det er deilig når fredagen kommer og det blir noen dager med fri i et strekk hehe MEN, det er på en måte vår måte å bidra med! Hvis ikkje me hadde kjørt hadde han vært borte så og si hele kwellen pga noen skikkelige knedete bussruter. Å nei, han skal IKKJE ha moped! Da kjører eg heller 🙂
I dag er han ganske mørbanket!! Kom hjem i går og var helt BLÅ i siden over ribbeina etter gjentatte spark fra motstanderen i sparringstreningen…..Jadda, da var det full pustetest: Opp med armene
og dyyype innpust! Ingenting som gjorde mer vondt ei heller noe som stakk 🙂 *Puster lettet ut* hehe
Må regne med noen trøkk når man driver med kampsport gitt og i går trente han med rød/svartbelter og da går det til tider ganske hardt for seg haha Han må nok “bygge” litt mer musker hehe

Ahaa, ja vettu?? Eg fikk en KJEKK melding i går kwell JuHuuu Har i grunnen tenkt på det flere ganger selv og eg ble så glad liksom! Ja DU kommer garantert til å like det! Du skal få se det i neste innlegg 🙂
Fikk plutselig sååå mangen flee ideèr…….*Nesten litt fortvilet*

Men nå?? HEIA NORGE og DEN SOM VINNER!

KOS DEG OG LAG DEG EN
STRÅLENDE TORSDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #danskstrikkedesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Helt enig med deg. Vi vinner gull, sølv eller bronse :-)) Skulle tru den sure 4 plass er litt kjedeligere 😉 kos deg med nix støvsuging og eller masse kjøring. Ha en herlig dag! Her ser vi endelig litt sol denne dagen. Glede :-))

Siste innlegg