UMARO – ET HELT FANTASTISK TEPPE!

Brooklyn Tweed/ Jared Flood

 

Eg er ganske stolt altså, men dette har eg strikket 2 stykk av!! Begge niesene våre fikk et  når de giftet seg SAMME år!! Jepp eg strikket 2 stk etter hverandre nesten! DET FØRSTE startet eg på Julaften 2012 og hadde det ferdig vasket 7.mai 2013 (Strikket littt andre ting inni mellom med dette) DET ANDRE startet eg på 1.juni (samme år) og hadde det ferdig vasket og blokket 22.juli! Siden den gang har hatt lyst på et til oss selv, men man blir GANSKE så sliten av å strikke på pinne 9!! (Ja eg vet, eg har en drøm om å strikke på kosteskaft!!! SPRØTT! hehe) Har derfor flere ganger vært inne på tanken å regne litt på det og strikke det
i tynnere garn, men ofte blir slike ting bare med tanken…….HELT TIL NÅ!!!

Brooklyn Tweed/ Jared Flood

 

Nå har nemlige BT/Jared Flood OPPDATERT oppskriften som ble publisert i 2012 med hele 3 garntykkelser! Det vil da altså si at DE har gjort hele jobben for deg og meg JuHuuuu Nå kan du strikke det lekreste babyteppet f.eks eller var med et sofateppe i moderat tykkelse?? Ahaaa DET vil eg ha!
Ja helst 2 vil eg! Et til Ali og et til moi
<3 Ali sitt kunne har vært i den flotte rust oransje som er i Lima f.eks Ja han er veldig glad i den fargen og vil ha gardiner og sofaputer i den fargen, meeen eg er ikkje heeelt enig…Han får lov til å legge en oransj løper på bordet om høsten, men kun da! hehe Ja han kjøpte den faktisk selv og sier “Min” når han snakker om den 🙂 Han er med andre ord veldig glad i stua når eg pynter til Halloween MoHaaa

 

Du? TENK å hatt et slikt STORT teppe i Tynn Alpakka da?? OMG det måtte vært helt vidunderlig!, eller, vettu?? Eg kom plutselig på den nye AlpakkaUllaNille!! DEN hadde sikkert vært deilig
å testet ut 🙂 *Sånn, der fikk eg den ideèn i hodet* Den finnes også i Brent Oransj!! Julegave til Ali??

 

 

Brooklyn Tweed/ Jared Flood

 

SEEE bare hvor nydelig det er??? Ja eg elsker det teppe kan du si og det er IKKJE vanskelig å strikke! Hele teppe går etter diagram og de forkortelsene som er klarer du kjapt å oversette med hjelp av YouTube og DENNE LISTA. Ingen skumle masker i det hele tatt og det er kjempegøy!
Hvis ikkje hadde eg IKKJE strikket 2 DIGRE tepper!

Dette teppe må nok atter en gang settes på To-Do-Lista mi og temmelig høyt oppe også!!

 


UMARO
Gjelder alle bildene over
Forskjellige størrelser

HVIS du har kjøpt denne oppskriften tidligere da har du også fått tilsendt oppdatering på det
og den nye oppskriften ligger allerede i Library på Ravelry
🙂

* * * *

Off av meg, men formiddagen gikk litt på tverke her tidligere kan du si!! Skal ikkje mye til på morningen før eg blir litt satt ut hehe Planen var jo å stå opp for å se Hopp kl 8.30, meeeen eg sov forbi alarmen og Ali vekket meg 10 over 10! Alt for sent, men heldigvis fortsatt mye kjekt igjen på OL.

Satse meg til for å ta Bloggen og kaffien sammen mens eg så mannfolk gå kombinet, men PC`en hadde bestemt seg for at I DAG ville den ikkje starte!! ALDRI skjedd før! Ali klikket litt (Trixet) og vipps så startet den. Endelig kunne eg sette meg ned å skrive og kose meg med kaffi og kombinert,
men DER ringen mobilen….mor mi…..der med ble eg sittende å snakke til halvgått løp uten at eg en gang hadde fått kaffi og våknet. Ja da blir morningen skjev! For meg.

Ble litt satt ut av PC`en altså! Liker ikkje sånt! En ny Pc ligger nemligen IKKJE i budsjettet de nærmeste månedene!!! Men eg nærmer meg nok tiden for å bare kjøpe en ny! *Krise!*
Dvs eg bør begynne å pante flasker….Kunne virkelig tenkt meg en ny Sony VAIO! Aldri hatt noen form for kluss eller trøbbel og nå har eg hatt den i 6 år!!!! Fortsatt like kjapp og god <3

Men men nå har eg fått slappet av litt mens eg så Damene gå 🙂 Stakkars, de hadde virkelig ikkje været med seg og slike ting er jo surt! Men kjekt da at det var kona til Bjørndalen som vant! GRATULERER 🙂

EG har t.o.m nå fått på middagen på gang! JuHuuu Ali kapitulerte litt i dag så eg tok ut en hel kylling
og nå står den i ovnene for grillings, deilig salat står klar og ei gryte med ris står å putrer og ved servering er det bare å tilsette deilig cihilisaus – Jadda Funker fjell det på en torsdag!

Nå er det bare å vente på DibHassan + eg må sjekke at ingenting blir svidd på kjøkkenet!!

KOS DEG OG HA EN
FORTSATT FLOTT TORSDAG!

Go`klem fra ei like optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #umaro #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Ja, ikke sant Umaro er et fantastisk flott teppe! 😀 Jeg har strikket tre store i Drops Andes og et bakteppe i Wollmeise DK i Mistelzweig – den mest fantastiske grønnfargen i verden!

Siste innlegg