DEILIGE ALPAKKA SOKKER – GRATIS NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Design av Anne-Kirsti Espenes/ DALE Garn

 

Et stadig tilbakevendene tema dette her…SOKKER!! *Klør meg i hodet med pinnen og vet at eg EGENTLIG burde strikket meg noen nye* Eg liker jo for så vidt å strikke sokker, men eg skyver det hele tiden foran meg selv om behovet er STORT! Ja eg må virkelig freshe opp den ullskuffen min altså! Et par sokker i alpakka hadde VIRKELIG gjort seg der gitt, ja fått litt skikk på alle de
fargesprakende ulldottene som ligger ned i der *ler*

 

Begge sokkeparene strikkes i Alpakka Forte, et garn eg faktisk ikkje har prøvd, men nå liker eg jo ganske mye forskjellig alpakkagarn så eg tror nok at det hadde falt i smak 🙂 Sokker i alpakka kan eg uansett anbefale! Ja med Nylon da, hvis ikkje nylon, ja da blir det “Sitte på utsilling sokker” hehe

 

 

 

JULIANE SOKKER
Bildet over
Str 20—> 46

F.eks i str 38-39 trenger du 3 nøster i Hovedfargen og 1 i Kontrastfargen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Anne-Kirsti Espenes/DALE Garn

 

 

PAMELA SOKKER
Str 20—> 46

Samme garnforbruk i disse sokkene 🙂

 

 

 

 

 

 

* * * *

Oh Yes, Back to Monday! Denne uka vurdere eg å sy inn varmeelementer i Pysjen og krype i hi!
Ja ALVORLIG TALT!!! Se bare her;


Jaja eg VET, dette er da ingenting i forhold til andre steder her til lands, men hadde det ikkje vært for vinden så kunne eg nesten akseptert det, men dette! Det er HEKKAN så kaldt haha Eg kommer til å få hønehud steder eg ikkje visst fantes!! OMG!! Takk og pris da, det skal være en del SOL og det veier mye opp, ja for sola har en meget positiv innvirkning på humøret om ikkje annet,
men noe terrassehekling blir det neppe *ler meg ihjel*

I dag er det i tillegg meldt litt snø!! Eg vil jo snart ut på terrassen å vaske og stelle krukkene våre, ja rett og slett gjøre klar til litt planting! Påsken er nok litt for tidlig i år til å bedrive slite syssler, men det gleder meg å se at Eføyen (Eg ble rådet til å ha den inne i vinter) tross alt har overlevd ute! Nå der i mot spørs det om den overlever helvetesuka! haha Å nei eg går ikkje ut å nå å roter i jorda for redde den! hihi
Jammen godt eg har fylt på med MASSE fuglekaker for nå trenger virkelig småfuglene tilgang til mye mat, stakkars små! At ikkje de fryser?? Varmelampe hadde gjerne vært tingen nå om dagen? hehe

 

Anyway, det har vært ei fin helg forsåvidt stille og rolig – kan egentlig takke meg selv for at det ikkje ble så mye strikking i går….Pga DETTE INNLEGGET på lørdag gikk i grunnen det meste av dagen med på å svare på temmelig mange mail og kommentarer! OMG det tok ganske av til tider, men ok, stikker man seg litt frem og “sier i fra” ja da må man også etterpå ta hys 🙂 Nå har eg også fått bekreftet noe eg allerede visst og det er at det finnes utrolig MANGEN koselig Strikkedamer i dette langstrakte landet!

Andre velger å ha stooore skylapper på og er i grunnen ganske sneversynt, men av respekt for at de
i det hele tatt tok seg tid til å skrive lange mailer og kommentarer, ja så har de fått et svar 🙂
HURRA for mangfoldet!

Nå er det strake veien i dusjen, må få opp varmen litt her + eg må få fikset litt på det kråkereiret på toppen! Nå har eg surret rundt med nyvaska hår siden lørdag, utstelt og i en hottentott! Ser jo rett
og slett ut som ei ruskekjerring! Jaja helt akseptabelt på en mandag morgen! *Hard Helg* hehe

KOS DEG OG HA EN
FABELAKTIG MANDAG!

Go`klem fra Fryspinnen Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #dalegarn #sokker #alpakkasokker #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg