EI SKIKKELIG FESTLIG LUE – STRIKKE OG HEKLEOPPSKRIFTER

Krityum

 

Siden det ser ut for at det skal være virkelig kaldt en stund så er det bare å strikke i vei på luekolleksjonen din 🙂 Denne så jo artig ut og du har jo da muligheten til å f.eks strikke ei skikkelig fargerik lue 🙂 Hvis du ikkje er så glad i å strikke, ja så ligger det link til samme lue
bare heklet under det neste bilde 🙂

 

 

KNITTED LOG HAT
Bildet over
Str Voksen – Lett å justere
Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krityum

 

CROCHETED LOG HAT
Str voksen – lett å justere

 

 

Begge luene er strikke/heklet i MerinoUll som er 100 m pr 50 gram og strikkefastheten er 19 m på pinne 4,5 – Dvs du kan teste ut MerinoUlla som nå finnes på Nille 🙂

 

 

 

 

* * * *

DÆVEN i dag er det SKIKKELIG ISKALDT! Brrrr Fytti Katta!! Heldigvis skinner sola fra skyfri himmel så egentlig er det jo et helt fantastisk vær 🙂 Da velger eg som den optimisten eg er å se bort fra at det faktisk skal blåse opp i stiv kuling ut over dagen!! Da blir det STEIN kaldt!!

Var faktisk oppe tidlig i dag, litt over 8 var eg allerede i pysjen og eg håper denne dagen blir god på alle måter selv om ansiktet fortsatt er ganske varmt. Har allerede hatt en liten runde på kjøkkenet + eg har reid opp sengene så kroppen er da absolutt i gang så me håpe på en god Flow! hehe

Planen er i allefall foreløpig at eg skal ned å hente DibHassan på skolen, slettes ikkje fordi han ikkje kan ta bussen for det gjorde han hele forrige uke 🙂 Men som ungdommer flest henger både lua
og den tjukke dunjakken igjen i gangen og den TYNNE jakka UTEN hette er i full bruk og i morges var det -10 da han og Ali kjørte!! Eg har ikkje hjerte til at han skal stå å vente på bussen + gå et godt stykke hjem. Eg får ta den strenge tonen til han i dag at dette funker ikkje lengre! Han kommer garantert til å bli syk for det er da slettes ikkje bra nå når det er sååå iskaldt!!

I morgen er det konferanse med lærerene og det er alltid like kjekt! Ja det er kjekt å få det bekreftet at han fortsatt er utrolig flink på skolen og nå er han i den flotte situasjonen hvor han faktisk kan velge
og vrake akkurat den skolen han vil gå på til høsten, så me satser virkelig på valg Nr 1 🙂
Blir litt skummelt også får da slippes han jo egentlig enda mer løst!! hehe Det var jo nå eg virkelig skulle ØNSKE at me hadde en att på klatt som var sånn 8-10 år hehe DET hadde jo vært helt herlig!
Derfor var det jo noe enklere når Amira begynte på videregående siden me hadde Dib 🙂 Men så er me jo litt heldige nå da siden begge ungene er hjemme under samme tak igjen 🙂

Tja, tror bare eg lar denne dagen surre og gå eg, var akkurat ute å satte på en maskin med koseklær så dusjen tar eg til kwellen når noen av favorittklærene er tørre 🙂 Får ta meg en kjapp tur på badet
å freshe meg litt opp så blir nok dagen ganske så fin skal du se 🙂

KOS DEG OG HA EN
HERLIG VINTERDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikke #strikking #knit #hekle #crochet #loginlue #strikkeoppskrift #hekleoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg