5 LEKRE TUNIKA – STRIKKEOPPSKRIFTER

Anke Telschow

 

Våren (som me venter på!) er en herlig tid for tunika, eller egentlig så er disse designene lagret som lang genser, men de er lange nok til å være tunika 🙂 Slipper du en sånn som dette over hodet har du ikkje bare et behagelig plagg, men du er også kledd for det meste 🙂 Eg elsker tunika og har etter hvert fått en solid samling både som strikket og de eg har fra Lovely Planet – Det er de beste plaggene eg har 🙂 Eg kan fint kle meg i en skjønn tunika selv om eg bare skal være hjemme 🙂

 

 

SEA LIONESS
Bildet over
Str 80 cm —> 120 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anke Telschow

 

FLOCCUS
Str 86 cm —> 124 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

Anke Telschow

 

THORNBIRD
Str 96 cm—> 130 cm rundt hoftene

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anke Telschow

 

BRIDGES TO CROSS
Str 90 cm —> 114 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anke Telschow

 

STRANDKORB
Str 92 cm —> 118 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

* * * *

Ok, eg kan i allefall konstantere at det var BITENDE kald ute! Helt greit, det er nydelig med minus, litt snø og strålende sol, men den der vinden! Den får det til å føles som om det flyr spiker i lufta!
Da me kom hjem var tærene mine isklumper så eg varmet et par tjukke sokker på ovnen og nå først har eg begynt å få følelsen tilbake! Er glad for at det ikkje er noe kjøring til trening i kwell så om en stund skal eg hoppe i dusjen, vaske håret og ta på rene kosklær 🙂
Gjelder å nyte kulda på den beste måten man vet 🙂

I formiddag har eg nesten strikket ut et helt sånn diagram som gjentas så det går ganske fort når eg først slipper pinnene løst 🙂 Eg har kopiert opp mangen kopier av diagrammet sånn at eg kan bruke tysj. Eg har også koset meg på Garnrommet! Måtte jo rydde plass til ALT det Nye Deilige Garnet!
Begynner så vidt å vokse frem litt planer for det garnet 🙂

Litt andre ting; DibHassan er nå påmeldt til NM i Tae Kwon-Do i november!!! JuHuuu Eneste minuset er at han likevel ikkje får gradere seg nå i mars fordi Blåbelter får kun lov å gradere seg til Sommeren og Til Jul…Dvs, han skal nå ta den siste Blå Gradering i Juni og SÅÅÅÅ må han klare å ta det Røde beltet ca 10 dager senere når han evn er på Treningsleir!! Han er nødt for å ha det Røde for å reise på NM!
Vel, dette kan bli HEKTISK! Men det flotte er, han har trent knallhard siden november så den siste Gradering til det blå er SPIKRET så han kan begynne å trene til det rød, så det kan gå selv om tiden er utrolig knapp! Krysser virkelig fingrene for klubben vil veldig gjerne ha han i NM-Troppen 🙂
Håper me får det til sånn at eg også kan reise til Oslo, eller både Ali og meg 🙂 Ahaa en weekend i Oslo er jo slettes ikkje til å forakte må eg si, eller hva??

Hmmm eg hører at Ali er i aksjon på kjøkkenet så kanskje eg bare tar den dusjen nå??

KOS DEG OG HA EN
DEILIG ETTERMIDDAG
OG EN FIN KWELL

Go`klem fra ei Vibbedille i bedre form 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer

Siste innlegg